Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Steelseries gauges en Meteobridge (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Steelseries gauges en Meteobridge
Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 6 Dagen geleden  
Ik probeer al enige tijd om de steelseries gauges werkend te krijgen, maar het lukt maar niet.
Ik maak geen gebruik van de Saratoga of Leuventemplates, dus ik wil graag de standalone gauges gebruken.
Is er iemand die dat met Meteobridge gelukt is?

Blijkbaar moet je een MBrealtimegauges.txt laten genereren door Meteobridge, maar ik kom er maar niet achter hoe dat precies te doen. Alle tips zijn welkom
WeerstationGraveNL (Gebruiker)
Davis VP2 ISS met Meteobridge Pro uploadserver
Expert forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Grave Locatie: Grave (NB)
Gelogd Gelogd  

Groeten, Peter

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 4 Dagen geleden  
MBrealtimegauges.txt kan met een ftp opdracht worden gemaakt.

De leuven template gebruikt zowel http als ook een ftp upload.

Je dient dan wel een template txt bestand te hebben, meteobridge vult de waarden in en upload deze naar een door juo gekozen locatie.

http kan ook bijvoorbeeld:

www.wsnoordbergum.nl/weather2/scriptsMB/realtimeGet.php?d=[hh]:[mm]|[th0temp-act:0]|[th0temp-dmin:0]|[th0temp-dmax:0]|[thb0temp-act:0]|[th0dew-act:0]|[th0dew-dmin:0]|[th0dew-dmax:0]|[wind0chill-act:0]|[wind0chill-dmin:0]|[wind0wind-act:0]|[wind0avgwind-act:0]|[wind0wind-max10:0]|[wind0wind-dmax:0]|[wind0dir-act:--]|[wind0dir-avg10:--]|[thb0seapress-act:0]|[thb0seapress-dmin:0]|[thb0seapress-dmax:0]|[thb0seapress-ymin:0]|[thb0seapress-ymax:0]|[rain0total-daysum:0]|[rain0rate-act:0]|[rain0rate-dmax:0]|[th0hum-act:0]|[th0hum-dmin:0]|[th0hum-dmax:0]|[thb0hum-act:0]|[th0temp-val60:0]|[th0temp-dmintime:--]|[th0temp-dmaxtime:--]|[th0dew-dmintime:--]|[th0dew-dmaxtime:--]|[wind0chill-dmintime:--]|[rain0rate-dmaxtime:--]|[th0hum-dmintime:--]|[th0hum-dmaxtime:--]|[thb0seapress-dmintime:--]|[thb0seapress-dmaxtime:--]|[thb0seapress-val60:0]|[wind0wind-act=bft.0:0]|[wind0wind-dmaxtime:--]|[wind0avgwind-dmax:0]|[uv0index-act:0]|[sol0rad-act:--]|[sol0rad-hmax:--]|[sol0rad-dmax:--]|[mbsystem-swversion:--]|[mbsystem-buildnum:--]|[UYYYY]:[UMM]:[UDD]:[Uhh]:[Umm]:[Uss]|[forecast-text:--]|ver2015-04-24

Het bestand realtimeGet.php geeft de waarden en geeft aan waar het en hoe het opgeladen bestand genoemd wordt.
http upload wordt door meteobridge bij mij elke 10 seconden gedaan.

De gauges lezen dit bestand.

Succes
T.J. (Gebruiker)
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Noordbergum Locatie: Noordbergum, Friesland Geboortedatum: 1973-09-10
Gelogd Gelogd  

Davis Vantage pro2 met solar en UV
Belfryboy logger
Meteobridge 3.5 / Cumulus
Leuven template 2.8j

Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 4 Dagen geleden  
T.J. schrijft:
MBrealtimegauges.txt kan met een ftp opdracht worden gemaakt.

De leuven template gebruikt zowel http als ook een ftp upload.

Je dient dan wel een template txt bestand te hebben, meteobridge vult de waarden in en upload deze naar een door juo gekozen locatie.

http kan ook bijvoorbeeld:

www.wsnoordbergum.nl/weather2/scriptsMB/realtimeGet.php?d=[hh]:[mm]|[th0temp-act:0]|
. . . ingekort . . .
[mbsystem-buildnum:--]|[UYYYY]:[UMM]:[UDD]:[Uhh]:[Umm]:[Uss]|[forecast-text:--]|ver2015-04-24

Het bestand realtimeGet.php geeft de waarden en geeft aan waar het en hoe het opgeladen bestand genoemd wordt.
http upload wordt door meteobridge bij mij elke 10 seconden gedaan.

De gauges lezen dit bestand.

Succes

Helaas moet ik u teleur stellen.
De steelseries lezen alleen een json file en niet een Leuven of Saratoga realtime tekst bestand

Dit is de Noordbergum pagina met alleen de steelseries-gauges www.wsnoordbergum.nl/weather2/index.php?...amp;lang=nl&ipad
Dit is het bestand wat telkens van de server wordt geladen
www.wsnoordbergum.nl/weather2/ws_realtime.php?lang=nl
Dit kan zelf gecontroleerd worden via rechts-klik => inspect => netwerk

Dus door ws_realtime.php wordt het correcte JSON bestand gemaakt, niet door de Meteobridge
Code:

{"date":"14:32","temp":"14.4","tempTL":"10.6","tempTH":"17.8","intemp":"13.3","temp10TL":"8.9","temp10TH":"20.6","dew":"11
. . . ingekort . . .
,"ver":"11"}

Voor Saratoga is er een vergelijkbare werkwijze met het conds.php script wat op basis van alle beschikbare informatie het json bestand maakt.
Beide auteurs (Leuven en Saratoga) hebben veel tijd moeten stoppen in het maken van het vertaal-script om het juiste gauges-bestand te leveren. En geen van twee ondersteunen ze de windroos, die moet uitgezet worden in de gauges setup.

Cumulus heeft wel een template voor dit bestand, ik ken er geen voor Meteobridge.

Willem
herent (Gebruiker)
Davis VP2-Pro+ via MB
Senior forum deelnemer
graphgraph
www.weerstation-herent.be
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 10/07/2019 14:54 Door herent.

Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 3 Dagen geleden  
Even te kort door de bocht gedacht....

Bedankt Willem.
T.J. (Gebruiker)
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Noordbergum Locatie: Noordbergum, Friesland Geboortedatum: 1973-09-10
Gelogd Gelogd  

Davis Vantage pro2 met solar en UV
Belfryboy logger
Meteobridge 3.5 / Cumulus
Leuven template 2.8j

Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 3 Dagen geleden  
WeerstationGraveNL schrijft:
Ik probeer al enige tijd om de steelseries gauges werkend te krijgen, maar het lukt maar niet.
Ik maak geen gebruik van de Saratoga of Leuventemplates, dus ik wil graag de standalone gauges gebruken.
Is er iemand die dat met Meteobridge gelukt is?

Blijkbaar moet je een MBrealtimegauges.txt laten genereren door Meteobridge, maar ik kom er maar niet achter hoe dat precies te doen. Alle tips zijn welkom

Ik zag net dat u al andere gauges op uw start-pagina heeft. Maar mocht u nog steeds de steelseries willen gebruiken:

Ik heb een meteobridge template-file gemaakt met de bijbehorend vertaal script om een juiste .JSON voor Steelseries te maken. Ik heb zelf geen stand-alone versie van de Steelseries, maar ik heb het met een template getest en het bestand lijkt correct te werken op
www.weerstation-herent.be/weather2/index...amp;lang=nl&ipad
Alle _ _ heb ik in de verwachting met opzet laten zitten zodat ik weet dat dit een test-versie is die werkt met het stand-alone oplaad-bestand.

Stap
1: pak de zip uit, daarin zit RTgauges.php en realtimeMB.txt
2. Plaats beide op uw website, b.v. www.bommeltje.nl/website/weerstation-grave/
3. Laat uw Meteobridge het realtimeMB.txt vertalen en opladen via FTP
Zet bij "Template:" www.bommeltje.nl/website/weerstation-grave/realtimeMB.txt
En bij "Path(File)" /wat u daar altijd zet /weerstation-grave/realtime.txt
4. Pas de setting in de "steelseries .js " aan voor het oplaadbestand:
Code:

var g_realTimeURL               = "./RTgauges.php";

Dan moet het werken.

Succes,
Wim
Bijlage:
Bestandsnaam: gauges_sa.zip
Bestandsgrootte: 3470
wvdkuil (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Sluispark Leuven Locatie: Leuven België Geboortedatum: 1949-03-25
Gelogd Gelogd  

Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week, 2 Dagen geleden  
Hallo Wim,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb de gauges van Awekas op mijn website staan, maar deze updaten maar eens per 5 minuten.
Vandaar ook dat ik op zoek ging naar een manier om de steelgauges van de Leuven template als standalone en met witte achtergrond op mijn website te plaatsen, omdat ik die toch net iets mooier vind en omdat deze meer frequent geüpdatet worden..

Inmiddels heb ik de Leuven template opnieuw geinstalleerd (kreeg deze eerder niet juist werkend), maar deze keer ging het beter (als je maar stap voor stap de instructies volgt ) en ik krijg de steelgauges nu ook te zien via deze link

bommeltje.nl/weer2/weather28/index.php?p=gaugePage&ipad

Ik moet deze echter als iframe in mijn Wordpress website embedden en op de tablet en PC wordt deze dan goed getoond, zie mijn testpagina (scroll naar beneden na openen):

www.bommeltje.nl/website/weerstation-gra...t-en-controlepagina/

Dankjewel voor je gauges-sa versie.
Stel dat zeer op prijs en ga deze zeker proberen 👍
WeerstationGraveNL (Gebruiker)
Davis VP2 ISS met Meteobridge Pro uploadserver
Expert forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Grave Locatie: Grave (NB)
Gelogd Gelogd  

Groeten, Peter

Re:Steelseries gauges en Meteobridge 1 Week geleden  
Het was indertijd heel wat sleutelwerk, maar ook de windroos in een standalone SteelSeries kon mogelijk worden gemaakt voor een Davis / Weatherlink system. Zie www.weerstation-heinenoord.nl/ submenu "SteelSeries"

Mvg,

Peter
Weerstation Heinenoord (Gebruiker)
Weer of geen weer, steeds weer
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Heinenoord Locatie: Heinenoord
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 40 gasten online