Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Storing en onderhoud WS Siebengewald (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Storing en onderhoud WS Siebengewald
Re:Storing en onderhoud WS Siebengewald 4 Maanden, 2 Weken geleden  
WSParkstad schrijft:
Eckhardt schrijft:
Erg mooie meetlocatie, Jeroen!

Sorry moet toch weer eventjes reaheren en ja wat een mooie meet locatie zeg.

Ik was eerst jaloers op mensen die kunnen eten en niet bij komen en nu komt er een tweede jaloer iets eraan en dat is zo'n mooie meet locatie zeg, echt een toppertje, ga verhuizen denk ik hahahaha.

Echt gaaf zeg en ook mooi opgsteld, blijf wel de vraag, de meet opstelling en ontvangst zal zeker ook ver uit elkaar liggen of zit ik verkeerd?

Wat betreft jaloers zijn is grapje, ik gun iedereen alles

Bedankt voor deze positieve reacties. Het is inderdaad een mooie locatie, ben er erg blij mee! En inderdaad ligt de ontvangst ongeveer 100 m van de meetlocatie af. Met de Davis Envoy was dat nooit een probleem, maar met de Meteobridge wel. De interne Meteostick kan de signalen niet (rechtstreeks) ontvangen. Heb nu alternatief gevonden. Door de Envoy en 2 consoles ieder voor een station de signalen te laten doorsturen is de Meteostick wel in staat om de signalen te ontvangen. Dat werkt boven verwachting goed!

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man jerzwa1z@gmail.com Weerstation Siebengewald Locatie: Siebengewald
Gelogd Gelogd  

Jeroen Zwart | Weerstation Siebengewald

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Storing en onderhoud WS Siebengewald 4 Maanden, 1 Week geleden  
Inmiddels is nu ook de ventilatormodule van het basisstation vervangen en werkt de ventilatie weer optimaal. Tijdens het vervangen heeft de sensor per ongeluk een tijdje (half) in de zon gehangen, waardoor te hoge temperaturen werden doorgegeven. Het doorgegeven maximum van 30.5 °C vandaag is dus niet correct. Mijn tweede sensor in een niet geventileerde hut, maar wel in voldoende schaduw, had een maximum vandaag van 22.7°C. Lijkt me iets reëler .
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Gelogd Gelogd  

Jeroen,
Ik ben benieuwd naar de oorzaak van het uitvallen van je ventilatie. Ik heb zelf ook een VP2 met dagventilatie (FARS zonder batterijen) en het valt me op dat de ventilator alleen hoorbaar is als de volle zon op het zonnecelletje staat. Maar het is mij nog niet duidelijk wat het problem is: een versleten of zwaar draaiende motor of een zonnecel die niet meer rendeert.
Wat is bij jou het probleem?

Mvg,

Peter

Weerstation Heinenoord
Weerstation Heinenoord (Gebruiker)
Weer of geen weer, steeds weer
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Heinenoord Locatie: Heinenoord
Gelogd Gelogd  

Weerstation Heinenoord schrijft:
Jeroen,
Ik ben benieuwd naar de oorzaak van het uitvallen van je ventilatie. Ik heb zelf ook een VP2 met dagventilatie (FARS zonder batterijen) en het valt me op dat de ventilator alleen hoorbaar is als de volle zon op het zonnecelletje staat. Maar het is mij nog niet duidelijk wat het problem is: een versleten of zwaar draaiende motor of een zonnecel die niet meer rendeert.
Wat is bij jou het probleem?

Mvg,

Peter

Weerstation Heinenoord

Peter,

Ik had een FARS met batterijen. Of de batterijen nog goed waren weet ik niet, maar de polen waren volledig groen uitgeslagen en de pinnen in de houders zodanig weg gecorrodeerd dat ze deels al afgebroken waren en deels afbraken bij het verwijderen van de batterijen. Mijn ervaring (vanaf het begin) is altijd geweest dat de ventilator uitsluitend werkte bij zonneschijn. Ik heb me altijd afgevraagd wat de functie was van de batterijen, ik had toen ik het kocht gehoopt dat de ventilator dan ook 's nachts zou draaien en bij bewolkt weer. Dat was dus niet het geval.
De laatste tijd viel mij op dat de ventilator vaak ook bij een beetje zon al niet meer draaide en zelfs bij volle zon nauwelijks meer toeren maakte. Bij het verwijderen van de module bleken de ventilatorcontacten gecorrodeerd, de rotor onder een dikke laag stof en ook na schoonmaken bleek deze niet meer soepel te lopen. Alleen felle zon wist hem nog aan de gang te krijgen. De module was bijna 15 jaar oud, dus wellicht niet verwonderlijk. Mijn conclusie: de module was "overleden" door ouderdom.
Ik heb de module nu vervangen door één zonder batterijen. De ventilator reageert hetzelfde als bij de module met batterijen (toen ik deze net had), dus hij draait alleen als de zon schijnt. Eigenlijk is het dan ook alleen noodzakelijk om te voorkomen dat de "meetkamer" te sterk opwarmt door de zonnestraling. Het zou mooi zijn als hij ook loopt bij géén zonneschijn, maar de afwijkingen die je meet zonder ventilatie zijn dan vermoedelijk kleiner dan de meetnauwkeurigheid van de sensor. M.a.w. je kunt je afvragen of dat toegevoegde waarde heeft voor ons als hobbyisten...

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 72 gasten en 5 leden online