Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door HansR
#75294
In aanvulling op mijn vorige post over CumulusMX in dit forum.

Het is al een tijd geleden dat ik het eerste bericht poste en er gebeurt veel met CumulusMX dus even een update. Ik doe mee op het CumulusMX forum als alpha en beta tester en ontwikkel zelf de tool CumulusUtils.

Ja, alles op het thuis forum van CumulusMX is in het Engels en de support dus ook. Ikzelf geef ook support in het Engels. Dat is niet anders en dat zal niet wijzigen. Google Translate kan zeer behulpzaak zijn. Korte support vragen kan ik eventueel hier ook in het Nederlands beantwoorden.
    1. Er is op dit moment een publieke beta test gaande dat CumulusMX (CMX voor initmi) laat draaien onder .NET 8 dat zal dienen als het nieuwe platform. De instructie voor een update van CMX v3 naar v4 is een duidelijk stuk (sticky post) geschreven - zie voorgaande link. Voor een nieuwe installatie moet je alleen zorgen dat ,NET 8 goed is geïnstalleerd - zie dezelfde sticky post. Hoewel een beta test is het al zeer sterk en bijna operationeel. Het zou zomaar de moeite waard kunnen zijn het nu al te proberen.
    2. De afgelopen twee jaar is er veel verandert en de functionaliteit komt steeds dichter bij Cumulus 1, mocht je daar nog aan verslaaft zijn. Het beste is echter CMX gewoon op zijn eigen merites te beoordelen. Het is een functionele veelkunner dat veel stations aankan. Vooral Davis en Ecowitt (en afgeleiden). De installatie wizard geeft de mogelijkheid om zonder studie snel te starten met CMX waarna je stapsgewijs, eventueel met support op het forum, verder kunt ontdekken wat je wil en nodig hebt.
    3. CumulusUtils is een aparte tool die je kan assisteren bij het maken van je website. Dat kan een gehele website zijn of enkele pages. Ook deze tool heeft een behoorlijke graad van perfectie bereikt de afgelopen twee jaar. Het heeft een eigen wiki. (NB: verwar CumulusUtils niet met de menu-keuze Utils van CMX zelf, dat is echt iets heel anders)
    NB: Ik heb volgens mij ingesteld dat ik notificaties krijg op mijn posts en in dit forum. Mocht ik niet reageren stuur dan een PB.