Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
#6182
Geachte collega's,

Hoe kan dit :
Ik lees om 20.10 de volgende jaar neerslagen af :
WL 530,2
WD 515,0
WsWin 600,2
Vraag 1 : Hoe kunnen deze verschillen optreden, alles komt uiteindelijk van de VP ?
Vraag 2 : Wat is de juiste hoeveelheid ?

Dan even een opmerking voor de moderatoren : Omdat dit drie software pakketten omvat heb ik de vragen hier maar geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
#6183
Hoi Bert,

Vraag staat wat mij betreft op de juiste plek.

Wat de reden is van jou verschillen zou ik niet zo één twee drie weten. Ik heb zelf wel verschillen tussen de Envoy en het display. Het display geeft bij mij altijd wat meer aan. Aangezien de software allemaal via de Envoy hun data krijgen in mijn situatie heb ik geen verschillen in de gemeten waarde. Hopelijk kan iemand anders jou helpen....

Gr.
Thierry van Wijland
Door osjohn
#6184
Bert, bij mij hetzelfde probleem en ben al vele malen aan het stoeien geweest om de uitleesgegevens het zelfde te krijgen, maar tot nu toe zonder resultaat.

John van Os
Door wthus
#6185
Ik wou dat ik het wist, maar helaas. Wel vind ik die waarden erg vreemd. Mischien dat er bij het inlezen van de data wat fout gaat en of er ergens een afwijking is in de eenheid. Misschien software matig een correctie toegepast ooit eens zonder dat je het weet?

Wilber.
Door osjohn
#6187
Ga je bij WsWin naar weerstation/aanpassingen/luchtdr/regen/ET staat links onder de juiste waarden die van je ontvanger komen, maar die waarden worden niet weergegeven op je pagina.
Ra, ra hoe kan dat, ik denk toch dat er een instelling niet goed staat en dat we wat over het hoofd zien.

John van Os
Door Meteonoord
#6188
Hi John,

Ik heb gekeken bij WsWin. Frappant. Recht onder staat : jaar regen = 530,4 en dit geeft mijn VP ook aan op dit moment. Bij mij op de site geeft hij bij dagoverzicht : Jaarneerslag 600,4.

De vraag is nu hoe dit te corrigeren naar de werkelijkheid te weten 530,4 ?

Groet

Bert J. van Bergen

Ps. Ook even een opmerking in het algemeen, de reden dat ik met Bert J. van Bergen onderteken komt omdat er meerdere Berten zijn.
Door osjohn
#6189
Tot op heden is het mij nog niet gelukt, ik ben nu ook weer aan het stoeien op een andere computer om die goede gegevens van de logger in het programma te krijgen.

Groeten John van Os
Door Willy Peters
#6191
Ik heb dit ook bij mij gecontroleerd. Ook ik heb verschillen!
In WL is de neerslag van 2008 412,1 mm en in WsWin 432,6 mm. Ik gebruik eigenlijk alleen WsWin maar ik lees de data ook in WL. Alleen doe ik hier niks mee. Waar kan dit nu aan liggen? Ik zal eens een willekeurige maand van WsWin en WL naast elkaar leggen. Eens kijken waar het mis gaat.
Door Meteonoord
#6193
Inmiddels heb ik het probleem voorgelegd aan Werner Krenn.

Zodra er antwoord binnen is zal ik dit jullie laten weten.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Willy Peters
#6223
Willy Peters schrijft:
Ik heb dit ook bij mij gecontroleerd. Ook ik heb verschillen!
In WL is de neerslag van 2008 412,1 mm en in WsWin 432,6 mm. Ik gebruik eigenlijk alleen WsWin maar ik lees de data ook in WL. Alleen doe ik hier niks mee. Waar kan dit nu aan liggen? Ik zal eens een willekeurige maand van WsWin en WL naast elkaar leggen. Eens kijken waar het mis gaat.