Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Meteobridge verliest alle historie (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Meteobridge verliest alle historie
Meteobridge verliest alle historie 1 Jaar geleden  
Stel de "hardware" van je Meteobridge begeeft het na enkele jaren trouwe dienst, zoals bij mij na ruim 4 jaar overkwam met 2 Asus Meteobridges in enkele maanden.

Ik had snel weer een nieuwe router aangemaakt. De laatste versie van MB erop en alles werkt weer.

Een mail naar info (at) smartbedded.com en de licentie werd keurig overgezet van de oude router naar de nieuwe. De hangt aan het MAC adres, dus die kan je beter ergens vast leggen.

Maar de nieuwe Meteobridge is blijkbaar wel alle historische gegevens kwijt. Dus hoogste temperatuur was vroeger van 2014 en nu opeens in Augustus 2018 enzovoort. Maar ook de laagste temperatuur. Alle min/max waardes waren verdwenen.

In de Meteobridge WiKi staat er dit over:
Meteobridge also keeps track of some historical data like min/max values of the day, month, year and all time. As this information would be lost during a powercycle or reboot, Meteobridge does store this information on the Meteobridge Internet server in regular intervals. After a restart of your Meteobridge devices data is restored from there so that statistics have a chance to be correct even over a longer time period.De historie wordt dus opgeslagen op de Meteoplug server. Is altijd weer beschikbaar zolang je dezelfde MB hebt maar een nieuwe MB kan niet meer bij die historie komen. De historie hoort bij het MAC adres en dat is voor ieder netwerk-apparaat uniek.

Oplossingen:
  1. Een betaald abonnement op de Meteoplug server, geeft je heel veel grafische mogelijkheden en je kan dan de MAC zelf aanpassen
  2. Frequent een afdruk / PDF van de MB Live Data tab maken en die ergens goed bewaren
Zoals u al vermoedt, dat had ik niet gedaan en moest uit mijn WU gegevens alle historische data opzoeken.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Willem
herent (Gebruiker)
Davis VP2-Pro+ via MB
Senior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
www.weerstation-herent.be
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 14/08/2018 20:16 Door herent.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 31 gasten en 2 leden online