Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door pb2rdf
#67478
Hoi allemaal,

Sinds een maand lever ik mn data aan EWN.

Een aantal hebben dat ook al gedaan, cq gebruiken de webpagina's van deze site in hun eigen site.
Maar volgens mij nog lang niet elke HWA deelnemer.

http://euweather.eu/join.php?lang=nl
European Weather Network (EWN) zoekt momenteel nieuwe leden om de data aan het netwerk af te staan. Ons doel is om een volledig beeld weer te geven van de weersomstandigheden binnen de Europese landen. Wanneer je eigenaar / operator bent van een eigen weerstation, neem dan contact op zodat we je kunnen toevoegen aan dit groeiende netwerk!

Meedoen is heel simpel, als je aan wunderground je data levert hoef je alleen maar je WU-ID van je weerstation aan te geven.
Op http://euweather.eu/wxmap.php?lang=nl kan je zien wie allemaal deelneemt.

Ondersteunde software
Op dit moment wordt de volgende software ondersteund:
(klik op het vraagteken om meer info te krijgen hoe je kunt configureren)
- Weather Display
- Cumulus
- WeeWx
- WsWin
- Meteohub
- WUHU
- WeatherCat (MAC) - realtime.txt
- SteelSeries Gauges datafile
- Wunderground
Wanneer je aan de voorwaarden voldoet en graag wil deelnemen, vul dan het complete formulier hieronder in. Wanneer je nog vragen hebt, kun je een mail sturen naar weatherc [a] euweather . eu.

Wil je je data nog delen aan, met een leuke grafische website, houd je niet in.

grtn, Peter

PS, ik heb verder geen belang in deze website, behalve het gebruik van de gegevens B)
Door WSParkstad
#67482
Wat is er dan mis mee?
Ik zelf zie geen probleem en spam, nou ja spam is voor mij persoonlijk iets waar je niks aan hebt, kan mij voorstellen dat stations dit goed vinden en iets aan hebben.

Als ik het goed lees zet Peter alleen een hint en is niet zelf van EWN.

Van mij mag het blijven staan, stoort mij niet aangezien je het niet hoeft te lezen als je niet geïnteresseerd bent en ben je dat wel dan veel plezier ermee.

Fijne zonnige maandag heren.
Door dibasta
#67502
Je hebt wel gelijk, was even wat kort door de bocht! las het te snel en het eerste wat bij me op kwam was het reclame maken voor EWN, en het "lokken" van Leden!

Maar goed, ieder z'n eigen, vind het wel prima zo, en laat het hierbij!

Gr,
Peter.
Door pb2rdf
#67511
Hallo Allemaal,

Kan, wil iemand hier mij informeren van voor en tegens mbt European Weather Network ??

Ik zie ze gewoon als dat ze van aangeleverde data een aardige website hebben gebouwd en die informatie delen met de rest van de wereld.

Reacties mag publiek, maar ook via pm, en zijn dan vertrouwelijk.

Alvast bedankt.

mvrgrt, Peter
Door reitsma1960
#67515
pb2rdf schrijft:
Hallo Allemaal,

Kan, wil iemand hier mij informeren van voor en tegens mbt European Weather Network ??

Ik zie ze gewoon als dat ze van aangeleverde data een aardige website hebben gebouwd en die informatie delen met de rest van de wereld.

Reacties mag publiek, maar ook via pm, en zijn dan vertrouwelijk.

Alvast bedankt.

mvrgrt, Peter


Hoi Peter,

Ik ben er nauw bij betrokken en een nadeel zou ik niet weten.
Het gaat er inderdaad om zo nauwkeurig mogelijk informatie te verschaffen over het weer en daar hoort dus ook een weersverwachting bij. Ander voordeel is dat je wanneer je data aanlevert gratis de informatie kunt gebruiken op je website.
Het is puur voor onze hobby en er wordt dus niets aan verdiend.

Groet,
Oebel