Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Overijse
#18313
Hoi,

Heb hier net vastgesteld dat door de laaghangende zon de buitenthermometer toch direct zonlicht over zich krijgt. Dit probleem had ik niet in de zomer en herfst aangezien dan de zon hoger staat.

Probleem begon deze morgen vanaf 10:20 Hr (-2 °C) tot 10:39 Hr (+3.4°C) daarna keert de temperatuur snel terug naar (+1.1 °C) om 11:11 Hr en nog steeds dalend maar minder snel nu.

Ik zal dus zo snel mogelijk moeten ingrijpen om een hut te construeren of aan te kopen zodat dit niet meer gebeurd.

Mijn excuses voor de verkeerde metingen vanuit Overijse, en zal zo snel mogelijk proberen in te grijpen.

@ Luc

Is het mogelijk dat je deze extremen voor Overijse van vandaag verwijderd van de beginpagina

Met vriendelijke groet,

Kris
Door Weerstation Kaatsheuvel
#18316
Overijse schrijft:
Hoi,

Heb hier net vastgesteld dat door de laaghangende zon de buitenthermometer toch direct zonlicht over zich krijgt. Dit probleem had ik niet in de zomer en herfst aangezien dan de zon hoger staat.

Probleem begon deze morgen vanaf 10:20 Hr (-2 °C) tot 10:39 Hr (+3.4°C) daarna keert de temperatuur snel terug naar (+1.1 °C) om 11:11 Hr en nog steeds dalend maar minder snel nu.

Ik zal dus zo snel mogelijk moeten ingrijpen om een hut te construeren of aan te kopen zodat dit niet meer gebeurd.

Mijn excuses voor de verkeerde metingen vanuit Overijse, en zal zo snel mogelijk proberen in te grijpen.

@ Luc

Is het mogelijk dat je deze extremen voor Overijse van vandaag verwijderd van de beginpagina

Met vriendelijke groet,

Kris
Hoi Kris,
Zat jou temp meter al dan niet in een weerhut?
Succes verder.
Gr
Hans
Door Overijse
#18334
Hey Hans,

Nee is de originele thermometer van de lacrosse WS2350, die in de zomer zo opgesteld is geweest dat er geen direct zonlicht en toch voldoende ventilatie was.

Maar in de winter bij laaghangende zon blijkt dat er toch gedurende 1 uur zonnestralen doordringen tot op de thermometer zelf.

Dit zal ik natuurlijk zo snel mogelijk oplossen, ik hoop dit tegen komend weekend zeker opgelost te hebben.

Grtz
Kris
Door weerzoetermeer
#18337
Overijse schrijft:
@ Luc

Is het mogelijk dat je deze extremen voor Overijse van vandaag verwijderd van de beginpagina

Met vriendelijke groet,

Kris


Op verzoek voor 48 uur uitgesloten van de extremen pagina.

Gr.
Thierry