Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
Weet iemand hoe ik de T-som op mijn webpagina krijg?
De Davis Vantage pro icm Weather Display kunnen dit berekenen en ik kan het ook vinden in WD.
VIEW >> AVERAGES/EXTREMES >> Tablad AVERAGES/EXTREMES >> Knopje RECORDS TO DATE FOR THE YEAR.

Momenteel staat daar: Total Growing T-Sum= 70.5°C.

Nu wil ik deze waarde automatisch in mijn website hebben dmv een tag oid.

Iemand hier ervaring mee?

Veehouders in mijn regio vragen dit ivm kunstmest strooien e.d.

Frans
http://www.meteonoordwest.nl
Door wslangerak
Frans,

Als het goed is staat er in je WD-directory een file tagslist.txt
Je kunt eens kijken of je hem daarin kan vinden.

Gr,
Door Luc
Hoi Frans,

Erg toevallig. Ik heb ook al een paar vragen gehad van enkele veehouders over de temperatuursom voor Kessel en omgeving. Ik heb die zelf berekent uit de data die ik heb opgeslagen voor mijn weerstation. Hiervoor heb ik alle positieve etmaal gemiddelden bij elkaar opgeteld.

Is het een idee om dit ook te publiceren op HWA? Zou daar behoefte aan zijn? Het is relatief eenvoudig te doen voor weerstations die geen (dagen) onderbreking hebben in het aanleveren van data.

Gr,
Luc
Door Luc
Luc schrijft:
Is het een idee om dit ook te publiceren op HWA? Zou daar behoefte aan zijn? Het is relatief eenvoudig te doen voor weerstations die geen (dagen) onderbreking hebben in het aanleveren van data.
Ik had de database query al klaar om dit te berekenen. Ik heb daarom de waarde ook maar gelijk toegevoegd aan de website, dat was nog een kleine stap.

De temperatuursom wordt alleen getoond als er minder dan 10 dagrecords ontbreken. Voor weerstations die meer dan 10 dagen geen data hebben aangeleverd, wordt de temperatuursom niet berekend. Dan is deze toch niet meer representatief. Ontbreken er tussen de 1 en 10 dagen, dan staat achter de temperatuursom aangegeven hoeveel dagen er ontbreken in de berekening.

De temperatuursom is te vinden bij elk weerstation onder de min/max temperaturen van de dag.

Gr,
Luc
Door Snarf2000
Geweldig luc.

Prima actie.
Kijk, nu komen we ergens.
Daarbij krijg je natuurlijk ook de vraag:
Kan je ook een kaartje van heel nederland kunnen maken met daarop de temperatuursommen van de weerstations geprojecteerd. Net zoiets als de temperatuur kaart.

Hier zullen ze bij het KNMI of MC jaloers op worden. :lol:

Maar,...
Ik heb heb dan nog steeds niet in mijn website.
Kan ik dat ergens uitlezen?

Alvast eerst bedankt voor deze actie Luc !! TOP:woohoo:

Groeten,

Frans
http://www.meteonoordwest.nl
Door Luc
Snarf2000 schrijft:
Kan je ook een kaartje van heel nederland kunnen maken met daarop de temperatuursommen van de weerstations geprojecteerd. Net zoiets als de temperatuur kaart.
Ik zal er eens over nadenken, dat is wel wat meer werk...

Ik heb heb dan nog steeds niet in mijn website.
Kan ik dat ergens uitlezen?
ff google op 'weatherdisplay tag Growing T-Sum' levert als 2e resultaat http://www.newtonandnoss.com/weather/te ... agsref.php B)

En daarin staat dat je hiervoor de volgende tag kunt gebruiken: %gddyear%

Succes ermee!

Gr,
Luc
Door wslangerak
wslangerak schrijft:
... een file tagslist.txt ...

Voor de mensen die in WD meer van dergelijke dingen zoeken, ze staan in de genoemde file:

%gddmonth%.................Growing degrees days, month to date.
%gddyear%..................Growing degrees days, year to date.

Gr,
Door weerstationhoogeloon
Is er ook een tag voor de T-som in WeatherLink?
Ik gebruik namelijk geen WD.

Alvast bedankt.

gr. Remie
Door kees ws middelburg
Hallo

Ik heb gezocht voor VWS naar de tag maar die is niet te vinden helaas,of ik moet er overheen kijken natuurlijk.

Grt Kees