Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald
Re:Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald 4 Maanden geleden  
De problemen met de MB Pro worden steeds irritanter. Net als bij Jeroen loopt hier de Meteobridge om de 6 uur vast. Hij uploadt netjes naar alle weerdiensten en de realtime data uploadt hij ook nog, maar de maand/jaarsommen staan ineens op nul en alle htlm-templates die ik heb gemaakt worden niet meer overschreven.

Het is inmiddels het tweede toestel. Bij het eerste toestel vloog de voedingskabel er steeds weer uit (micro-usb). Bij het huidige toestel volstaat elke aanraking met je vinger om de voeding er wederom uit te knikkeren. Maar dat is nog niet eens het hoofdprobleem.

Situatie A was voorheen:

Meteobridge via LAN kabel op router. Ontvangst Davis via interne radio-ontvanger.
Af en toe, maar niet echt storende problemen met de RF-ontvangst.

Situatie B:

De MB Pro via WLAN in het netwerk en rechtstreeks op de Davis aangesloten middels USB. Sindsdien alleen maar problemen.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Gelogd Gelogd  

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Inderdaad uitermate irritante verschijnselen.

Als ik dit lees
Bij het eerste toestel vloog de voedingskabel er steeds weer uit (micro-usb). Bij het huidige toestel volstaat elke aanraking met je vinger om de voeding er wederom uit te knikkeren.
dan lijkt me dat je MB-apparaten 'inwendige contactproblemen' hebben.
Roept bij mij vragen op over de productie-kwaliteit.
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

Eckhardt schrijft:
De problemen met de MB Pro worden steeds irritanter. Net als bij Jeroen loopt hier de Meteobridge om de 6 uur vast. Hij uploadt netjes naar alle weerdiensten en de realtime data uploadt hij ook nog, maar de maand/jaarsommen staan ineens op nul en alle htlm-templates die ik heb gemaakt worden niet meer overschreven.

Ik ondervind exact hetzelfde: wel upload van alle gegevens en realtime data behalve de dag/maand/jaarsommen en geen aanmaak van grafieken meer. Maar op dat moment wordt de database ook niet meer aangevuld, er ontstaat dus een "gat" in de meetdata. Olaf, ik neem aan dat dat bij jou ook het geval is? Het irritante is dat doordat de upload van de realtime gegevens gewoon doorgaat je er niet meteen op wordt getriggerd dat de MB weer eens is vastgelopen.

Ik ga het nogmaals bij Boris aankaarten en tevens naar dit forumtopic verwijzen. Indien hij iets kan maken dat we een bericht krijgen dat dit aan de hand is en we kunnen de MB op afstand opnieuw opstarten (bij de MB die ik nu gebruik lijkt dat het geval, bij de andere MB's niet), dan kan ik ermee leven dat ik ca. eens per week of eens per twee weken een herstart moet doen. Zoals het nu is, is het onacceptabel. Ik heb echter nog geen alternatief gevonden...

Groet, Jeroen
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man jerzwa1z@gmail.com Weerstation Siebengewald Locatie: Siebengewald
Gelogd Gelogd  

Jeroen Zwart | Weerstation Siebengewald

Re:Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald 3 Maanden, 2 Weken geleden  
Wederom een probleem met de Meteobridge Pro. Sinds gisteravond hangt alles weer vast, alleen upload van rechtstreekse data, alles in het verleden staat op 0,0.

De upload naar andere weerdiensten lijkt prima te werken. Zelfgemaakte templates worden niet aangemaakt/bijgewerkt.
Word er een beetje moedeloos van!
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Eckhardt schrijft:
Wederom een probleem met de Meteobridge Pro. Sinds gisteravond hangt alles weer vast, alleen upload van rechtstreekse data, alles in het verleden staat op 0,0.

De upload naar andere weerdiensten lijkt prima te werken. Zelfgemaakte templates worden niet aangemaakt/bijgewerkt.
Word er een beetje moedeloos van!

Het ging tot gisteravond 23:55 urenlang goed. En wat denk je, ik lees vanmorgen op de website dat de Meteobridge weer vasthangt. Alleen realtime wordt er geupload, templates worden niet afgewerkt, historische weerdata zijn verdwenen.

Ik ga contact opnemen met de makers en vragen om een vervanger.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

De maker heeft me beloofd een vervangend toestel te sturen, dat is erg netjes. Nadat hij inlogde in het systeem constateerde hij een fout die hij nog niet eerder was tegengekomen. Iets met de USB-opslagruimte.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald 3 Maanden geleden  
Inmiddels een nieuwe Meteobridge Pro ontvangen van Boris en alles werkt weer prima. Erg netjes opgelost en er scheen een defect te zijn aan het interne geheugen wat hij nog niet eerder had meegemaakt.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Vastloopproblemen Meteobridge Pro WS Siebengewald 4 Weken geleden  
Ik heb door drukte even een tijd niks van mij laten horen via het forum, maar inmiddels lijkt mijn MB stabiel. Al bijna 3 maanden functioneert de MB probleemloos. Waarom weet ik niet precies, maar het lijkt erop dat veel opslag op het interne geheugen een rol speelt in het probleem dat ik had. Voorheen liet ik ieder uur een grafiek opslaan van de laatste 24 uur. Dat heb ik teruggebracht tot 1 maal per dag, waarna het systeem dus ineens veel stabieler lijkt te zijn. In het begin had ik nog twee maal een vastloper, maar mogelijk veroorzaakt door omzetting naar een ander IP-adres. Daarna geen problemen meer.
Maar ik gebruik dus de RF module, ontvangst is stabiel en heeft, sinds ik de doorsturing van mijn twee consoles en mijn envoy gebruik, eigenlijk geen problemen meer opgeleverd. Soms is er gedurende maximaal ca. 30 minuten geen ontvangst van een enkele sensor, maar dat treedt eigenlijk zelden op. Het probleem zat bij mij echt in het vastlopen van de database, wellicht dat te veel dataverkeer door opslag dit triggert. Dat is niet door Boris bevestigd, maar feitelijk heeft hij de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Ik gebruik overigens nu een MB waarbij het vastlopen van de database het minst frequent optrad (ik had er tijdelijk drie, waarvan twee door Boris kosteloos toegestuurd).
Het probleem wat Eckhardt schetst ken ik niet, maar ik gebruik feitelijk naast de MB geen andere software meer. Alles loopt nu verder via internet. Ik bekijk mijn waardes dus ook via internet (via mijn eigen site, via HWA en via WU). Daarmee hoef ik ook geen computer meer 24 uur per dag aan te hebben (behalve de MB dan, maar die verbruikt maar 2W.

Zoals gezegd: mijn MB loopt momenteel als een zonnetje gelukkig, alle problemen die ik zo af en toe nog ondervind hebben in ieder geval niets te maken met de MB, maar eerder met de internetprovider en/of webprovider. Zo helaas nu ook: volgens mijn webprovider zou mijn site gehackt zijn en is zodoende geblokkeerd.
jeroenzwart (Gebruiker)
Davis Vantage Pro2 Plus
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man jerzwa1z@gmail.com Weerstation Siebengewald Locatie: Siebengewald
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 24/02/2019 20:37 Door jeroenzwart.

Jeroen Zwart | Weerstation Siebengewald

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 104 gasten en 2 leden online