Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door HertogJan
#66195
beste allen,

Zoals belooft zou ik doorgeven wat ik ging aanschaffen.

Na wat mail verkeer een afspraak gemaakt bij een verkooppunt bij mij in de buurt.
Aangezien reclame maken volgens mij "not done" is hier laat ik mij dan maar tactisch uitdrukken, ik woon in Assen en het was zo'n 10 minuten rijden. ;)

Na een zeer prettig gesprek met heel veel nuttige informatie (incl. thee en een lekker koekje) heb ik de TFA 35.1075 cq de Nexus NX pro en daarbij een WH-WUS02 Meteobridge Upload Server aangeschaft.

Deze laatste heeft Albert waarbij ik alles heb aangeschaft reeds aangepast om straks gebruik te kunnen maken van Wunderground.

Eenmaal thuis (ik heb mij toch ruim een 1 1/2 uur laten voorlichten) de doos uitgepakt en alles sensoren op scherp gezet daar waar nodig en de enige zaken in elkaar geschroefd.

Morgen wordt de thermometer en de regenmeter geplaatst en als ik tijd heb koop ik nog een meter gegalvaniseerde buis. Hier komt de windmeter en de windvaan aan.
De plaatsing daarvan zal niet eerder dan zaterdag plaatsvinden.

Daarna uitvoerig testen en controleren alvorens ik online ga.

Het weer en er mee bezig zijn op deze manier is nog leuker dan ik dacht.

vanuit Assen een hartelijk groet,

Bert
Door baroman
#66200
Beste Bert

Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe weerstation:)
Ik hoop dat je hier nog lang plezier van mag hebben.:cheer:

Groeten Ronnie..
Door HertogJan
#66205
Hartelijk dank Ronnie,

Vandaag druk bezig geweest met een proefopstelling en om alles via Meteobridge online te krijgen. Ik wil niet alleen de sensoren draadloos maar ook de uploads dus dat was weer even puzzelen. Na 2 pogingen was het voor elkaar. Morgen wordt de regensensor definitief op zijn plaats gezet en ik hoop ook de windmeter incl. vaan.

Als alles goed staat en ik tevreden ben zal ik een linkje posten op deze site.
fijn weekend

Bert
Door ws vreewijk
#66209
Hallo Bert,
Is een goede keuze en je kan er extra zelfbouw sensoren bij maken door temp sensors om te bouwen.
kijk maar eens op het Duitse forum. Wetterstationen info.

Succes en veel plezier met de opbouw.
Gr Chris
Door baroman
#66210
HertogJan schrijft:
Hartelijk dank Ronnie,

Vandaag druk bezig geweest met een proefopstelling en om alles via Meteobridge online te krijgen. Ik wil niet alleen de sensoren draadloos maar ook de uploads dus dat was weer even puzzelen. Na 2 pogingen was het voor elkaar. Morgen wordt de regensensor definitief op zijn plaats gezet en ik hoop ook de windmeter incl. vaan.

Als alles goed staat en ik tevreden ben zal ik een linkje posten op deze site.
fijn weekend

Bert


Beste Bert

Je hebt nu wel wat te meten qua neerslag want er valt de komende dagen genoeg:laugh:
De wind zal ook aantrekken zodat je ook je windsnelheid en richting goed kunt meten.

suc6 met de verdere installatie van je weerstation.;)

Groeten Ronnie..
Door HertogJan
#66212
ws vreewijk schrijft:
Hallo Bert,
Is een goede keuze en je kan er extra zelfbouw sensoren bij maken door temp sensors om te bouwen.
kijk maar eens op het Duitse forum. Wetterstationen info.

Succes en veel plezier met de opbouw.
Gr Chris


Hallo Chris,

Bedankt voor de tip. De link staat inmiddels in mijn favorieten :)

groet,

Bert
Door HertogJan
#66213
baroman schrijft:
HertogJan schrijft:
Hartelijk dank Ronnie,

Vandaag druk bezig geweest met een proefopstelling en om alles via Meteobridge online te krijgen. Ik wil niet alleen de sensoren draadloos maar ook de uploads dus dat was weer even puzzelen. Na 2 pogingen was het voor elkaar. Morgen wordt de regensensor definitief op zijn plaats gezet en ik hoop ook de windmeter incl. vaan.

Als alles goed staat en ik tevreden ben zal ik een linkje posten op deze site.
fijn weekend

Bert


Beste Bert

Je hebt nu wel wat te meten qua neerslag want er valt de komende dagen genoeg:laugh:
De wind zal ook aantrekken zodat je ook je windsnelheid en richting goed kunt meten.

suc6 met de verdere installatie van je weerstation.;)

Groeten Ronnie..


Hallo Ronnie,

Vanmiddag de regenmeter op een stoeptegel geplaatst en vastgezet. (beetje boren, 4 plugjes en 4 schroeven en de zaak stond muurvast)
Ik leg de regenmeter morgen op het dak van mij garage. Daar heeft deze geen last van muren en woningen.
Van mij mag de zomer wel weer beginnen.;)

groet

Bert