Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door benbousche
#57514
Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Ben Bousché en kom uit het mooie dorpje Heinkenszand in de provincie Zeeland. In het dagelijks leven beveiliger/brandweerman. Sinds kort heb ik ook een weerstation in mijn bezit. De Alecto WS-4000. Een leuk weerstation om mee te beginnen. De instrumenten op een steigerpijp gemonteerd tegen de schuur in de tuin. Stond eerst op de schutting, maar dit was geen succes vanwege de invloed van wind op de schutting. Regenmeter ging geheel van slag door beweging van de schuttting door de wind. Nu een veel stabielere reading. Uiteraard ondeertussen het stationnetje aangesloten op de pc (met Cumulus) en experimenteren maar. Streamen naar een website. Gaat al aardig (http://people.zeelandnet.nl/fambousche). Tot heden begin ik mij steeds meer te interresseren in de aspecten m.b.t. het weerstationnetje, de mogelijkheden en het weer in z'n algemeen. Benieuwd waar deze hobby ooit zal eindigen...

Met vriendelijke groet,

Ben Bousché
Bijlagen
BMQ1EdvCUAAGUpL.jpg
BMQ1EdvCUAAGUpL.jpg (54.43 KiB) 1833 keer bekeken
Door ws vreewijk
#57516
Welkom Ben,

Staat prima zo op een steigerpijp,en waar het eindigen zal tja...........

Genoeg te lezen hier dus spit met de zoekfunctie hwa maar eens door.


Gr Chris
Door benbousche
#57518
Bedankt. Voel mij hier al helemaal welkom op het forum en op HetWeerActueel.nl. Ondertussen ben ik bezig het station 24/7 online te krijgen middels een Acer Aspire One die ik als server ga gebruiken. Dus er zit schot in de zaak. Nu nog eens twee maanden proef draaien en dan kijken of ik de gegevens stabiel kan streamen richting Het Weer Actueel.

Met vriendelijke groet,

Ben Bousché