Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet
Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 5 Dagen, 11 Uren geleden  
Hallo allemaal,

door een paar opmerkingen van bezoekers ben ik erachter gekomen dat zij na het laden van mijn website niet meer terug kunnen naar de vorige pagina. Dus stel zij openen een website X en gaan vervolgens in hetzelfde tabblad naar mijn pagina. Drukken ze dan op "terug naar vorige pagina" pijltje lukt dat niet en blijft mijn site onveranderd staan.
Het werkt niet in Chrome, IE en de rest heb ik niet geprobeerd.
Ik werk zelf altijd met enorm veel nieuwe tabbladen en snelcodes dus ik snap sowieso die manier van browsergebruik niet, maar goed, het moet wel werken. Het blijkt vooral om oudere mensen te gaan die niet zo wegwijs zijn met hun pc's.

Iemand een idee waaraan dat kan liggen?

Groet Olaf
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 08/11/2018 15:47 Door Eckhardt.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 5 Dagen, 10 Uren geleden  
Zo'n reactie van browsers heeft m.i. te maken met de manier en hiërarchie waarmee je de weblinks in de website hebt georganiseerd.
Als iedere weblink het volledige internet-adres [URL] bevat, dan is bijv. de reactie van de browser anders dan dat je 'beperkt/relatief' adresseert t.o.v. het beginpunt van je website, of t.o.v. een bepaalde webpagina.

Heeft op zich weinig met PC-gebruik van oudere gebruikers te maken, maar zegt m.i. meer over assertiviteit:
vermoedelijk zullen jongere gebruikers eerder zelf een alternatieve route uitproberen dan een opmerking maken (of ze doen geen moeite om verder te zoeken) .....
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 08/11/2018 17:40 Door Toulon7559.

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

Re:Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 5 Dagen, 5 Uren geleden  
Toulon7559 schrijft:
Zo'n reactie van browsers heeft m.i. te maken met de manier en hiërarchie waarmee je de weblinks in de website hebt georganiseerd.
Als iedere weblink het volledige internet-adres [URL] bevat, dan is bijv. de reactie van de browser anders dan dat je 'beperkt/relatief' adresseert t.o.v. het beginpunt van je website, of t.o.v. een bepaalde webpagina.

Heeft op zich weinig met PC-gebruik van oudere gebruikers te maken, maar zegt m.i. meer over assertiviteit:
vermoedelijk zullen jongere gebruikers eerder zelf een alternatieve route uitproberen dan een opmerking maken (of ze doen geen moeite om verder te zoeken) .....

Bedoelde meer het "surfgedrag" van (in mijn geval voornamelijk oudere) mensen die niet zo bedreven zijn en vooral werken met tabblad-gebruik, snelkoppelingen, opgeslagen favorieten etc. Oud is natuurlijk een relatief begrip, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.
Ik heb mijn site met Wordpress toch wel behoorlijk gestructureerd in elkaar gezet, en het navigeren zo makkelijk en logisch als mogelijk proberen te maken. Daarbij heb ik waar nodig en geadviseerd relatieve paden gebruikt.

Feit blijft dat deze "terug naar vorige pagina" functie niet werkt zodra mensen in hetzelfde tabblad vanuit een andere website naar die van mij komen.
Heb natuurlijk ook eerst uitgebreid gegoogeld om dergelijke ervaringen te zoeken, maar komt helaas vrijwel niks nuttigs uit.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 4 Dagen, 13 Uren geleden  
Olaf,

Het verschil in weblink-opzet en -reactie dat ik bedoelde, staat hier redelijk uitgebreid beschreven: helaas in het engels, want vergelijkbare, nederlandse tekst vond ik zo snel niet..
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

Re:Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 3 Dagen, 15 Uren geleden  
Toulon7559 schrijft:
Olaf,

Het verschil in weblink-opzet en -reactie dat ik bedoelde, staat hier redelijk uitgebreid beschreven: helaas in het engels, want vergelijkbare, nederlandse tekst vond ik zo snel niet..

Bedankt voor de info, ik ga me daar eens in verdiepen.
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Re:Terug naar vorige pagina in de browser werkt niet 3 Dagen, 15 Uren geleden  
Toulon7559 schrijft:
Olaf,

Heb het gelezen, maar dit was me al bekend.
Evengoed bedankt voor de moeite. Het probleem ligt ergens anders, in hoeverre het natuurlijk een probleem is. Ik vermoed een regel in de header. Ik had ook een redirect, maar die verwijderd en probleem is nog steeds hetzelfde.

Groet Olaf
Eckhardt (Gebruiker)
Nieuw forum deelnemer
graphgraph
Gelogd Gelogd  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 63 gasten online