Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door jwmensink
#67572
Sinds februari gebruik ik een meteobrigde en nu zou ik graag mijn weergegevens ook op HWA krijgen maar ik kom er nog niet uit hoe dit moet. De gegevens zijn ook zichtbaar op
https://www.wunderground.com/personal-w ... 68#history

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit sowieso al mogelijk is en zo ja, hoe dit in het werk gaat? Ik heb al gekeken bij de handleiding op HWA en "geen eigen website" maar dan zou ik graag weten hoe ik mijn weergegevens naar mijn provider kan uploaden.
Alvast bedankt.
Door WSParkstad
#67575
Hallo Wim,

Om de juiste gegevens te vinden van hoe je een bestand upload naar je website ruimte bij je internet provider kun je het beste kijken en zoeken bij je internet provider of hier vermelden welke dat is zodat men weet waar we het over hebben en er misschien al mede weer amateurs je kunnen helpen wat betreft upload van het HWA bestand naar jouw eigen webruimte bij jouw internet provider.

Als je dat voor elkaar hebt komt de volgende stap om het goed te zetten in de Meteobridge en daar de juiste gegevens zet bij het ftp configuratie zodat meteobridge het HWA bestandje op jouw eigen internet provider kan plaatsen.

Is dat voor elkaar dan kun je aan Luc door geven waar HWA het bestand kan uit lezen.

Dus enkele stappen moeten er ondernomen worden.

Laat maar eens horen bij wie je zit, dan hebben we de eerste stap al gezet.

Marcel.
Door jwmensink
#67616
Hallo Marcel,

Mijn internetprovider is Solcon en ik via de support het probleem ook aan hen voorgelegd. Er is inmiddels webruimte aangemaakt door Solcon maar uit hun reactie krijg ik het idee dat ik een website moet maken en dat is iets wat ik juist niet wil. Dat heb ik ook weer teruggestuurd naar Solcon maar nog geen antwoord op gekregen. Ik heb al wel gekeken op de inlogpagina en zie dat ik 25 Gb aan webruimte ter beschikking heb. De hostname is aangemaakt en zij adviseren om FileZilla te gebruiken om de website up te loaden. Dit programma gebruik ik ook voor het onderhoud van de website van ons koor maar voor zover ik begrijp ben je voor HWA niet persé een eigen website nodig en moet het ook kunnen d.m.v. de meteobridge.
Ik wacht de reactie van Solcon af en misschien kun jij ook al verder helpen.

Willem
Door wvdkuil
#67617
jwmensink schrijft:
Hallo Marcel,

Mijn internetprovider is Solcon en ik via de support het probleem ook aan hen voorgelegd. Er is inmiddels webruimte aangemaakt door Solcon maar uit hun reactie krijg ik het idee dat ik een website moet maken en dat is iets wat ik juist niet wil. Dat heb ik ook weer teruggestuurd naar Solcon maar nog geen antwoord op gekregen. Ik heb al wel gekeken op de inlogpagina en zie dat ik 25 Gb aan webruimte ter beschikking heb. De hostname is aangemaakt en zij adviseren om FileZilla te gebruiken om de website up te loaden. Dit programma gebruik ik ook voor het onderhoud van de website van ons koor maar voor zover ik begrijp ben je voor HWA niet persé een eigen website nodig en moet het ook kunnen d.m.v. de meteobridge.
Ik wacht de reactie van Solcon af en misschien kun jij ook al verder helpen.

Willem
Je hebt geen website nodig, wel een website adres.
HWA heeft net zoals iedere ander een adres nodig om bij de gegevens te komen.
Je kunt zelfs het hwa bestandje op je website van ons koor te zetten..

Als het maar mogelijk is om het van buiten op te halen dus zoiets als www.onskoor_of_wat-dan_ook.nl/

Dan moet je Meteobridge instrueren om het HWA bestand op te laden naar www.onskoor_of_wat-dan_ook.nl/ en het een naam te geven als hwa.txt.

Dan haalt HWA het bestand op met www.onskoor_of_wat-dan_ook.nl/hwa.txt

Samengevat:
1. Zoek de naam die je moet gebruiken om bij die 25Gb die je noemt te komen. Je zegt: "De hostname is aangemaakt "
2. Gebruik eenmalig filezilla om een klein tekstbestand (1 regel is genoeg) daar neer te zetten met de naam hwa.txt
3. Test dat door www.onskoor_of_wat-dan_ook.nl/hwa.txt in je browser te typen
4. Als dat werkt kun je de Meteobridge opdragen voortaan het hwa bestand op te laden.

Inderdaad zal de documentatie in het HWA menu naar de nieuwste Meteobridge versie aangepast moeten worden, maar ik kan wel alvast een korte beschrijving maken.

Wim
Door pb2rdf
#67620
jwmensink schrijft:
Sinds februari gebruik ik een meteobrigde en nu zou ik graag mijn weergegevens ook op HWA krijgen maar ik kom er nog niet uit hoe dit moet. De gegevens zijn ook zichtbaar op
https://www.wunderground.com/personal-w ... 68#history

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit sowieso al mogelijk is en zo ja, hoe dit in het werk gaat? Ik heb al gekeken bij de handleiding op HWA en "geen eigen website" maar dan zou ik graag weten hoe ik mijn weergegevens naar mijn provider kan uploaden.
Alvast bedankt.

Hoi,

Zie de handleidingen op :
http://www.hetweeractueel.nl/handleidingen
Staat alles duidelijk in vermeld.

Grtn, Peter
Door jwmensink
#67625
Dag Peter,

De handleidingen zijn voor mij in ieder geval niet zó helder dat ik geen hulp in zou hoeven roepen via dit forum. Bovendien staat er een link om de exacte gps-positie op te zoeken maar bij mij komt er geen kaart in beeld. Wel heb ik andere mogelijkheden gevonden om de gps-coördinaten op te zoeken via http://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gps-coordinaten.php
Misschien kan dit aangepast worden in de handleidingen?
Alvast dank.

mvg, Willem
Door pb2rdf
#67628
Willem,

Snap het probleem.
Eerste keer een handleiding lezen, en je afvragen wat de auteur nu precies bedoeld op bepaalde punten.
Website die je gebruikt voor gps coördinaten kan net zo goed.
Denk dat het script niet meer goed werkt op de handleidingen pagina om via daar de gps positie te bepalen, maar er zijn tegenwoordig meer wegen naar rome :-)
Mij lukt het daar ook niet.

Maar lukt het nu met de meteobridge om een bestand te genereren en te uploaden naar je persoonlijke webspace bij je provider?
Anders eerst even zelf doen, testen, controleren met een FTP programma, bv Winscp
Directory aanmaken voor weeraktueel, bv hwa, en in die direktory betreffende bestand uploaden.

Het hoeft niet moeilijk te zijn.
Heb zelf geen meteobridge, ik doe hwa via Weatherlink.

Als je nog vragen hebt, stel ze, kan ook via een PM.

grtn, Peter
Door Toulon7559
#67629
Willem,

;-) Misschien moet je een iets andere invalshoek nemen bij het lezen van de handleiding voor HWA-upload.
Ga in gedachten eens NIET uit van een website, maar WEL van een remote file-server die bij je provider staat.
Je kunt daarheen de HWA-file uploaden bijv. direct met de HWA-module toegevoegd in een meteo-programma zoals WsWin, en HWA kan daar de file uitlezen/ophalen; en dat is de bedoelde constructie.
Als ik je voorgaande berichten lees, dan heeft Solcon het aan de providerkant al zo voor je ingericht.

MVG, Ton
Door wvdkuil
#67641
Nogmaals, jammer dat de beschrijving in Weeramateur => Handleidingen => Meteobridge sterk verouderd en eigenlijk niet meer bruikbaar is.

Hierbij een aanzet voor een vernieuwde versie met de nieuwe (aanzienlijk gewijzigde) invulschermen en de nieuwe oplaad logica.

Ik zal nog even het commentaar afwachten en dan aan Luc vragen of hij de betrffende html pagina kan aanpassen.

Wim
Bijlagen
(154.11 KiB) 216 keer gedownload