Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WsArcen
#31329
Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen bij het instellen van Fling, dit upload programma heb ik nodig voor WSwin, ik kom er niet uit.:S In de bijlage zit een afdruk van het scherm van Fling waar de gegevens in moeten komen.

Groet Jos
Bijlagen
Fling.JPG
Fling.JPG (44.3 KiB) 2881 keer bekeken
Door WSWijk
#31330
Okay, poging 1:

- Folder description: eigen omschrijving van de directory waar je de data naar toe zet.
- Als je op een remote server je gegevens hebt van de weer-website, moet je "Transfer to a remote Web Server using FTP" gebruiken

ftp server
user name
password
use secure ftp
Deze 4 zou ik niet weten. Als het goed is heb je die gegevens (server, username, password en secure ftp (of niet)) van je provider gekregen.
Directory: de directory waar de data in gezet moet worden op de server. Dit is je homedir\\subdir (homedir is meestal iets van httpdocs\\) en daar heb je dan een subdir in...

- als je een eigen server hebt staan waar je via je eigen netwerk op kunt komen gebruik je de optie "transfer to a remote network folder". Hier vul je dan je netwerkdirectory in.

-Local Base Folder: dit is de directory waar WD je gegevens in aanmaakt (normaal de webfiles folder).

Met deze uitleg zou het moeten lukken. Ik ga er van uit dat je de eerste optie (transfer to a remote web server using ftp) moet gebruiken. Als je optie 2 zou moeten gebruiken, had je deze vraag hier niet gesteld. Dan had je een gevorderde gebruiker van netwerken geweest en had je dit alles wel geweten, neem ik aan.

Suc6

Groeten

Theo
Door WsArcen
#31332
Hallo Theo,

Nee ik snap er geen ...... van, ik heb alleen een user/home directory van KPN en ik wil de gegevens van het weerstation op hetweeractueel krijgen.

Groet Jos
Door ws vreewijk
#31333
zomaar een vraag ik weet niet beter of Ws Win heeft een eigen ftp uploader ????
of zit ik dr nou naast.

Dus Fling heb je helemaal niet nodig volgens mij fling staat wel heel goed aangeschreven las ik op ws forum is heel stabiel.



Zou je aan Willy kunnen vragen meteo Wijchen

gr Chris
Door WSWijk
#31334
Ik heb nog even het een en ander uitgezocht voor je.

Voor het KPN deel heb ik het volgende even opgezocht:

[quote KPN]
Voor het uploaden van bestanden met FTP gebruikt u de volgende instellingen:
- FTP-server: home.kpn.nl
- FTP-server IP-adres: 194.151.105.248
- Poort: 21 (FTP, standaard)
- Gebruikersnaam (username): uw gebruikersnaam@kpnmail.nl; dit is het e-mailadres van de hoofdgebruiker
- Wachtwoord (password): het wachtwoord dat hoort bij uw mailbox.

Let op!
De server is hoofdlettergevoelig. Bij het maken van een link naar een (nieuw) bestand moet de naam in de HTML-code precies hetzelfde zijn als de naam van het bestand; inclusief hoofdletters en kleine letters.
[/quote]

Met deze gegevens moet je op de eerder aangegeven manier fling aan de praat kunnen krijgen.

Volgens de handleiding voor wswin (zie het weer actueel homepage, weeramateur, handleidingen, wswin) is het dus niet mogelijk om de ftp vanuit wswin te doen. Wswin heeft geen uploadmogelijkheid in zich.

Laat even weten of het met deze gegevens wel lukt.

Groeten

Theo
Door ws vreewijk
#31336
Klopt Theo foutje van mijn kant:blush: wat blijkt ze hebben ooit het plan gehad dat te implementeren de voorbereidingen staan ook in ws win de uitvoering is echter nooit doorgezet.

Elke ftp uploader is geschikt las ik net in een artikel van Werner Neudeck die kent alle ins en outs.

gr Chris
Door WsArcen
#31339
Kijk in de bijlage, dit is wat ik heb ingevuld en rechts wat er uitkomt als ik Fling de settings laat testen.

Groet Jos
Bijlagen
Fling1.JPG
Fling1.JPG (55.05 KiB) 2881 keer bekeken
Door weerstation
#31344
Dit wijst op een fout tijdens het inloggen. Ik zie dat je als adres ftp.http://....
opgeeft. dit zal niet kloppen waarschijnlijk ftp weghalen.

Dan nogmaals testen en kijken wat er dan uitkomt.
Door WsArcen
#31346
Nee, het maakt niet uit er komt dezelfde foutmelding. Kan het iets te maken hebben met de username en password. Bij kpn heb ik geen maibox, die heb ik bij tiscali.Welke username/password moet ik invullen.

Groet Jos
Door WSWijk
#31347
ftp inlognaam is het volledige e-mail adres. Jij hebt nu alleen een naam staan.

Als het goed is heb je papieren gekregen van KPN. Hierop moet je e-mail en wachtwoord staan. Of je het wel of niet gebruikt maakt niet uit. Het moet in ieder geval op de papieren staan.

Dat moet je dus bij het account invullen, het volledige e-mail adres en wachtwoord.

En haal onder je wachtwoord even de directory leeg. Daar staat nu c:\\... etc.
Dit moet een directory zijn op de ftp-server. Daar heb je nog niets op gezet, dus is daar geen directory, dus even wat er staat leeg laten.

De onderste directory (in het laatste invulveld) kan je wel laten staan zoals die nu staat.

Suc6