Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Toulon7559
#62443
Als sinds 2004 met een meteostation bezig (Conrad WS7000), maar na uitbreiding van het PV-Systeem serieuzer er mee bezig uit interesse naar samenhangen.
Hoorde horror-verhalen over dat PWS WS7000, maar het heeft bij mij eigenlijk altijd zonder problemen gedraaid: natuurlijk is in de winter zonder zon ook niets/weinig te verwachten uit de zongevoede sensoren .....
Het WS7000-PWS is echter langzamerhand wel heel bejaard, en slijtage slaat nu toe.
:-( De Anemometer hield er eind Juli mee op.
Daarom maar geïnvesteerd in een TFA NexusPro, die nu als primaire PWS draait, met de WS7000 als 'aanvuller'.
Te zien op http://www.toulon4support.nl/PV_Meteo.html#06

Maar niet alles gaat even vlot.
Wil ook de PWS-informatie beschikbaar stellen voor WeerActueel, en daar mis ik nu nog de aansluiting.
Heb de handleiding gevolgd voor toepassing van WsWin en een custom.txt gemaakt van current.txt
Maar bij punt 7 van de handleiding zie ik geen file hetweeractueel.html tevoorschijn komen. Dus uploaden gaat ook niet lukken.
Wat nu?
Als bijlage de file custom.txt die nu bij mij in wswin zit.
Die file openweerdata.txt is aanwezig in de directory wswin, met daarin in de eerste regel vermelding van de file hetweeractueel.html
Iemand een hint?
Bijlagen
(16.46 KiB) 200 keer gedownload
Door amvih
#62457
@Toulon7559

Jij hebt in jouw bestand 4 regels met verwijzingen staan, dit mogen er echter maar twee zijn.
De eerste regel geeft aan wat er moet worden uitgevoerd, de tweede regel geeft aan naar welk bestand hij moet gaan na het uitvoeren van de eerste regel.

In dat volgende aangegeven bestand staan dan weer twee regels, de eerste wat er moet worden uitgevoerd, de tweede regel verwijst weer naar een volgend nieuw bestand.

In jouw geval dus worden de 2 eerste regels in custom.txt:



In het bestand openweerdata.txt:



Zo kun je oneindig verder gaan.

Succes.

gr.
Arie
Door Toulon7559
#62500
Inmiddels ontdekt dat Arie in zijn laatste bericht helemaal gelijk heeft.
;-) Ik had geprobeerd het mezelf wel erg makkelijk te maken.
Nu gebruik ik netjes de current.txt die ik al had en heb daarnaast een nieuwe custom.txt gemaakt als kopie van current.txt, maar met de 2 regels die Arie aanhaalt.
Herinstallatie van wswin was al nodig om een andere reden.
En nu zie ik de file hetweeractueel.html wel tevoorschijn komen.

Dank voor de hints!
Door Toulon7559
#62624
De aanschaf en installatie van die TFA NexusPro blijkt niets te vroeg, want van de WS700-setup vertoont 1 van de thermo/hygro-meters nu ook kuren.
Mijn website werkt dus verder met de Nexus en het nog goed werkende restant van de WS7000 dient voor 'lokale backup' met draadloze meting van temperatuur, vocht en neerslag.