Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door wilma
#60133
Dag mede weergeinteresseerden

Wij hebben sinds kort een tfa primus. Omdat de standaardsoftware (heavy weather) erg summier is zijn we op WD gestuit eigenlijk meer op WD live.
Maar WD is niet erg gebruiksvriendelijk.
We hopen hier enkele antwoorden te vinden over het gebruik van dit programma,
Uiteindelijk doel is een site met wd live , althans dat denken we nu misschien dat we nog iets anders moois tegenkomen

Met vriendelijke groet
Wilma en Paul
Door wvdkuil
#60135
Welkom Wilma en Paul,

Uiteindelijk doel is een site met wd live , althans dat denken we nu misschien dat we nog iets anders moois tegenkomen

Uw voorkeur voor WD-Live moet ik een beetje temperen.

Er worden steeds meer tablets verkocht. Het aantal verkochte Android en Ipad tablets ligt hoger dan alle pc en laptops samen. En WD-live werkt niet en wordt niet ondersteund op de moderne tablets.

De technologie achter WD-Live is Flash en die wordt langzaam aan weg gedrukt door modernere technologie.

Als u nu, vandaag de dag, gaat beginnen met een website dan zou het zonde zijn veel tijd te investeren in een "achterhaald" product. Hoe mooi dat product ook is en hoe veel het nog wordt gebruikt.

Maar WD is niet erg gebruiksvriendelijk.

Ja en nee. Voor ervaren gebruikers van WD klinkt dit als vloeken in de kerk. WD kan alles, zeker als je het product al jaren gebruikt. Ook de meest exotische weer-sensoren worden ondersteund.

Maar iedereen die net begonnen is met WD zal u zeker gelijk geven.

Veel succes en veel leesplezier op het forum.
Wim
Door Josje
#60147
Welkom Wilma en Paul!
Heel veel plezier en wijsheid hier, en succes met de hobby!
Groetjes vanuit Brabant.
Josje
Door Snarf2000
#60150
Hallo Paul en Wilma.

Welkom op HWA.

Ik moet gelijk geven aan Wim betreffende WD.
Het is een heel complex programma met een heleboel mogenlijkheden aan instellingen.
Maar laat je niet je hoofd gek maken.

WD kan nagenoeg alles wat je van weersoftware wil en kan verwachten.
Ik, en velen met mij zijn het er wel over eens dat WD niet de meest logische plaatsen heeft voor zijn instellingen.

Maar ben je eenmaal een beetje gewend aan alle onlogica, zal je er enorm veel plezier aan beleven.
Je zou kunnen zeggen dat het knullig in elkaar geknutseld is.
(Ben ik helemaal met je eens.)
Maar WD maakt ook hele mooie grafieken en een aantal in 3D weergaven.
En die zou ik niet willen missen.

En ben je niet bang om alles een of meerdere keren opnieuw zal moeten installeren omdat je iets gedaan hebt wat je niet had moeten doen, dan ging ik voor de volle 100% voor WD.

En voor wat betreft de WD-Live,...
Ik denk dat de maker het nog wel eens om gaat zetten naar HTML5.

Succes met je keuze(s)

Grt Frans