Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart
Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 7 Maanden, 1 Week geleden  
Beste allemaal!

Het is alweer een poos geleden dat ik iets van me niet horen. Sinds het stoppen van mijn kant was er op dat moment niet veel meer te melden tot nu!

Sinds een aantal weken (met aantal maanden voorbereidingen) ben ik bezig met het opzetten van een archief.
De actuele kaarten van KNMI en Weerplaza kennen jullie natuurlijk wel, deze kaarten worden nergens opgeslagen enkel een keer dat er iets bijzonders gebeurd b.v storm of vele neerslag, diepvries kou of hete luchtoven temperaturen.

Sinds maart 2017 ben ik begonnen met het opslaan van aantal kaarten zo ook de neerslag kaart van HWA.

Waarom die kaart?

De weerplaza neerslag kaart geeft een kleine indruk over de neerslag, echter zijn dit maar lokale gebieden en je krijg er geen goed beeld bij.
De HWA neerslag kaart geeft een veel duidelijker beeld over de neerslag, dankzij jullie weerammateurs kunnen we hier genoeg mee doen

Vanavond heb ik de maanden Jan en Feb 2018 online gezet, het is nu de werk om maart erbij te halen voor alle kaarten die momenteel online staan, als ik bij ben wordt er elke dag de kaarten van de dag ervoor erop gezet.

Indien ik bij ben en heb tijd over ga ik rustig aan 2017 erbij doen vanaf Maart. Echter voor HWA heb ik vanaf 2 augustus 2017 erbij gedaan. Alles daarvoor heb ik helaas niet in het archief.

Alle kaarten staan momenteel op mijn domein naaan http://www.weerstationdokkum.nl hier vind je dus naast HWA neerslag ook de Weerplaza en KNMI kaarten.
Mocht je nog een kaart hebben die je graag wilt terug zijn in het archief, laat het me weten!

Veel plezier met het terug kijken van uitzonderlijke natte weerdagen
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man WSDokkum Dag kaarten archief wsholwerd@hotmail.com Locatie: Dokkum Geboortedatum: 1984-01-16
Gelogd Gelogd  

Weerstation Dokkum - Dag kaarten archief

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 4 Maanden, 2 Weken geleden  
Het was gisteren op veel plekken een natte boel, maar niet alleen gisteren ook de afgelopen dagen waren er weerstation die enorme getallen behaalde.
Die van gisteren heb ik zonet ook gelijk mee online gezet, over alle dagen kun je terug bekijken, je ziet hoe de buien zich verplaatsen en de uiteindelijke getallen

www.weerstationdokkum.nl/hwa-neerslag-2018.html

Voor KNMI kaarten kun je natuurlijk ook terecht op de home page.
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man WSDokkum Dag kaarten archief wsholwerd@hotmail.com Locatie: Dokkum Geboortedatum: 1984-01-16
Gelogd Gelogd  

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

Re:Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 4 Maanden, 2 Weken geleden  
Ik moet zeggen ziet er goed uit.

Groeten Ronnie..
baroman (Gebruiker)
Weathermonitor II van Davis
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Meteo Enschede West Locatie: Enschede West Geboortedatum: 1966-06-16
Gelogd Gelogd  

Over het Weer wordt veel geluld maar Niks aan gedaan!!

Re:Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 2 Maanden, 2 Weken geleden  
Ik lees dat er storingen zijn op de website.
Door de drukte en hitte van de afgelopen dagen ben ik niet echt aan de weerkaarten toegekomen, ik heb dit nu weer bijgewerkt tenminste de KNMI kaarten en weerplaza min max.

Met HWA is nu een probleem dat de weerkaarten eens in de 2 uren worden opgehaald. Daardoor mis ik nu een enorme gat en loopt het niet soepel af met de trekrichting van de buien.
Kan het zijn dat de storing hiermee te maken heeft? Al lijkt me dat niet gezien de het exact eens in de 2 uren is dus geen onregelmatigheden.

Indien de instellingen nu zo zijn neergezet moet ik HWA filmpjes gaan afkappen en hiervan alleen de dag gegevens neerzetten.
Helaas heb ik aan de afgelopen dagen dus niet veel aan en kunnen dan ook regelrecht de prullenbak in.
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

Ha Gerrit Jan,

Ben even op je website geweest. Ziet er super overzichtelijk uit. Ik ga het zeker gebruiken.

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl
Reinhardsweersite (Gebruiker)
Davis VP 2 Wireless
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Meteopijnacker Locatie: Pijnacker Geboortedatum: 1965-12-08
Gelogd Gelogd  

Dankje wel! Zal vandaag weer de updates doorvoeren

Helaas krijg ik nog altijd om de 2 uren een afbeelding binnen waardoor ik een enorme gat ga krijgen.
Hopelijk lost dit probleem op.
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

SpeedyGJ schrijft:

Helaas krijg ik nog altijd om de 2 uren een afbeelding binnen waardoor ik een enorme gat ga krijgen.

Als ik op je site kijk zijn de lange periodes tussen een nieuw plaatje begonnen na de overgang van HWA naar CloudFlare.

Dit is de link naar het plaatje
Code:

http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/rainimages/rainmapcurrent.png?refresh=20187311920
Die refresh wordt elke keer aangepast voor het volgende plaatje. 20187311920 20187311930 enzovoort.

Maar CloudFlare geeft als headers terug
Code:

Expires: Tue, 31 Jul 2018 21:25:38 GMT
Last-Modified: Tue, 31 Jul 2018 17:19:59 GMT

Als je dus de plaatjes ophaalt zonder telkens een verschillende ?refresh=YYYYMMDDHHMM, krijg je 2 tot 3 uur lang hetzelfde plaatje.

DENK IK, 80% zeker, want het is bijna niet te testen.

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Re:Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 2 Maanden, 1 Week geleden  
wvdkuil schrijft:
SpeedyGJ schrijft:

Als ik op je site kijk zijn de lange periodes tussen een nieuw plaatje begonnen na de overgang van HWA naar CloudFlare.

Dit is de link naar het plaatje
Code:

http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/rainimages/rainmapcurrent.png?refresh=20187311920
Die refresh wordt elke keer aangepast voor het volgende plaatje. 20187311920 20187311930 enzovoort.

Maar CloudFlare geeft als headers terug
Code:

Expires: Tue, 31 Jul 2018 21:25:38 GMT
Last-Modified: Tue, 31 Jul 2018 17:19:59 GMT

Als je dus de plaatjes ophaalt zonder telkens een verschillende ?refresh=YYYYMMDDHHMM, krijg je 2 tot 3 uur lang hetzelfde plaatje.

DENK IK, 80% zeker, want het is bijna niet te testen.

Wim

Ook al ben je niet meer op het forum, toch bedankt voor je reactie
Zover was ik inmiddels ook al, gezien het een heel omslachtig en gedoe kost om dit toch goed werkend te krijgen heb ik het binnen halen van de afbeeldingen per vandaag gestopt.

Ik heb vandaag de video's verwijderd en van elke dag de laatste download meegenomen, dit is dus de kaart van de maxima neerslag van die dag.
Alles in nu terug te zien in afbeeldingen, het voordeel geeft wel dat het allemaal wat sneller te zien is, nadeel is dat je niet goed kan zien hoe de buien zijn overgetrokken, maar ik moet soms een streep trekken en me zelf niet al te moeilijk maken.

Ik wou 1 deze dagen bezig met 2017 maar gezien het ook nog een gedoe is om video en afbeelding door elkaar te halen heb ik besloten om ook gewoon 2017 in afbeelding te plaatsen, ik hoop deze week nog een melding te kunnen geven dat deze kaarten online staan
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

Re:Dag Kaarten Archief - HWA Neerslag kaart 2 Maanden, 1 Week geleden  
Bij deze staat ook deel van 2017 online. Omdat ik later ben begonnen met het binnen halen van deze kaarten mist er een deel van 2017.
Start is 19 juli.

Missende data zijn:
1 september 2017
16 - 30 December 2017 (geen idee waar die ineens zijn gebleven, ik heb ze nog ergens dus die komen er nog aan.)

2 Juni 2018
19-20-21 Juli 2018

Al met al mist er dus een klein aantal op die van December na, ik weet zeker dat ik ze heb dus ga nog even op onderzoek uit waar ze zijn gebleven
Zal die van vandaag nog even toevoegen en dan vind ik het wel weer genoeg

P.S:
Je kan tevens ook de KNMI temperatuur terug kijken van 2017, deze begint vanaf 7 maart.
Tevens heb ik ook de M/S windkaart, hierbij mag ik HWA er nu bij zetten!
SpeedyGJ (Gebruiker)
Dag kaarten Archief
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Apparatuur:
Davis Windscribe
Canon 700D

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 42 gasten online