Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
UV sensor geeft te veel aan in Meteobridge Pro (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: UV sensor geeft te veel aan in Meteobridge Pro
UV sensor geeft te veel aan in Meteobridge Pro 6 Maanden, 2 Weken geleden  
Hallo allemaal,

sinds kort de Davis VP 2 uitgebreid met Solar/UV sensor. De sensoren moesten meteen hogerop verplaatst worden omdat er andere te veel schaduw van omgeving op zou vallen.
Middels daarvoor bestemde verlengkabels de sensoren dus verplaatst. De solar metingen lijken gewoon goed te gaan.
De UV-meter geeft op de Davis console de juiste waarde aan, maar in Weaterlink en via de Meteobridge wordt er 4 UVI te veel aangegeven.
Dus waar de juiste waarde op de console 0,8 UVI is, wordt het 4,8 in Weaterlink en via de de Meteobridge.

Kent iemand dit probleem?

Groet Olaf
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Gelogd Gelogd  

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:UV sensor geeft te veel aan in Meteobridge Pro 6 Maanden, 2 Weken geleden  
Hoi Olaf,

Mijn kennis is beperkt. Heb zelf ook mijn UV en Solar een keer verlengd en geen probleem ondervonden.

Je zou Weatherlink opnieuw kunnen starten, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

Succes.

Groet,
Remko
relin (Gebruiker)
Davis VP2 Plus - Boltek LD250 - Hellmann
Senior forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation 's-Gravenzande Locatie: 's-Gravenzande Geboortedatum: 1975-05-12
Gelogd Gelogd  

www.breejedurp.nl - Weerstation 's-Gravenzande

Re:UV sensor geeft te veel aan in Meteobridge Pro 6 Maanden, 1 Week geleden  
relin schrijft:
Hoi Olaf,

Mijn kennis is beperkt. Heb zelf ook mijn UV en Solar een keer verlengd en geen probleem ondervonden.

Je zou Weatherlink opnieuw kunnen starten, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

Succes.

Groet,
Remko

Dank voor de reactie.
Probleem is inmiddels opgelost. Na een reboot van de Meteobridge Pro werkt alles weer prima.

De Meteobridge Pro werkt nu nog via ontvangst via radiofrequentie, direct vanaf de ISS ( met tussenkomst van console ). De optie van dit rechtstreeks ontvangen van data zonder tussenkomst van de interne datalogger van de console geeft soms afwijkende waarden, wat ook logisch is.
Ik vind de Meteobridge Pro een geweldig product, echter is het voor de non-techneuten verreweg van eenvoudig om de hele functionaliteit onder de knie te krijgen.
Het rechtstreeks koppelen van console aan de MB verdient aanbeveling om geen afwijkende waardes te verkrijgen. Of het nu via Wifi of bekabelde netwerk-instelling gaat doet dan niet terzake.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 46 gasten en 1 lid online