Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door maartenj
#4497
Ik heb sinds 3 maanden het probleem dat ik de laatste dagen van de maand over de download- en upload limiet ga dit heeft te maken dat ik mijn gegevens 24/7 doorstuur naar HWA met weather display. Ik werk dus met weather display en het toestel dat ik gebruik om mijn metingen te doen is Irox PRO X. Moet ik misschien met een ander programma werken of heeft iemand een andere oplossing?
Hopelijk kan iemand mij helpen want ben op dit moment gestopt met het doorsturen van de gegevens dit zal voor ongeveer een week zijn want dan gaat de teller terug op 0. Ik zal wel 1x per dag mijn gegevens doorsturen maar voor de rest van de dag geen gegevens meer voor het weerstation Genk. Ik hoop dat iemand oplossingen kan vinden zodat ik terug normaal mijn gegevens kan doorsturen.
Alvast bedankt bij voorbaat
Door weerzoetermeer
#4498
Hoi Maarten,

Het lijkt mij sterk dat je met alleen het bestandje van HWA over je down/upload limiet heen gaat. Dit bestandje is zo klein. Wat wel kan is dat je instellingen van Weather-Display niet goed staan zodat je veel meer bestanden aan het uploaden bent naar je server. Heb je al eens op je server met FTP gekeken hoeveel en wat voor data daar staat? Wat is je down/upload limiet eigenlijk?

Gr.
Thierry van Wijland
Door maartenj
#4500
Ik heb een limiet van 12GB per maand dat zou toch voldoende moeten zijn, maar heb al gemerkt dat ik veel meer down- en upload dan het bestandje alleen zoals grafieken,... maar die grafieken enzo moeten er niet bij alleen het bestandje van HWA maar hoe los ik dat op?
Door weerzoetermeer
#4501
Onder Control panel en dan naar Internet file creation and uploads. Daar kan je zien wat er allemaal geupload wordt. Groen balletje is uploaden en rood niet. Wellicht staat alles op groen bij jou en dan gaat er wel aardig wat data heen en weer.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Gr.
Thierry van Wijland.

Mocht dit niet werken stel je vraag dan nog even in het Weather-display onderwerp op dit forum. Wellicht dat hier iemand je kan helpen.
Door wslangerak
#4507
Hoi Maarten,

"Special custom file conversion" moet je in ieder geval aan laten staan. Die zorgt ervoor dat alle files worden geupload die je hebt ingesteld bij "General FTP Functions" onder FTP & Connections METAR/NOAA in het Control Panel. Eén van die files (of de enige?) is de customtext10.txt die wordt geconverteerd naar customtextout10.txt ten behoeve van hetweeractueel.

Succes!

Kees

PS heb je verder niets te uploaden? Even goed checken!
Wil je svp je website vermelden? Is wel zo makkelijk in sommige gevallen.
Door maartenj
#4509
Hoi kees,

waar staat dat "Special custom file conversion" precies maar op dit moment verloopt alles goed alleen de file van HWA wordt geupload dat is voorlopig voldoende. Mijn website is users.telenet.be/weerstationgenk en waarom is het bestand van HWA voldoende omdat ik op dit moment nog geen tijd heb om een website te maken, dit zal over enkele maanden gebeuren, dan heb ik de tijd maar moet het ook nog leren want kan het nog niet. Dus alle hulp is welkom, dus als je me tips kan geven hoe een website te maken liefst dan

groetjes en alvast bedankt
maartenj