Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
MYSQL in Meteobridge. (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: MYSQL in Meteobridge.
MYSQL in Meteobridge. 1 Maand, 1 Week geleden  
Goedendag @All,

Heb mij nooit verdiept in het MYSQL gebeuren in meteobridge en wil dit toch eens verder mee experimenteren, niet omdat het moet maar dat het kan, als het daadwerkelijk kan

Heb gegoogeld maar niet dat gevonden wat ik wil vinden of ik geef de verkeerde zoek strengen in, maar blijft een fout behouden dat Meteobridge niet kan uploaden, terwijl denk ik toch alles goed staat, maar nogmaals het is voor mij iets vreemds.

Heb op mijn eigen server inlog gemaakt en de naam van de file, dit ingegeven in Metebridge en krijg ik de melding:

Fout: Verbinding met MYSQL database mislukt: Can't connect to MySQL server on 'weerstation-parkstad.nl' (146)

Zelf hoop ik dat er een iemand is die mij beetje op gang kan helpen wat ik verkeerd doe.

Met vriendelijke groet,

Marcel.

PS het gaat om de Meteobridge versie, dus geen Pro.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 05/08/2019 16:33 Door WSParkstad.

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:MYSQL in Meteobridge. 1 Maand, 1 Week geleden  
Hallo Marcel en andere geïnteresseerden die baas in eigen data willen zijn en dus niet afhankelijk van de grillen van bijvoorbeeld wunderground.
Dit zijn de stappen
    Je moet toegang hebben tot een MySQL of compatible server (bij je ISP of bijvoorbeeld een Synology NAS)

Daarop maak je een database aan en een tabel met de velden die je wil opslaan dit kan via een interface die PHPMyAdmin heet

dan stel je Meteobridge in met het server adres, database naam, gebruiker, wachtwoord en poort. Let op of je ISP toestaat om die poort extern te benaderen

vervolgens maak je een regel aan in Meteobridge om periodiek je gegevens naar de database te schrijven dat heeft deze code
    Code:

INSERT INTO `mijn_weer_tabel` (`DateTime`, `Temp`, etc... ) VALUES ( '[YYYY]-[MM]-[DD] [hh]:[mm]:[ss]', '[th0temp-act]', '[etc]')

Een andere optie is om meteotemplate.com te gebruiken dan geldt alleen de eerste regel en wordt de rest voor je geregeld.

succes
Heersje (Gebruiker)
Junior forum deelnemer
graphgraph
Vossem Weer-Weather-Meteo
Gelogd Gelogd  

Jean-Paul

Ik ben daar ook al eens mee bezig geweest, echter schijnt de gewone meteobridge er wel onstabiel van te worden op den duur.

Ik heb het inmiddels uitgeschakeld.

Wat Heersje beschrijft is correct.

Echter had ik het ook idd via phpMyadmin geregeld.

Met eigen server geen ervaring.

Denk iets met bestandsrechten.

Succes
T.J. (Gebruiker)
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Noordbergum Locatie: Noordbergum, Friesland Geboortedatum: 1973-09-10
Gelogd Gelogd  

Davis Vantage pro2 met solar en UV en DFARS
Belfryboy logger
Meteobridge 4.0 / Cumulus
Leuven template 2.8j

Ik ben daar ook al eens mee bezig geweest, echter schijnt de gewone meteobridge er wel onstabiel van te worden op den duur

Daar heb ik persoonlijk geen last van al is het wel zo dat ik ongeveer iedere 100 dagen de Meteobridge herstart omdat dan een nieuwe versie van de software opgehaald wordt (als de upgrade de moeite is tenminste). Het is waarschijnlijk eleganter om een php script te maken dat periodiek door Meteobridge aangeroepen wordt om een database insert te doen, ipv het rechtstreeks via de Meteobridge interface te doen. De weather 34 template werkt op die manier (al delete die ook alle data in de database aan het einde van de dag. Meteotemplate gebruikt dan weer structureel een MySQL database om weergegevens op te slaan en weer te geven maar daar heeft Jachym een speciale service voor geschreven die je in MB kunt selecteren dus dat is eigenlijk de gemakkelijkste manier om je gegevens in een database te krijgen (moet je nog steeds wel zorgen dat je toegang hebt tot een MySQL database- ik sla gegevens via de MySQL interface van MB op in een lokale database die op een Synology NAS draait).

groet
Heersje (Gebruiker)
Junior forum deelnemer
graphgraph
Vossem Weer-Weather-Meteo
Gelogd Gelogd  

Jean-Paul

T.J. (Gebruiker)
Goud forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Noordbergum Locatie: Noordbergum, Friesland Geboortedatum: 1973-09-10
Gelogd Gelogd  

Davis Vantage pro2 met solar en UV en DFARS
Belfryboy logger
Meteobridge 4.0 / Cumulus
Leuven template 2.8j

Re:MYSQL in Meteobridge. 3 Weken, 2 Dagen geleden  
Zo heb ik het in ieder geval werkend gekregen en slaat hij +/- elke 10 min de dat op is de database.
http://weerstationtilburgreeshof.nl/wxweergegevenstfanexus.php
Zoek nu alleen nog een manier on die data dan weer in een grafiek weer te geven.
Per dag en per maand.
pdw112 (Gebruiker)
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Tilburg Reeshof Locatie: Tilburg
Gelogd Gelogd  

Re:MYSQL in Meteobridge. 3 Weken, 1 Dag geleden  
pdw112 schrijft:
Zo heb ik het in ieder geval werkend gekregen en slaat hij +/- elke 10 min de dat op is de database.
http://weerstationtilburgreeshof.nl/wxweergegevenstfanexus.php
Zoek nu alleen nog een manier on die data dan weer in een grafiek weer te geven.
Per dag en per maand.

Ziet er goed uit, helaas lukt het hier niet, had het opgegeven maar nu ik zie dat het wel handig kan zijn ga ik toch weer proberen.

Gegroet,

Marcel.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 53 gasten online