Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Meteobridge kan nog veel kleiner (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Meteobridge kan nog veel kleiner
Meteobridge kan nog veel kleiner 1 Jaar, 2 Maanden geleden  
meteobridge.com/wiki/index.php/Meteobridge_NANO

Dus helemaal geen extra kastje meer van andere fabrikanten.

Geen USB-hub, geen kabel, geen stopcontact, geen logger.

Maar wel alle bekende Meteobridge mogelijkheden inclusief "pass-thru" zodat het huidige / een ander weer-programma een gewone ip-logger ziet.

En er is zelfs concurrentie van een vergelijkbaar apparaat: Die vindt u hier: www.wxforum.net/index.php?topic=34312.0

Dit wordt echt leuk,

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 12/06/2018 20:21 Door wvdkuil.

Ondersteuning voor de Leuven-Template en Scripts: leuven-template.eu/smf/index.php
En voor de HWS-Template: pwsdashboard.weather-template.com/

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Meteobridge kan nog veel kleiner 1 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hoi Wim,

het zou nog veel leuker worden als er eens een duidelijke Nederlandstalige handleiding zou komen voor de Meteobridge Pro in de huidige vorm.
De Engelstalige Wiki is weliswaar goed, maar niet iedereen begrijpt de Engelse taal. Ik heb de afgelopen weken letterlijk dagen en nachten alle beschikbare forums afgestruind om bepaalde zaken uitgevogeld te krijgen, maar het is echt een hels karwei.
Niet iedereen is gezegend met de kundigheid om dit apparaat even vlug aan de praat te krijgen.
Zo mis ik bijvoorbeeld een complete instructiehandleiding om iets met de grafieken (charts) te kunnen bewerkstelligen.

Het zou geweldig zijn als er een soort 'van A tot Z' zou worden geschreven voor dit toestel. Ik wil daar zelf graag aan bijdragen, maar heb dan ook weer veel feedback nodig van andere gebruikers.

Groet Olaf
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Eckhardt schrijft:
Hoi Wim,

het zou nog veel leuker worden als er eens een duidelijke Nederlandstalige handleiding zou komen voor de Meteobridge Pro in de huidige vorm.
De Engelstalige Wiki is weliswaar goed, maar niet iedereen begrijpt de Engelse taal. Ik heb de afgelopen weken letterlijk dagen en nachten alle beschikbare forums afgestruind om bepaalde zaken uitgevogeld te krijgen, maar het is echt een hels karwei.
Niet iedereen is gezegend met de kundigheid om dit apparaat even vlug aan de praat te krijgen.
Zo mis ik bijvoorbeeld een complete instructiehandleiding om iets met de grafieken (charts) te kunnen bewerkstelligen.

Het zou geweldig zijn als er een soort 'van A tot Z' zou worden geschreven voor dit toestel. Ik wil daar zelf graag aan bijdragen, maar heb dan ook weer veel feedback nodig van andere gebruikers.

Groet Olaf
Ik heb maar zeer kort met de MB-pro kunnen spelen. Maar de grafieken zijn ook gebaseerd op AMCHARTS net zoals die bij MeteoPlug waar ook de standaard MB wat grafieken vandaan kan halen. Dit is misschien een link wiki.meteoplug.com/Define_Chart en de voorbeelden (gebruiken FLASH) hier wiki.meteoplug.com/Gallery

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ondersteuning voor de Leuven-Template en Scripts: leuven-template.eu/smf/index.php

Interessant deze Nano.

Gebruik nu zowel MeteoBridge en Meteohub, de meteobridge setup zal dan vervangen kunnen worden door een Nano. (idd geen losse hardware, logger etc).

Ik ben wel benieuwd wat de toekomst plannen van MeteoHub zijn die ik naar tevredenheid gebruik maar toch net weer wat zaken mist wat MeteoBridge wel kan.
Alarm melding (op basis van temp, UV en dergelijke), directe webcam support (UBNT)
lammertsm (Gebruiker)
Davis VP2+
Senior forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Emmen Zuid-West Locatie: Emmen, Nederland
Gelogd Gelogd  

Weerstation Emmen Zuid-West
Voorheen weerstation Assen Zuid-West
www.emmenzuidwest.nl

Bedankt Wim, daar kan ik wel wat mee.

Ik ben nu een week of twee met de Meteobridge Pro Red bezig en vind hem alleen al geweldig omdat hij zo energiezuinig is. Ook het bedienen op afstand via de browser is een verademing. Geweldig vind ik de mogelijkheid dat hij de gegevens rechtstreeks van de ISS van de Davis Vantage Pro 2 kan ontvangen, al dan niet met de mogelijkheid om ook nog vanaf de console te kunnen ontvangen, mocht het signaal niet sterk genoeg zijn.
Helaas heb ik geen ervaring met Meteoplug of voorgangers van de huidige Meteobridge. Daar zal ik me dus nog in moeten verdiepen.
Hoofdreden voor de overstap op dit systeem is vooral het milieubewustzijn.
In de loop der jaren al een laptop of twee en twee pc's versleten aan het permanent draaien om de software (WS win en Weatherlink) te kunnen laten uitlezen.
Dus al met al een geweldige verbetering.

Een nadeel is dat je met veel meer omwegen actuele weergegevens op je eigen website kan krijgen, zonder dat je gebruik wilt maken van netwerken als Wunderground etc. of kant- en klare templates.

Ik werk momenteel maar weer via eenvoudige html-templates om de meest actuele data te kunnen tonen op de site vanaf de Meteobridge. Alleen dat al kost nog steeds uren werk en finetuning. In feite ben ik qua techniek weer terug in 2004, toen ik begon met deze hobby. Wat dat betreft valt er nog heel veel winst te behalen en zou ik het mooi vinden als er een echte "A tot Z" Meteobridge voor Dummies zou worden ontwikkeld.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Zowel Yachym (MeteoTemplate) , Brian (Weather34) , Ken (Saratoga) als ik (Leuven-template) ondersteunen de MB volledig. En er zullen er nog wel meer zijn ondertussen.

Meteobridge is een weer-programma inclusief "computer".
De "computer is er in verschillende groottes van nano tot PRO.
Maar de template variabelen, de "tags", zijn identiek.
Dus kijk eens in de oplaad-bestanden van de verschillende templates, daar valt kennis te vergaren.

En met een goed oplaad-bestand en PHP is ook een eigen website te bouwen.
Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

lammertsm schrijft:
Interessant deze Nano.

Gebruik nu zowel MeteoBridge en Meteohub, de meteobridge setup zal dan vervangen kunnen worden door een Nano. (idd geen losse hardware, logger etc).

Ik ben wel benieuwd wat de toekomst plannen van MeteoHub zijn die ik naar tevredenheid gebruik maar toch net weer wat zaken mist wat MeteoBridge wel kan.
Alarm melding (op basis van temp, UV en dergelijke), directe webcam support (UBNT)

Ik verwacht, xyz verwacht en vermoedelijk verwacht iedereen een langzame dood van Meteohub.

Als je nu zou moeten beginnen zonder historie met Meteo* producten, dan neem je toch geen Meteohub. En ook geen Meteoplug.

Maar je kiest welk MB platform het meest geschikt is. En als er een nieuwe MB komt dan is de inspannng in template-variabelen niet verloren,. Wat wel zo was/is voor de Meteohub gebruikers die naar een MB overgaan.

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Van MeteoHub naar Meteobridge heeft als neven effect dat je wel een hoop historie verliest.
Althans, ik heb nog geen oplossing gevonden om dit te exporteren naar een MB oplossing.

MeteoHub bevalt mij uitstekend in combinatie met een meteostick en datalogger (die leest de weersverwachting uit, wat meteostick niet kan. Ik weet niet als de huidige MB pro en Nano dit kunnen).
lammertsm (Gebruiker)
Davis VP2+
Senior forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Emmen Zuid-West Locatie: Emmen, Nederland
Gelogd Gelogd  

Weerstation Emmen Zuid-West
Voorheen weerstation Assen Zuid-West
www.emmenzuidwest.nl

wvdkuil schrijft:
Zowel Yachym (MeteoTemplate) , Brian (Weather34) , Ken (Saratoga) als ik (Leuven-template) ondersteunen de MB volledig. En er zullen er nog wel meer zijn ondertussen.

Meteobridge is een weer-programma inclusief "computer".
De "computer is er in verschillende groottes van nano tot PRO.
Maar de template variabelen, de "tags", zijn identiek.
Dus kijk eens in de oplaad-bestanden van de verschillende templates, daar valt kennis te vergaren.

En met een goed oplaad-bestand en PHP is ook een eigen website te bouwen.
Wim

Ik heb bijzonder veel waardering voor jullie werk, dat vooropgesteld. Met Jachym heb ik best veel contact gehad over bepaalde zaken, heb hem ook hulp aangeboden om adequate vertalingen in het Nederlands te leveren. Vlak hierna kwam bij hem frustratie om de hoek kijken over het feit dat mensen credits verwijderen, scripts kopiëren en zelfs willen verkopen.
Laat jullie niet uit het veld slaan door dit soort kansloze gasten! Gewoon doorgaan met je passie.
Ik loop als muzikant en songwriter tegen dezelfde dingen aan en heb het leren loslaten. Je doet dit omdat je het van binnen wilt, en als je de intentie hebt om er rijk mee te worden ( als in financieel onafhankelijk ) dan moet je heel veel geluk hebben en waarschijnlijk ook je ziel verkopen.

Keep up the good work!
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Hallo Wim,

Bedankt voor dit mooie bericht en info.
Zoals je weet gebruik ik ook de Meteohub en Meteobridge en de Meteobridge eigenlijk alleen voor het twitter gebeuren.
Dit is een leuk en handig iets en zeer zeker oor naar want net dat wat je schrijft, hoelang is er nog Meteohub en dan vooral de ondersteuning ervan en updates.
Wta betreft energie kan ik heel goed begrijpen dat men hier voor kiest en hier draait het weer station alleen maar op eigen opgewekte stroom om inderdaad zo groen als mogelijk tewerk te gaan.

Helaas laatste tijd zeer weinig tijd voor het weer gebeuren echter de website met Leuven Template kijk ik elke dag meerdere keren op, dat is namelijk mogelijk

Maar wat betreft NANO ga ik zeker eens bestuderen en zou het leuk en handig zijn als er iets in gemaakt zou worden waardoor men data kan opslaan op een NAS servertje of IP HD, dan is het probleem data ook opgelost

Maar goed en ja het werk wat jullie leveren is gewoon top Wim en ben nog steeds boos dat ik geen Donatie kan maken.....

@All fijne zomer dagen.

Marcel.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 68 gasten en 5 leden online