Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door maartenj
#2868
Hoi,

Ik heb zopas een Irox pro X weerstation gekocht en leer de software weather display kennen maar het probleem zit niet daar. Ik heb alles gedaan zoals het moest en alles werkt ook alleen moet ik continu op ja klikken als mijn bestand wijzigt om te uploaden. Het programma waar mee ik werk is filezilla. Mijn vraag is nu hoe ik de file continu om te 10min. kan laten uploaden zonder dat ik iets moet doen want als ik weg ben kan ik het natuurlijk niet zelf doen? ik hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes
Maarten
Door wslangerak
#2870
Hoi Maarten,

Zie :

Bewerken > Instellingen > Overdrachten > Bestand bestaat actie

Kies dan aan de upload-kant (rechterkant) voor "Overschrijven als het bestand nieuwer is"

Dan zou alles goed moeten gaan. Let wel op het verhaaltje wat in dit scherm van Filezilla eronder staat: de tijd van de server en jouw PC mag geen uur verschillen, anders klopt het weer niet!

Succes ermee!
Door maartenj
#2871
Hoi,
bedankt voor de hulp maar zit plots met een ander probleem men verbinding met de server wordt verbroken na 300sec(5min.) en ik krijg dit niet opgelost
groetjes
Door wslangerak
#2872
Da's lastig.... Maar waarom laat je Weather Display niet gewoon de upload verzorgen? Daar zitten zat mogelijkheden voor in.
Ik hoor wel als je hulp nodig hebt daarmee!

Ik ga nu eerst ff een poosje plat :side:

Succes
Door maartenj
#2882
Dat mag je me ook uitleggen als dit gemakkelijker is dan hoef ik niet te hele tijd zitten te zoeken

alvast bedankt
Door Wietse
#2883
Om hem te laten uploaden doe ik als volgt:

Je gaat naar Control Panel > FTP & connections METAR/NOAA > connections.
En daar vul je je gegevens in van de FTP, je zet de schakelaar op online en nou update hij automatisch naar het web, je ftp dus.
Ik hoop dat de uitleg duidelijk is, zoniet dan kan ik nog wel wat screenshots plaatsen. Geef dat maar aan als het nodig is.

Wietse.
Door maartenj
#2884
oké,
Ik denk dat het werk alle ik zie toch grafieken staan op mijn site alleen de actuele gegevens nog niet moet ik daar misschien iets speciaals voor doen.
Door Eckie76
#2891
Kan je iets specifieker zeggen welke actuele gegevens je bedoelt, dan kan ik je wellicht helpen.

Waar kan ik je website vinden? Dan kijk ik even hoe alles eruit ziet.

De uploadinstellingen zijn bij WD vrij chaotisch weergegeven, en het is ook lastig om precies te bepalen wat je wil uploaden en of dat ook wel allemaal lukt.
Als je meer dan voldoende datalimiet krijgt van je host, zou ik gewoon alles aanvinken en laten gaan die handel. Zoniet, dan overschrijd je erg snel deze datalimiet en wordt het een duur grapje.
Door wslangerak
#2892
Je moet de gewenste upload-tijden waarschijnlijk nog instellen:

Control Panel > Internet File creation & uploads

Daar kan je per grafiektype, plaatje, file e.d. de gewenste tijd instellen. Je kan ook de override-functie gebruiken en alles op één minuut zetten. Altijd goed. Soms duurt het even voor alles werkt zoals je wilt, maar met wat geduld moet het lukken! (Is zelfs mij gelukt....)

Good luck!
Door Eckie76
#2893
maartenj schrijft:
Hoi,
bedankt voor de hulp maar zit plots met een ander probleem men verbinding met de server wordt verbroken na 300sec(5min.) en ik krijg dit niet opgelost
groetjes


Welke host heb je?

Heb je de uploadinstellingen in Filezilla correct ingevoerd? Soms moet je een forwardslash gebruiken, vóór de map waaruit Filezilla uploadt.

heb je al eens het programmaatje Fling gebruikt?
Daar werk ik heel veel mee, het draait gewoon op de achtergrond en zet alles op internet dat in die map wijzigt door de software. Elke verandering wordt dus geupload.

http://www.nchsoftware.com/fling/index.html