Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door IJsselweer
#57823
Beste HWA leden,

Ik ben Sander Zwemer, 14 jaar oud, en mijn hobby’s zijn weerfotografie en meteorologie.

Sinds mijn achtste ben ik al druk in de weer met het weer. Het begon allemaal met een Piet Paulusma weerstationnetje van de speelgoedwinkel. Ik gebruikte hem heel vaak, en elke avond maakte ik een ”dagrapport” op. Ook was ik al vroeg geinteresseerd in onweer. Hoewel ik het natuurlijk erg spannend vond, zag het er zo machtig en prachtig uit, dat het nu een van mijn echte passies is geworden.

Het weervirus groeide, en 2 jaar geleden besloot ik er maar eens werk van te gaan maken. Het begon met een weerservice over de mail naar familieleden en vrienden. Al snel kwam er ook een website bij: Meteo-Sander.tk. In de tussentijd leerde ik mezelf steeds meer aan op het meteorologisch vakgebied, en groeide mijn grote belangstellingvoor het weer. Het toppunt tot nu toe werd bereikt toen ik 2 keer een dag mocht ”stagelopen” bij de weermannen van Omroep Flevoland: Raymond Klaassen en Robert de Vries. Daar heb ik zeer veel ideeen opgedaan, en het waren onwijs leuke ervaringen.

4 maanden geleden begon ik aan een nieuwe uitdaging: Ik zette een weersite op, genaamd IJsselweer.nl. Het liep al snel goed, en tot op de dag van vandaag vermaak ik me prima met het bekijken van weerkaarten, en het schrijven van weergerelateerde informatie. Maar het mooiste wat er toch wel is in de meteorologie, zijn de overweldigende onweersbuien met hun rolwolken en fantastische bliksems. Daar doe ik het zeker voor!

Sinds een jaar is natuur- en weerfotografie ook een van mijn hobby's geworden. Hier heb ik mezelf erg in verdiept, en sinds gisteren heb ik de subdomein foto.ijsselweer.nl opgezet om alle albums bij elkaar te houden.

Zo, dat was een lang verhaal voor het begrip 'even voorstellen' ;)
Ik hoop dat ik hier op HWA nieuwe ervaringen kan opdoen.

Een zonnige groet,

Sander Zwemer
Door WillemMoes
#57832
Welkom en proficiat, ook met je correct taalgebruik...
Ik was reeds in paniek dat de jeugd niet meer leerde schrijven :-)
Zelf heb ik er dikwijls moeite mee omdat ik het indertijd verwaarloosde.
Door IJsselweer
#57838
Veel dank voor de lovende en leuke reacties. Ik ben altijd in de 'weer' en ik voel me dan ook meteen welkom op dit forum! :)
Altijd fijn om informatie uit te wisselen met je 'lotgenoten' ;)

Vriendelijke groet,

Sander
Door ws vreewijk
#57841
Welkom Sander,


Een heel uitgebreide voorstelling , en die passie van je deel ik ,helaas weinig activiteit tot nu ,dus hopen op een actief tweede deel vh jaar ,in hetu oosten zit we'll flink nweer nu.

Veel plezier met je site en op hwa.

Ge Chris