Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door giantocr
Hallo,

Is het mogelijk om met meerdere software programma's via één USB
Datalogger van de Vantage Pro2 de gegevens binnen te halen op je PC?
B.V met PC Wetterstaion en Weathterlink als je deze beide software
programma's op je pc heb draaien.

Piet
Door Weerstation Aalten
Ook ik ben hier mee bezig

ik heb cumulus en weatherdisplay tegelijk draaien via virtualvp echter doet cumulus het na een min. of 10 niet meer en weatherdisplay blijft wel door lopen.

iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Door nolversteeg
Hallo Virtual VP gebruikers,

Ik ben blij dat jullie ook die problemen hebben,ik heb al diverse keren gebruik willen maken van dit programma, maar het loopt steeds stuk op diverse zaken. Voor mij is het onkunde en niet helemaal begrijpen wat je aan het doen bent.Ik hoop dat er gebruikers zijn die met dit programma werken en ons door de problemen kunnen loodsen. Want als het 100% werkt en je niet in de steek laat, is het een heel mooi stukje software.

Groeten Nol
meteoeersel.
Door SpeedyGJ
Hebben jullie 2 een USB versie?
Dit probleem heb ik verder nog niet gehad, wat voor foutmelding krijgen jullie in Virtual VP?
USB versie is vind ik zelf wat te instabiel tegenover serieel.
Maar goed, eens kijken of we dit probleem kunnen oplossen.

Heb jullie ook wel eens 3/4 programma's laten draaien?

WeatherLink
Cumulus
Weather Display
WSWin

Wat gebeurd er dan? Draait alles stabiel of gaat toch 1 of meerdere programma's de nek om?
Door Meteo Hoogeveen
Hoi

ik heb nu VSPE, een Virtual Serial Port Emulator draaiende en daarmee haal ik gegevens op vanaf de VP2 naar VWS, WD en Cumulus (op de achtergrond). Dat gaat uitstekend.
Ik gebruik de USB datalogger.

De instelling is: splitter, com 10 ( VWS, WD en Cumulus) <-> com 3 ( VP2)

Weatherlink loopt na 10 minuten vast en stopt.

Ik wil tzt VVP proberen en Startwatch ook, dus ben benieuwd naar de ervaringen.

Groet,

Bert
Door nolversteeg
Hallo Gerrit-Jan,

Niet allen tegelijk,dan komt het niet goed. kijk eerst maar eens naar Bert, Piet is even niet meer in beeld geloof ik of bij hem draait het al. Ik volg het, hiet is het uitgangspunt VP2 WL IP .

groeten Nol
Door Weerstation Aalten
ik gebruik de usb versie.
na een min. of 10 doet cumulus niets meer en als ik hem dan opnieuw opstart geeft hij de melding dat de data verbinding niet gevonden kan worden. zodra ik virtualvp en daarna cumulus opnieuw opstart werkt het weer Weatherdipslay blijft doorlopen met virtualvp
Door gerrit32
Ik denk dat het met usb niet zo stabiel draait.
Er zijn zo hier en daar steeds probleempjes gemeld om de VP met usb te gebruiken.

Bij mij draait op de weerPC virtualVP intussen al een paar jaar probleemloos met een seriele aansluiting.
Via virtualVP draait op de weerPC weather display, cumulus, WL4.2 en PC-wetterstation via compoort.
Op een tweede PC draait WD via het netwerk op IP.

De enige die om de paar weken eruit gaat is PC-wetterstation, maar dit is ook een bekend probleem wat niets met vitualVP te maken heeft.

Je hebt er niet veel aan, maar ik wil hiermee aangeven dat virtualVP stabiel kan draaien. Het probleem zal gezocht moeten worden in de usb aansluiting denk ik.

Groet,
Gerard