Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door fbockstael
#19321
Hallo collega's,

Mijn weerstation is sinds vanmiddag over op een nieuwe server.
Na het installeren van Weatherlink en het kopiëren van de map van het weerstation zag ik tot mijn grote schrik dat de gegevens wel erg zomers werden. Er werden temperaturen geregistreerd van meer dan 30 gr.
Gelukkig realiseerde ik me snel dat dit aan de instelling van de "units" lag. Ondanks kopiëren was deze instelling toch op de Amerikaans/Engelse instelling teruggevallen, dus ook neerslag, barometer en windsnelheid waren even niet correct.
Correctie gaf gelukkig snel weer de correcte waarden, maar er zitten dus een paar uitschieters tussen. Mijn excuses daarvoor.
Volgens ons is alles weer in orde en als vanouds. De storing heeft maar heel even geduurd.

Groet,

Franklin
Door SpeedyGJ
#19322
Vreemd, normaal gesproken zou dit niet mogen voor komen. WL opnieuw geïnstalleerd of alleen de map.
De pieken kun je handmatig bij stellen via de database, dubbel klik en je kan alles na geschatte waarde herstellen, pieken zijn dan weer weg!

Veel succes verder met je nieuwe server!
Door Weerstation Kaatsheuvel
#19325
Hallo Franklin onder pm heb je het groene bolletje wat naar jouw website verwijst dat bedoel ik.
Door Meteonoord
#19343
fbockstael schrijft:
@Hans,

Probleem is verholpen hoor, je kunt naar believen op mijn groene bolletje klikken :laugh:


Dat begrijp ik, Franklin want hij doet niets.

Groet,

Bert
Door Meteonoord
#19358
fbockstael schrijft:
O nou, dat is vreemd, want als ik er zelf op klik kom ik netjes op mijn website terecht.


Klopt, nu wel, gisteren echter niet.

Groet,

Bert
Door Weerstation Kaatsheuvel
#19359
Meteonoord schrijft:
fbockstael schrijft:
O nou, dat is vreemd, want als ik er zelf op klik kom ik netjes op mijn website terecht.


Klopt, nu wel, gisteren echter niet.

Groet,

Bert
Mogge, Bij mij werkte het gisteren wel. gr,Hans :)