Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door MarTan
#68912
All,
Sinds ruim een maand worden er gegevens verzameld met een Davis VP2+
Dat gaat op zich zelf goed.
Echter wat nu het probleem is waarom de software steeds hangt is mij nog een raadsel.
Er is een nieuwe PC genomen. Met windows 10.
Regelmatig dat de loggger niet meer wordt gevonden. (Melding vanuit WSWin)
Terug gegaan naar windows XP.
Nog steeds dezelfde problemen.
Het kan zomaar zijn dat de logger defect is. Maar dat moet ik nog uitsluiten.
Virusscanner en reg settings zijn het niet.

We gaan proberen uit te zoeken wat het is om het probleem te verhelpen.
Tot die tijd zal er regelmatig uitval zijn.

Martijn (Meteo Poeldijk)
Door MarTan
#68939
Hoi Tjeerd,

Dank voor het meedenken.
Soms krijg ik nog de melding in WsWin dat Davis niet wordt gevonden maar blijft wel connectie houden. Probleem met een bestand niet gevonden en dat dat de software hangt, is waarschijnlijk gevonden.
In WsWin heb ik Mail aan staan. BLAT is het programmatje echter stond deze nog niet in de windows directory, waardoor er een foutmelding ontstond. Jammer weer dat dan gelijk de software hangt als een bestand niet wordt gevonden.
Nog te vroeg om te juichen, maar bijna al een dag online.
Door MarTan
#68964
Kleine Update.
Het gaat hierbij om een nieuwe installatie van WsWin. Versie 2.98.4.
Deze werkt op een ION PC met Windows XP.
Verder staat op deze PC het programmaatje Fling (Voor de updates naar het web) en Avast virus scanner. Deze staat ingesteld om niet de WsWin directory te scannen.

De Envoy is middels een Datalogger (USB) gekoppeld en heeft hierbij COM3 voor gebruikt.
De drivers zijn van SiliconLabs (V6.7.0.0)

De software,WsWin, stopt op een gegeven moment. "VantageProPlus niet gevonden" is dan de melding.

Om te kijken of het aan de communicatie naar de Envoy het probleem is, is er Virtual VP geïnstalleerd en een Com0Com programma.

WsWin maakt nu verbinding via een virtuele ComPort (Com5) en Virtual VP maakt verbinding met Envoy op Com3.

Virtual VP blijft gewoon door werken en de melding in WsWin blijven komen dat hij de VantageProPlus niet kan vinden. Zodra alleen de software WsWin wordt herstart, werkt alles gewoon weer. Wel laat Virtual VP zien dat hij soms een pakketje mist vanuit de Envoy, maar dat kan naar mijn idee niet het probleem zijn.

Zou de PC soms defect zijn?
Door pb2rdf
#68965
Martijn,

Onlangs ook iemand geholpen met een PC Win10 probleem.
Was een upgrade vanuit Win7.

Even voor de duidelijkheid.
Nieuwe PC?
Met geïnstalleerde Win10, geen upgrade vanuit vorige versie windows?

Win10 upgdate op de achtergrond je windows, je hebt geen invloed meer over wannee etc.
Tenzij je zelf in windows bewust aanpassingen hebt gedaan, reg instellingen veranderd.

Comdrivers geïnstalleerd USB naar com?
USB poort : USB2 of USB3 ?
Heb je Weatherlink geinstalleerd?
Repair aktie geprobeerd van Win10?
Je gebruikt Virtual VP, dus op com6 kan je dan WL laten draaien.
Heb WL6.0 installatie versie voor je beschikbaar.
Reeds aangedragen idee van een extern gevoede USB hub een optie?
USB interface van Davis logger moet USB2 zien.

HGenoeg te onderzoeken.
suc6 en hoor het wel.

Groeten, Peter