Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Overijse
#16506
Deze morgen vanop het werk kunnen vaststellen dat er met het weerstation iets verkeerd ging, opeens sterke windstoten van boven de 90Km/hr en dit gedurende anderhalf uur maar was spijtig genoeg niet in staat om in te grijpen van op het werk.

Bij thuiskomst heb ik dadelijk alles gecontroleerd en kon niets vinden wat dit probleem zou kunnen veroorzaakt hebben, wel heb ik geconstateerd dat 2 uur erna er gedurende een 5-tal minuten ook een val van de gegevens van de luchtvochtigheid en het dauwpunt. Misschien was het wel een probleem met de draadloze verbinding of met de batterijen (al bleken deze in orde).

Al bij al is alles uit zichzelf terug naar normale waarden gegaan, maar heb toch mijn voorzorgen genomen om deze extremen te voorkomen. Zo heb ik sinds deze avond alle sensoren via kabel verbonden aan het weerstation ipv draadloos. Indien het dan toch een tijdelijk probleem in de draadloze verbinding was zou deze hiermee moeten verholpen zijn. En het andere voordeel dat ik er vanaf nu uithaal, mijn gegevens komen nu veer sneller binnen tegenover het draadloos werken van ervoor.

Sorry voor de extreme gegevens van deze morgen, en het is niet nodig om er een boom over op te zetten. Ik ben en blijf een weeramateur, die werkt met de middelen die passen binnen mijn budget en mijn kunnen.

Grtz
Kris

P.S.: nu mijn logfiles nog aanpassen
Door Overijse
#16519
Hey Thierry,

Thx voor de info, heb de url bij m'n favorieten gezet en zal dit zeker in overweging nemen om het toe te passen, indien dit nog voorvalt. Tot nog toe was het de eerste maal en dit op ongeveer 6 maand tijd.

Grtz
Kris