Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerstationhoogeloon
#15708
Beste collega weeramateurs,

de laatste tijd krijg ik regelmatig een sms-je van de SMS storingsservice van Het Weer Actueel met de melding dat weerstation Hoogeloon al meer dan een uur geen data aanleverd.

Ik vind het NIET fijn dat m'n weerstation er even uit ligt, maar ik vind het WEL fijn dat ik er een melding van krijg.

Alleen, ik wil graag eerder een melding, en ook een gedetailleerdere automatische melding, eventueel per SMS of per email.
Wie is er bekend met of gebruikt er "monitor software" die je systeem in de gaten houd en zodra er iets mis is met de weersoftware die er op draait automatisch een SMS-je of een email alert kan versturen???

Weerstation Hoogeloon maakt gebruik van VVP, WeatherLink, Cumulus. Als een of meerdere van deze sw-pakketten problemen gaat geven, wil ik daar graag snel automatisch melding van krijgen.

Wie, oh wie kan me info geven?

gr Remie
Door WSWijk
#15768
Zoek eens met google op "server monitoring software open source", dan krijg je ongetwijfeld een aantal pakketten naar voren waarmee je monitoring kan doen.

Omdat je op open source zoekt, zal het merendeel van de links ook gratis software bevatten.

Suc6... Heb je voorlopig iets uit te zoeken...:laugh: :laugh: :laugh:

Theo