Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template
Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template 8 Maanden, 4 Weken geleden  
Vanaf de laatste versie "3.8 (Nov 22 2018, build 1524), FW 1.3" is er nu de complete HomeWeatherStation template ingebouwd in de Meteobridge Nano-SD

Omdat iedere Meteobridge ook vanaf buiten benaderd kan worden, is ook het HWS Dashboard
vanaf overal benaderbaar.

Wellicht niet zo snel als vanaf een snelle webserver, maar voor een in-huis extra console voldoet een oude tablet zeker. Nu maar even door sparen voor mijn eigen MB-Nano-SD.

Annoncering: forum.meteohub.de/viewtopic.php?f=56&...5&p=26606#p26606

Willem

herent (Gebruiker)
Davis VP2-Pro+ via MB
Senior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
www.weerstation-herent.be
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 23/11/2018 09:10 Door herent.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template 8 Maanden, 4 Weken geleden  
Credits:
De oorspronkelijke HomeWeatherTemplate is vanaf 2014 ontwikkeld door Brian Underdown. van weather34
Brian heeft de verschillende versies beschikbaar gesteld aan diverse ontwikkelaars voor support en door-ontwikkeling.

De laatste MB versie is (ook) aan Boris Pasternak, de ontwikkelaar van MeteoHub, MeteoBridge en Meteoplug, beschikbaar gesteld om ingebouwd te worden in de Meteobridge Nano SD.

Waarom de Nano-SD:
Omdat de Nano SD meer dan voldoende disk-opslag heeft voor de weer-gegevens zodat ook de grafieken rechtstreeks in de Nano gemaakt kunnen worden.

Disk opslag:
Tot nu toe waren er twee mogelijkheden om de grafieken van de historische data te maken:
  1. WeatherUnderground
  2. Een eigen SQL databese
Helaas verandert WeatherUnderground per 31 december 2018 de spelregels om je eigen weer-data op te halen van hun servers. En niemand buiten WU weet hoe de nieuwe spelregels zullen zijn.
Volgens mij "weet ok niemand binnen WU hoe het verder moet", maar dat terzijde.

En een eigen SQL database aanmaken en onderhouden stuit soms op problemen met de provider of de kennis/ervaring van de gebruiker.

Voorlopige conclusie
Gezien het prijsverschil zullen toch nog wel veel kopers aarzelen en liever een "echte Davis" USB logger aanschaffen, zelfs als Weatherlink.exe niet gebruikt gaat worden.

Maar als je alles mee weegt, is een Nano een verstandiger keuze. Omdat je nog steeds een eigen weer-programma kunt gebruiken met tegelijker tijd alle Meteobridge faciliteiten.

Wim
herent (Gebruiker)
Davis VP2-Pro+ via MB
Senior forum deelnemer
graphgraph
www.weerstation-herent.be
Gelogd Gelogd  

Re:Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template 8 Maanden, 3 Weken geleden  
@ All,

Het ziet er allemaal mooi uit, maar in werkelijkheid valt het mij tegen.
Ik heb n.l. www.weerstation-sauwerd.nl/pws op de NANO SD Pro draaien, maar er zit dus geen enkele verschil met de zelfde template die draait op de TP-Link TL-MR3020.
De dag, maand, jaar en 72uur overzichten werken daarin n.l.niet
Die gegevens komen uit de files van de map mbcharts en die moeten aangeroepen worden van uit Meteobridge.
Zie deze link van mij: admin.meteobridge.com/172d175afd92acc118...4b741f/PWS/index.php
Dan roep je dus een andere Weather34 Template aan waarin ze wel werken.
En in die template kun je zelf geen veranderingen in aanbrengen kun je niet bij komen, het enigste wat je kunt doen is de easyweatersetup.php oproepen en aanpassen, verder niets.
Kun je ook wel zien in op beide links van mij.
Nu kun je die map van MB die Boris gebruikt wel downloaden en op je eigen site b.v. zetten maar dan werken die files uit de map mbcharts dus weer niet dan geeft hij de volgende foutmelding.
Not Found
The requested URL /public/chart.cgi was not found on this server.
Die bewuste chart.cgi ontbreekt dan dus.
Ik heb Boris daarover al gevraagd of het mogelijk is om die files dus wel in je eigen template te kunnen gebruiken, maar daar bemoeid hij zich niet mee, dat is aan Brian geeft hij aan.
Brian is via de mail niet te bereiken tot eind januari 2019.
Nu weet ik niet als je die charts.cgi wel in de de root op je eigen server zou hebben staan of het dan wel werkt.
Die file heb ik dus niet en kan het dus ook niet testen, weet ook niet waar te krijgen en of Boris deze eventueel wil afstaan.
Nu kun je in de NANO SD Pro versie grafieken aan maken en deze kun je dan wel weer via de link in je template laten zien, kijk maar eens op www.weerstation-sauwerd.nl/pws in dan bij Temperatuur onder de knop "Vandaag" maar dan krijg je dus een donkere achtergrond en bij de originele heb je een witte achtergrond, ook heb je niet de mogelijkheid om een maand en jaargrafiek aan te maken zit er niet in, heb Boris wel gevraagd of dat mogelijk is, maar nog geen antwoord.
Er moet in mijn ogen dus nog een hoop gebeuren en aangepast worden voor het leuk word/is en aantrekkelijk is om de NANO SD Pro aan te schaften denk ik.
Nou weer een stukje info over de NANO SD Pro met zichtbare voorbeelden

Vr groet,

Piet

www.meteosauwerd.nl (Leuven Template)
www.weerstation-sauwerd.nl/pws Weather34 Template)
giantocr (Gebruiker)
Expert forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man MeteoSauwerd Locatie: Sauwerd Geboortedatum: 1952-01-23
Gelogd Gelogd  

Re:Meteobridge Nano-SD inclusief HomeWeather Template 8 Maanden, 3 Weken geleden  
@ All,

Update van voorgaande bericht van mij.

Heb toch een mogelijkheid gevonden om in mijn eigen site op www.weerstation-sauwerd.nl/pws de grafieken uit Meteobridge te tonen zoals ze origineel weergegeven worden en de template van uit de meteobridge versie.
Dus grafieken van vandaag, 72h, maand en jaar zoals ze aangemaakt worden in MB

Zie dus link www.weerstation-sauwerd.nl/pws

Vr groet,

Piet

www.meteosauwerd.nl (Leuven Template)
www.weerstation-sauwerd.nl/pws (Weather34 Template)
giantocr (Gebruiker)
Expert forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man MeteoSauwerd Locatie: Sauwerd Geboortedatum: 1952-01-23
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 59 gasten en 2 leden online