Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door hansmiv
#4124
Ik heb de zondag grotendeels besteed aan het construeren van grafieken voor "Meteo Leidschendam".
Ik sla al enige tijd mijn meetgegevens op in een database. Ik gebruik WD en bij een crash of herstart ben ik wel eens ineens wat kwijt. Om mijn gegevens te publiceren gebruik ik WDL, wat er gelikt uitziet, maar dat is het dan ook wel. Met een database kan je natuurlijk veel meer leuke dingen doen. Het eerste waaraan ik behoefte had was het tonen van grafieken met de meetgegevens van de afgelopen 24 uur. De database wordt elke tien minuten aangevuld dus dan ben je nog aardig recent bezig.

Ik gebruik hoofdzakelijk php. Om uit te zoeken hoe het moet en om dat dan vervolgens nog precies in de scripts vast te leggen is welliswaar heel leerzaam, maar ook erg moeizaam. Voor de basisvorm van de grafieken is dat intussen wel voor elkaar. Ik heb er vier toegevoegd aan de pagina van Meteo Leidschendam. Voor de windrichting heb ik iets andere technieken nodig vanwege de andere y-schaal. Misschien is een windroos ook nog een goede optie.
Ach, er zijn nog allerlei verbeteringen mogelijk, maar het was toch een interessante en leerzamer oefening.

Ik heb nog even overwogen om de grafieken elke tien minuten te verversen ( 'refresh' ), maar wie blijft er zolang op de pagina rondhangen ? Bovendien heb ik daar technieken voor nodig die ik niet graag gebruik, zoals frames (iframe) en java.

Een leuke aanvulling van mijn eigen webstekje.
Door Waling
#4126
Ziet er goed uit. Volgens mij heb je JPGraph voor de grafieken gebruikt?
Voor de windrichting kun je hier ook heel goed grafieken mee maken, inderdaad in de vorm van een roos.

Onderstaand een voorbeeld:
[img]http://www.weerstation-hallum.nl/V2/afbeeldingen/windroos.jpg[/img]
Door hansmiv
#4127
Ah, kijk. Dat is heel mooi.

Probleem met een roos is dat je geen tijdas hebt. Ik peins nog wat handig is. Maar jouw voorbeeld is wel precies wat ik bedoel.

(OffTopic: Je hebt ook een mooie en rustige website. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen !)
Door Waling
#4129
(OffTopic: Je hebt ook een mooie en rustige website. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen !)


Bedankt voor je compliment