Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Maurits
#57894
Allen,

Al geruime tijd hou ik mij bezig met het weer. Begonnen met een Aldi weerstation toen een sun moon en nu uiteindelijk ( voorlopig dan ) een TFA Primus. Na veel medewerking van de huismeester en de buren draait mijn weerstation vlekkeloos ( lees Perfect ). Op het dak van de flat staat de windmeter, op het balkon de regenmeter en in de tuin van mijn benedenbuurvrouw de hygro/thermo meter. Via Heavy Weather Pro krijg ik alle info binnen op mijn laptop en dat is erg leuk om allemaal te zien. Inmiddels heb ik ook Weather Display draaiende gekregen en dat is allemaal wat uitgebreider.

Sinds een maand heb ik een website gelanceerd (http://www.weerleidschendam.nl).
Na heel veel proberen, vloeken en tieren wil het mij maar niet lukken om de weergegevens te uploaden naar mijn site, zeker omdat ik mijn laptop niet de gehele dag draaiend wil hebben. Nu ben ik een leek 1e klas dus dat het moeilijk zou gaan wist ik al.

Misschien is er hier iemand op dit forum die mij wat meer info kan verschaffen om Heavy Weather Publisher of Weather display op mijn site te zetten.
De situatie thuis is als volgt:

Ziggo Internet, Heavy Weather en Weather display op de laptop draaiend. In de meterkast een Ubee modem en een Seagate 220 blackarmor Nas.


Alvast heel veel dank voor de reacties en ik hoop nog veel van jullie berichten te mogen opsteken.

Met vriendelijke groet,

Maurits.
Door tjabine
#57901
Hoi Maurits,

Welkom bij de club.
Ik zelf heb met beide geen ervaring.
Maar hier (zul je zelf ook wel gelezen hebben denk ik?) staat onderop de pagina een handleiding link

Gr Ron.
Door ws vreewijk
#57912
Welkomn op Hwa Maurits

Dat is mooi dat je ondersteunig hebt gehad van huismeester en buren dat hoor je wel eens anders.

Tja en je bent al een aardig stuk op weg dus je site zal ook wel gaan lukken.
Uploaden met weatherdisplay is vrij simpel je kan je ftp gegevens invoeren en dan aangeven wat je wilt uploaden,probleem is alleen dat ik niet weet wat je host precies wil.

Ik neem aan dat je al een ftp username en password hebt gehad ?????
Bezit je site een file manager waar je de upload heen stuurt ???? ik zie onderaan word press staan ai weet ik niks van,maar er is vasy iemand die je wat info kan geven.

gr Chris
Door Maurits
#57934
Hallo Ron en Chris.
Dank voor jullie reactie.

De link heb ik inderdaad gelezen en uitgevoerd en die wil wel werken thuis.
Iedere dag wat meer proberen en hier rond neuzen werpt af en toe zijn vruchten af.

Ik heb via mijn site een ftp adres en die is ook gemakkelijk te bereiken.
1 van de nadelen op dit moment vind ik dat ik veel stroom moet gaan gebruiken om iets via de ftp te laten lopen.
Nu zag ik op dit forum veel Raspberry Pi voorbij komen. Een simpel en makkelijk ( :unsure: ) apparaatje wat weinig stroom verbruikt. Is dit apparaat ook te gebruiken met 1 van mijn weerprogramma's. Dit zou natuurlijk de oplossing voor mijn probleempje kunnen zijn.

Alvast bedankt weer voor jullie nadenk werk!

Groet,

Maurits
Door ws vreewijk
#57936
Ach Maurtis wat is veel stroom,

Een simple laptopje vraagt niet zoveel stroom en is veel flexibeler in keuzes als een mini pc tje Raspberry waar je ook nog iets van linux af moet weten.

Het klinkt allemaal zo simpel maar diegene die eraan beginnen zijn over het algemeen op de hoogte van deze zaken.

gr Chris