Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro
Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro 4 Maanden, 2 Weken geleden  
Op verzoek van Wim, hierbij een vraag t.a.v. het uploaden van de Realtime.txt in Meteobridge Pro. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Op 29 jul. 2018, om 20:13 heeft Jeroen Zwart < Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken > het volgende geschreven:

Wim,

[…]
Ik ondervind nu echter een probleem met de "realtime.txt". Ik krijg onder MB de melding dat het bestand niet geüpload wordt. Ik heb in het veld de volgende tekst geplaatst:

"www.weerstationsiebengewald.nl/weather28...B/realtimeGet.php?d=[hh]:[mm]|[th0temp-act:0]|[th0temp-dmin:0]|[th0temp-dmax:0]|[thb0temp-act:0]|[th0dew-act:0]|[th0dew-dmin:0]|[th0dew-dmax:0]|[wind0chill-act:0]|[wind0chill-dmin:0]|[wind0wind-act:0]|[wind0avgwind-act:0]|[wind0wind-max10:0]|[wind0wind-dmax:0]|[wind0dir-act:--]|[wind0dir-avg10:--]|[thb0seapress-act:0]|[thb0seapress-dmin:0]|[thb0seapress-dmax:0]|[thb0seapress-ymin:0]|[thb0seapress-ymax:0]|[rain0total-daysum:0]|[rain0rate-act:0]|[rain0rate-dmax:0]|[th0hum-act:0]|[th0hum-dmin:0]|[th0hum-dmax:0]|[thb0hum-act:0]|[th0temp-val60:0]|[th0temp-dmintime:--]|[th0temp-dmaxtime:--]|[th0dew-dmintime:--]|[th0dew-dmaxtime:--]|[wind0chill-dmintime:--]|[rain0rate-dmaxtime:--]|[th0hum-dmintime:--]|[th0hum-dmaxtime:--]|[thb0seapress-dmintime:--]|[thb0seapress-dmaxtime:--]|[thb0seapress-val60:0]|[wind0wind-act=bft.0:0]|[wind0wind-dmaxtime:--]|[wind0avgwind-dmax:0]|[uv0index-act:--]|[sol0rad-act:--]|[sol0rad-hmax:--]|[sol0rad-dmax:--]|[mbsystem-swversion:--]|[mbsystem-buildnum:--]|[UYYYY]:[UMM]:[UDD]:[Uhh]:[Umm]:[Uss]|[forecast-text:--]|ver2015-04-24"

Zonder de quotes uiteraard. Als ik kijk onder de map uploadMB, dan zie ik dat soms het bestand geüpdatet wordt en dan ineens weer lange tijd niet (gedurende 10 minuten of langer). Het lukt mij zelf niet om te achterhalen wat hier nu fout gaat. Ik heb de uploadfrequentie op 5 seconden staan.

Het tagsMB.txt bestand wordt wel steeds netjes geüpload. Uploadfrequentie daarvan staat op eens per 5 minuten. Kun jij voor mij achterhalen wat hier aan de hand is? Alvast bedankt!

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man jerzwa1z@gmail.com Weerstation Siebengewald Locatie: Siebengewald
Gelogd Gelogd  

Jeroen Zwart | Weerstation Siebengewald

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro 4 Maanden, 2 Weken geleden  
Ik heb meer dan een half uur het oplaad-ritme gevolgd.
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt
levert sinds 20:30 in Chrome elke minuut als ik om de data vraag: 20:29|27.3|12.2|29.4|46.0|10.1|6.1 . . .
Met www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt ?sce=view
20:45|26.5|12.2|29.4|45.9|10.2|6.1|17.5|26.
Met www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt ?p=23
20:56|26.2|12.2|29.4|45.9|10 en daarna altijd dit antwoord

en om 20:50 voor de eerste keer in FF www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt
nog steeds 20:29|27.3|12.2|29.4|46.0|10.1|6.1 . . . .
Met ?sce=view erachter 20:45|26.5|12.2|29.4|45.9|10.2|6.1|17.5|26.5|11

Dus iets of iemand onthoudt welke vraag er voor een .txt bestand geweest is inclusief alle extra ? en & keys en geeft dat bestand van "toen" terug.

Ben je soms aangesloten via een caching-server? Cloudflare?
Of heb je in de .htaccess bepaalde geldigheidstijden ingesteld?

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

wvdkuil schrijft:
Ik heb meer dan een half uur het oplaad-ritme gevolgd.
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt
levert sinds 20:30 in Chrome elke minuut als ik om de data vraag: 20:29|27.3|12.2|29.4|46.0|10.1|6.1 . . .
Met www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt ?sce=view
20:45|26.5|12.2|29.4|45.9|10.2|6.1|17.5|26.
Met www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt ?p=23
20:56|26.2|12.2|29.4|45.9|10 en daarna altijd dit antwoord

en om 20:50 voor de eerste keer in FF www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt
nog steeds 20:29|27.3|12.2|29.4|46.0|10.1|6.1 . . . .
Met ?sce=view erachter 20:45|26.5|12.2|29.4|45.9|10.2|6.1|17.5|26.5|11

Dus iets of iemand onthoudt welke vraag er voor een .txt bestand geweest is inclusief alle extra ? en & keys en geeft dat bestand van "toen" terug.

Ben je soms aangesloten via een caching-server? Cloudflare?
Of heb je in de .htaccess bepaalde geldigheidstijden ingesteld?

Wim

Wim,

Dankjewel voor je snelle reactie. Wat je bedoelt met Cloudflare en .htaccess weet ik niet, er is me wel iets opgevallen. Iedere keer als ik in het FTP-programma het bestand wil openen om het te bekijken, krijg ik de melding dat het bestand al bewerkt wordt en of ik dat bewerkte bestand wil openen. Het is mij echter een raadsel waar dat bestand dan zou moeten staan. De bestanden worden geupload naar de users directory, maar daar staat het bestand niet. Ik heb geen idee hoe ik dat (in bewerking zijnde) bestand kan verwijderen. Zou het kunnen zijn dat dit 'tijdelijke' bestand roet in het eten gooit?

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

jeroenzwart schrijft:
ingekort

Wim,

Dankjewel voor je snelle reactie. Wat je bedoelt met Cloudflare en .htaccess weet ik niet, er is me wel iets opgevallen. Iedere keer als ik in het FTP-programma het bestand wil openen om het te bekijken, krijg ik de melding dat het bestand al bewerkt wordt en of ik dat bewerkte bestand wil openen. Het is mij echter een raadsel waar dat bestand dan zou moeten staan. De bestanden worden geupload naar de users directory, maar daar staat het bestand niet. Ik heb geen idee hoe ik dat (in bewerking zijnde) bestand kan verwijderen. Zou het kunnen zijn dat dit 'tijdelijke' bestand roet in het eten gooit?

Groet, Jeroen

Als een bestand iedere 5 secondes wordt opgeladen zal het vaker voorkomen dat het bestand in gebruik is.
De FTP opbouw duurt al enkele secondes.
Maar je hoeft alleen maar naar de datum tijd te kijken om te zien het bestand is vervangen.
In de meeste FTP programma's is er een refresh knop als je naar een map-lijst kijkt. Dan worden alle tijden van alle bestanden opgehaald. Daarmee zou je kunnen zien of het bestand wel of niet vaker vernieuwd is dan na 5 minuten.

Via de browser lukt het niet:
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt met ?sce=view erachter
21:12|25.6|12.2|29.4|45.8|11.0|6.1|17
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt met ?p=23 erachter
21:26|25.2|12.2|29.4|45
Dus de vraag voor hetzelfde bestand geeft een ander maar altijd oud antwoord.
Gebruik je een nieuwe tekens achter . txt ? dan krijg je altijd een recenter bestand
21:43|24.7|12.2|29.4|45.7|11.6|6.1|17.5|24.7

===
Maar dit is het ophalen van het bestand.
Het opladen gebeurt via HTTP....weather28x/scriptsMB/realtimeGet . php ? met daarachter de op te laden velden
Het antwoord is altijd "success' als het goed gegaan is. Dat controleert de Meteobridge.

En je hebt niet gezegd dat er foutboodschappen staan op de Live-Data tab bij je Meteobridge.
Dus het opladen schijnt goed te gaan.

===

Afhankelijk van het FTP programma kan het bestand ook geblokkeerd zijn tijdens het bekijken.
Als er een niet afgewerkte FTP update sessies is ??
Wellicht de PC opnieuw opstarten?

===

Anders toch even met je provider overleggen.
Als verschillende browsers telkens een verouderd .txt bestand krijgen dan moet iemand dat toch ingesteld hebben.
Voor HWA zetten we daarom bij het ophalen van de oplaad-bestanden er sinds vorig jaar een tijdstempel ? ts= 122333344 achter.

Wim
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 29/07/2018 22:07 Door wvdkuil.

wvdkuil schrijft:
jeroenzwart schrijft:
ingekort

Wim,

Groet, Jeroen

Als een bestand iedere 5 secondes wordt opgeladen zal het vaker voorkomen dat het bestand in gebruik is.
De FTP opbouw duurt al enkele secondes.
Maar je hoeft alleen maar naar de datum tijd te kijken om te zien het bestand is vervangen.
In de meeste FTP programma's is er een refresh knop als je naar een map-lijst kijkt. Dan worden alle tijden van alle bestanden opgehaald. Daarmee zou je kunnen zien of het bestand wel of niet vaker vernieuwd is dan na 5 minuten.

Via de browser lukt het niet:
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt met ?sce=view erachter
21:12|25.6|12.2|29.4|45.8|11.0|6.1|17
www.weerstationsiebengewald.nl/weather28x/uploadMB/realtime.txt met ?p=23 erachter
21:26|25.2|12.2|29.4|45
Dus de vraag voor hetzelfde bestand geeft een ander maar altijd oud antwoord.
Gebruik je een nieuwe tekens achter . txt ? dan krijg je altijd een recenter bestand
21:43|24.7|12.2|29.4|45.7|11.6|6.1|17.5|24.7

===
Maar dit is het ophalen van het bestand.
Het opladen gebeurt via HTTP....weather28x/scriptsMB/realtimeGet . php ? met daarachter de op te laden velden
Het antwoord is altijd "success' als het goed gegaan is. Dat controleert de Meteobridge.

En je hebt niet gezegd dat er foutboodschappen staan op de Live-Data tab bij je Meteobridge.
Dus het opladen schijnt goed te gaan.

===

Afhankelijk van het FTP programma kan het bestand ook geblokkeerd zijn tijdens het bekijken.
Als er een niet afgewerkte FTP update sessies is ??
Wellicht de PC opnieuw opstarten?

===

Anders toch even met je provider overleggen.
Als verschillende browsers telkens een verouderd .txt bestand krijgen dan moet iemand dat toch ingesteld hebben.
Voor HWA zetten we daarom bij het ophalen van de oplaad-bestanden er sinds vorig jaar een tijdstempel ? ts= 122333344 achter.

Wim

Beste Wim,

Ik heb helaas nog niet kunnen checken omtrent hetgeen jij aangeeft. Wel merk ik dat er vreemde dingen gebeuren met het FTP-programma dat ik gebruik (FileZilla Client), hetgeen volgens mij veroorzaakt wordt door een instabiele verbinding tussen mijn laptop en de Mifi-router.

Overigens klopt je conclusie niet t.a.v. Live-Data in Meteobridge. Die geeft juist steeds aan dat het uploaden gefaald is, eigenlijk zie ik nooit (op de eerste maal na het instellen na) dat het uploaden geslaagd is (success). Dus het lijkt erop dat maar af en toe (en dat is dus meer niet dan wel het geval) het bestand wordt geüpload.

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro 3 Maanden, 1 Week geleden  
Het genoemde probleem is al geruime tijd opgelost. Het bleek inderdaad te liggen aan een instabiele Wifi-verbinding. Door achter de Mifi-router een tweede router te plaatsen met een betere ontvangst voor het Wifi-netwerk was het probleem direct opgelost en werd steeds het bestand zonder hapering geüpload…

Helaas ondervind ik nu een ander probleem. Gisteren bleek mijn Meteobridge voor de tweede maal te zijn vastgelopen. Hij is dan nog wel bereikbaar via het netwerk, maar hij geeft aan dat er een probleem is met de database. Alle bestanden worden gewoon geüpload, waarbij ook aangegeven wordt dat de processen met succes zijn afgerond. Echter doordat de database 'vastzit' worden alleen maar waardes van 0 doorgegeven i.p.v. de juiste meetwaarden. De gemeten data wordt daadwerkelijk na het vastlopen van de database niet meer vastgelegd wat blijkt uit de grafieken. Live data geeft dat alle meetwaarden 0 zijn.

Opnieuw opstarten van de Meteobridge (via het netwerk) levert niet het gewenste resultaat. Alleen als ik de Meteobridge van de stroom afhaal en 10 seconden wacht alvorens ik deze weer aan de netvoeding hang, dan pas hersteld de database zichzelf weer. Herkent iemand dit probleem? Is dit normaal of is er een instelling niet helemaal goed? Of dien ik terug te gaan naar de leverancier om aan te geven dat dit niet hoort en dat ik een vervangende MB zou moeten krijgen?

Verder (en mogelijk heeft dit met voorgaande te maken) heb ik gemerkt dat het geheugen reeds voor 50% volgeschreven is. Na 2 maanden vind ik dat wel erg veel, hetgeen inhoud dat ik maar ongeveer 4 maanden data kan opslaan! Ik laat iedere minuut meten, elke 5 minuten laat ik de 24-uurs grafiek opslaan. Wellicht kan ik volstaan met het uurlijks (of 1 maal per 24 uur) aanmaken van de grafiek? Maar het is uiteindelijk wel de bedoeling om de grafiek ook te kunnen tonen op mijn website en dan wil ik dat deze grafiek een beetje up-to-date is. Weet iemand hoe ik daar het beste mee kan omgaan? Alvast bedankt.

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro 3 Maanden geleden  
jeroenzwart schrijft:
Helaas ondervind ik nu een ander probleem. Gisteren bleek mijn Meteobridge voor de tweede maal te zijn vastgelopen. Hij is dan nog wel bereikbaar via het netwerk, maar hij geeft aan dat er een probleem is met de database. Alle bestanden worden gewoon geüpload, waarbij ook aangegeven wordt dat de processen met succes zijn afgerond. Echter doordat de database 'vastzit' worden alleen maar waardes van 0 doorgegeven i.p.v. de juiste meetwaarden. De gemeten data wordt daadwerkelijk na het vastlopen van de database niet meer vastgelegd wat blijkt uit de grafieken. Live data geeft dat alle meetwaarden 0 zijn.

Opnieuw opstarten van de Meteobridge (via het netwerk) levert niet het gewenste resultaat. Alleen als ik de Meteobridge van de stroom afhaal en 10 seconden wacht alvorens ik deze weer aan de netvoeding hang, dan pas hersteld de database zichzelf weer. Herkent iemand dit probleem? Is dit normaal of is er een instelling niet helemaal goed? Of dien ik terug te gaan naar de leverancier om aan te geven dat dit niet hoort en dat ik een vervangende MB zou moeten krijgen?

Leverancier heeft inmiddels naar dit probleem gekeken. Blijkt probleem te zijn met de USB hardware, deze verliest af en toe de verbinding. Ik krijg een nieuwe MB Pro toegezonden, daarna zou het euvel opgelost moeten zijn...

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Geen regelmatige upload Realtime.txt in MB Pro 2 Maanden, 3 Weken geleden  
jeroenzwart schrijft:
jeroenzwart schrijft:

Leverancier heeft inmiddels naar dit probleem gekeken. Blijkt probleem te zijn met de USB hardware, deze verliest af en toe de verbinding. Ik krijg een nieuwe MB Pro toegezonden, daarna zou het euvel opgelost moeten zijn...

Groet, Jeroen

Inmiddels nieuwe MB Pro binnen en geïnstalleerd. Ondanks de mogelijkheid voor het overzetten van de data verliep dit helaas niet helemaal vlekkeloos. De (onjuist) gemeten data door de nieuwe MB van vóórdat de data werd overgezet, werd helaas niet door de backup van de oude MB overschreven, met als gevolg een groot aantal onjuist gemeten waarden in de database die ook naar de verschillende sites werden doorgestuurd. Heeft zodoende nogal wat werk gekost om e.e.a. te corrigeren. Maar inmiddels lijkt het weer op orde en hoop ik dat vanaf heden deze MB niet meer vastloopt. Voorlopig ga ik ervan uit dat de diverse haperingen in de meetdata van de afgelopen weken tot het verleden behoren.

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 40 gasten en 2 leden online