Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
#68515
Door een storing in de regenmeter heb ik de upload even stop gezet. Ik zal de connectoren van de verlengkabel even controleren even als de tussenstuk voor het verlengen van de kabels, mogelijk dat er vocht heeft plaats gevonden door de regen en harde wind. De teller is inmiddels voor de 2de keer opgelopen tot boven de 17mm.
Laatst kreeg ik al een melding dat ik was uitgesloten, daarvoor heb ik nooit last van gehad.

Zodra dit probleem is opgelost wordt de upload hervat.
Door SpeedyGJ
#68516
Storing is opgelost, vocht in de connector van de 2 kabels gaf de valse meldingen door.
Upload was inmiddels alweer enige tijd gestart maar hield het nog wel even in de gaten.
Door SpeedyGJ
#68521
Misschien dat een paar mensen het is opgevallen dat de gehele dag aan mijn kant een storing is in de regenmeter. De hele ochtend en begin de middag totaal geen meting, dit heb ik gecorrigeerd door mee te kijken met die van 400m verder op.
Eind de middag en in de avond ben ik hiermee aan de gang gegaan, op gegeven moment maar gestopt gezien er op geen enkele wijze data wordt overgedragen naar de transmitter, ja storingen waarbij de regenhoeveelheid oplopen naar 1280mm/h en de teller ruim boven de 30mm uitkwam.

Waar dit aan ligt, geen flauw idee maar heb wel in de gaten dat er iets met de kabel of koppelstuk aan de hand is.

Ik ben dan ook genoodzaakt om de regenmeter naar het dak te laten verhuizen, aan de paal wordt echt te hoog dus plaats het boven op de schoorsteen, moet even kijken of dat me gaat lukken door gebrek aan boormachine die nog bij mijn zus ligt.

Tot die tijd probeer ik de regenmeting met de hand te corrigeren met het andere weerstation om de maandtotaal toch een beetje goed te laten lopen. Het is helaas even niet anders.