Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Niels2a@hotmail.be
#68629
Beste,

Graag even xxxxxxx station eruit filteren, geeft een temperatuurwaarde aan van 19 graden waardoor het temperatuurkaartje niet klopt.

Alvast bedankt!
Niels
Bijlagen
tempmap__1_.png
tempmap__1_.png (138.65 KiB) 2155 keer bekeken
Door Overijse
#68633
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Beste,

Graag even xxxxxx station eruit filteren, geeft een temperatuurwaarde aan van 19 graden waardoor het temperatuurkaartje niet klopt.

Alvast bedankt!
Niels


Heu hoe moeten we iets filteren dat al in storing staat/stond????
Door Niels2a@hotmail.be
#68636
Ow sorry, ik dacht dat dit nog niet op een storing stond :/
Is er een andere manier om deze fout uit het plaatje te halen? :)
Door wvdkuil
#68640
Niels2a@hotmail.be schrijft:
Ow sorry, ik dacht dat dit nog niet op een storing stond :/
Is er een andere manier om deze fout uit het plaatje te halen? :)


Als er een station met meer dan 8 graden zou zijn, dan zou dat in het plaatje zichtbaar zijn. De range loopt tot 8 graden, dus alle stations zitten daaronder qua temp.
Wat is er precies fout?

Ik kan alleen zien dat er ergens een station in Noord-Brabant of Antwerpen een relatief hoog maximum heeft. De afspraak is dat we pas filteren als er meer dan 5 graden afwijking is of als de metingen foutief zijn door een flatliner.

Wim
Door Luc
#68658
Na analyse van het probleem blijkt er een fout te zitten in het filteren voor het kaartje. Stations met een uitsluiting glipten er daar doorheen. Dat viel echter nooit, maar met een hoge uitschieter die de temperatuursensor waarschijnlijk binnen heeft hangen, zie je dat nu het kouder is wel.

Ik heb dat zojuist opgelost. Dus over 10 minuten als het volgende plaatje gegeneerd is, zou het plaatje juist weergegeven moeten worden.

Gr,
Luc