Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door tinuz97
#11743
Goedeavond mede weermannen en misschien vrouwen?
Graag wil ik mij even voorstellen.
Ik ben dus martijn van weerstation berghem,noord brabant.
ik ben 30 jaartjes jong,of oud :silly:
Na lange tijd dit forum gevolgd te hebben en de tips gelezen te hebben begon het bij mij ook te kriebelen om een weerstation aan te schaffen.
Dit is een cresta wxr815-lm geworden,misschien in de toekomst een davis,maar nu even een goedkopere :laugh:
Ben nog wel druk met een website te bouwen,dit kon nog wel eens even duren,aangezien ik 'noob' ben met html.
Dus ik hou het even bij de gegenereerde pagina van pc-wetterstation helaas :dry:
voor de geinstresseerden: http://tinuz.no-ip.org ,dit zal uiteindlijk als de main website klaar is een andere url worden.
De windmeter staat op een aluminium paal van circa 2,6 meter lang op de schoorsteen,in een redelijk mooie vrije omgeving,cirda 10,5 meter hoog.
De weerhut die ik gemaakt heb ('gamma model') meet zijn temp op 1,5 meter.
Aan de paal van de weerhut zit een 'arm' met een plateau dat de regenmeter waterpas vasthoud op 75cm hoog.
De uv meter hangt aan mijn tuinhuisje op circa 2,5 meter hoog die de zon vrij kan ontvangen.
Verder weet ik even niet zoveel toe te voegen,maar dat komt nog wel.
Wilde ieder 1 bedanken voor alle tips die men hier deeld op het forum,zeker de meneer die de gamma weerhut heeft bedacht :lol:
Vriendelijke groet Martijn van den heuvel

Weerhut: http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=p6_O

Windmeter (mijn kameraad,ben ik niet haha) http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=GYuW
Door Weerstation Kaatsheuvel
#11746
Hallo Martijn,

Welkom bij het Hwa forum.

Groet,
Hans
weerstationkaatsheuvel.nl
Door petergroeneveld
#11747
Hallo Martijn,

Welkom op het forum zou ik zeggen, je hebt er zo te zien al goed gebruik van gemaakt. De opstelling van je weerstation en windmeter heb je prima voor elkaar, zo zul je tenminste betrouwbare metingen krijgen, mijn complimenten!

De website van je dat komt nog wel. Ook zijn er veel tips hierover op het forum te verkrijgen en op internet kun je html tutorials volgen die je een heel eind op weg kunnen helpen.

Succes en veel weerplezier.

Peter.
Door hjr
#11748
Hallo Martijn,

Welkom!! Je bent een goede knutselaar met oog voor detail, getuige de mooi bewerkte onderkant van de weerhut, ziet er goed uit!!

succes met je weerstation

Henk Jan
Door Luc
#11749
Hoi Martijn,

Je weerhut ziet er prachtig uit!

Ik zie dat je je weerstation ook al hebt aangemeld voor deelname.
Ik probeer je weerstation vanavond toe te voegen.

Gr,
Luc
Door tinuz97
#11753
Ja ik had hem gisteravond nog snel aangemeld,nu hoop ik dat mijn temp waardes etc beetje ok zijn,zit nl kwa temp hoger als bv het station in oss,dit varieerd tussen de 0.4 en de 1,5 graden ongeveer.
Misschien toch een ventilaor in de weerhut maken?
Door weerzoetermeer
#11754
Eerder die schutting afbreken....;)

Ventilator....ach je zou het kunnen proberen maar verwacht er geen wonderen van

Gr.
Thierry
Door tinuz97
#11755
Srry buurman,de schutting gaat vliegen :laugh:
Nee,misschien toch een ander plekje,zal zo eens een foto maken van boven uit het raam,zit nu al op 27,3 :huh: ,maar ik moet wel zeggen dat het hier dan ook echt wel warmer aanvoeld dan 23 graden.
Zal zosnel mogelijk even de foto plaatsen.