Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge? (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge?
Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge? 1 Week, 5 Dagen geleden  
Ik heb al enige tijd problemen met mijn weercomputer waarmee ik via Weatherlink data upload naar mijn website. Tijdens mijn vakantie is deze gecrasht en niet meer aan de praat te krijgen.

Ik heb nu tijdelijk een (zeer) oude laptop ingeregeld met Weatherlink, maar ook die laptop hangt om de 1 a 2 dagen. Geen stabiele oplossing dus.

Ik ben op zoek naar een andere oplossingen en ik overweeg nu een MeteoBridge. Heeft deze ook de mogelijkheid om dagelijks een history bestand te uploaden? Net zoals Weaterlink een downld08.txt kan genereren met alle 10 minuten data. Die gebruik ik namelijk om op mijn website de historische gegevens mee te vullen.

Mvgr,
Luc
Luc (Admin)
Vantage Pro 2 met UV/Solar
Oprichter Hetweeractueel
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Het weer actueel Locatie: Kessel Geboortedatum: 1973-06-30
Gelogd Gelogd  

Promoot www.hetweeractueel.nl door een link of promotiebanner op je eigen website te plaatsen!

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge? 1 Week, 5 Dagen geleden  
Volgens mij is er standaard geen mogelijkheid om data naar een tekstbestand te schrijven. Wat natuurlijk wel kan is om de data iedere 10 minuten in een MySQL database weg te schrijven. Je kunt ook scripts aanroepen dus voor de handige harrie’s zal het wellicht mogelijk zijn om een script te maken dat data in een tekstbestand wegschrijft.

Groet Jean-Paul
Heersje (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Vossem Weer-Weather-Meteo
Gelogd Gelogd  

Jean-Paul

Re:Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge? 5 Dagen, 19 Uren geleden  
Wat wil je met de data doen? Er is namelijk wel een softwareprogrammatje van Lankamp met de naam WXData. Hier kun je je database inlezen vanuit Weatherlink.
Meteo Delfzijl (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Meteo Delfzijl Locatie: Delfzijl
Gelogd Gelogd  

Re:Export bestand (downld08.txt) via Meteobridge? 5 Dagen, 10 Uren geleden  
Meteo Delfzijl schrijft:
Wat wil je met de data doen? Er is namelijk wel een softwareprogrammatje van Lankamp met de naam WXData. Hier kun je je database inlezen vanuit Weatherlink.Ik heb al eigen programmatuur draaien die uit de downld08.txt (die Weatherlink kan uploaden), allerlei bewerkingen doet.

Zo wordt er een database gevuld, maar worden er ook aparte tabellen gevuld met dagstatistieken. Kijk maar eens op www.weerstationkessel.nl/historie/

Omdat dit nu allemaal op basis van de downld08.txt uit Weatherlink gedaan wordt, is het voor mij handig dat ik een soortgelijke file kan uploaden vanuit MeteoBrigde. Dan kan ik het genereren van de historische gegevens onaangepast laten.

Wellicht dat ik daarom toch voor een kleine mini-PC kies met Windows en Weatherlink. Voordeel is dat ik dan ook mijn historie in Weatherlink kan behouden.

Gr,
Luc
Luc (Admin)
Vantage Pro 2 met UV/Solar
Oprichter Hetweeractueel
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Het weer actueel Locatie: Kessel Geboortedatum: 1973-06-30
Gelogd Gelogd  

Promoot www.hetweeractueel.nl door een link of promotiebanner op je eigen website te plaatsen!

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 66 gasten en 10 leden online