Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door westkapellegek
#32797
Hallo allemaal,
Voor een Weerstation in Rijwijk (nb) wil ik heavy weather koppelen aan weather display dmv het bestand history.dat. Nu is de tijd tussen data 2 uur, maar ik wil dat terug brengen naar 1minuut. Ik neem aan dat dat in heavy weather ingesteld moet worden. Morgen(zaterdag) ga ik daar eens kijken, dus heeft iemand een snel antwoord klaarliggen?

Groeten Niek
Door relin
#32798
In Heavy Weather kan je onder "extras -->options het recording interval instellen. Als je de interval hebt gewijzigd vergeet dan niet op update (rechts) te klikken, anders wijzigd Heavy Weather het niet.

Succes,

Remko
Door Meteotines
#32810
Hoi Niek,

Volgens mij kun jij in jouw weerstation 1750 meldingen opslaan.
Daarna wordt er opnieuw begonnen.
1750 meldingen van 1 minuut is 29 uur opgeslagen weerinfo.
Als je dus niet binnen die 29 uur (vakantie!!) de gegevens opslaat,
begint hij met de oudere te overschrijven.

Ik heb de WS3600. Als je altijd (ook vakantie) de pc aan hebt is dit dus geen bezwaar. Zoniet, houdt dan rekening met de insteltijd.


Tines.
Door Wietse
#32903
Om de interval ook in Weather Display terug te brengen naar 1 minuut vul je '1' in bij History.dat logging interval (minutes).
Ga hiervoor naar Control Panel > Station Type & Settings > Tabblad van je weerstation.
Screenshot:
Afbeelding

Ook moet je in Heavy Weather de interval naar 1 minuut aanpassen, zoals Remko hierboven al uitlegt.
Door useradema
#32910
Wietse schrijft:
Om de interval ook in Weather Display terug te brengen naar 1 minuut vul je '1' in bij History.dat logging interval (minutes).
Ga hiervoor naar Control Panel > Station Type & Settings > Tabblad van je weerstation.
Screenshot:
Afbeelding

Ook moet je in Heavy Weather de interval naar 1 minuut aanpassen, zoals Remko hierboven al uitlegt.


Dit bovenstaande zal geen effect hebben. Dit is alleen als je Weather Display rechtsreeks aan je weerstation koppelt.

Als je goed leest staat daar tussen haakjes (No Heavy Weather porgram running)
En Niek wil zoals hij in de eerste post schijft Heavy Weather gebruiken...

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl
Door Wietse
#32920
Toch moet je wel degelijk La Crosse WS 3600/ELV... enz. aanvinken en 'Set location of the history.dat heavy weather file' kiezen om de data van de WS 3600 in Weather Display uit te lezen.