Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Weervrouw
#54409
Voor mijn vrouw heb ik een La Cross HW2800i geinstalleerd en via de HW Publisher wordt die data elke minuut naar de website verstuurd. Dit is echter te beperkt en daarom heb ik WUHU geinstalleerd. WUHU leest de currdat.lst netjes uit. Nu loop ik vast bij het maken van een website. In de engelstalige handleiding staat: Enable the HeavyWeather Currdat.LST output file on the setup screen. Volgens mij houdt het in dat ik 2 checkboxen moet aanvinken en het path naar currdat.lst moet invoeren. Als ik dat laatste echter doe dan krijg ik een error (ik mag blijkbaar niet schrijven naar het currdat-bestand) en wordt er niets aangemaakt. Als ik het niet doe worden de html-bestanden ook niet aangemaakt. Ik zag dat verschillende mensen op dit forum WUHU gebruiken in combinatie met de HW2800. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Door pdw112
#54411
Om de data op de website te krijgen moet je een webpagina maken in HTMLen deze opslaan als TXT.
Hierin zet je de codes die WUHU moet uitlezen.
Nu moet je in de action file van WUHU een regel aanmaken zodat hij de file inleest en upload naar de website.

regel voor de action file.
time(00:00,23:59,@1):template:"C:\\plaats waar de txt file staat\\naam bestand" "C:\\plaats van WUHU\\WUHU\\data\\upload\\naam programma zonder .txt maar met extentie .htm
ftp://login naam:wachtwoord ftp@ftp url "C:\\plaats file voor upload\\naam bestand.htm" "/plaats op website/naam bestand.htm"


In de bijlage een txt bestand zolas ik die vroeger gebruikte.


edit:
Wat je ook kan doen is cumulus downloaden en hiermee de gegevens uploaden.
Je moet cumulus dan een bestand laten lezen wat door WUHU wordt opgesteld.
time(00:00,23:59,@1):template:"C:\\plaats van WUHU\\WUHU\\data\\WUHU_EW_CUMULUS.txt" "c:\\Cumulus\\data\\EasyWeather.dat"

Stuur even een PM dan stuur ik je het bestand WUHU_EW-Cumulus.txt
Bijlagen
(11.64 KiB) 203 keer gedownload
Door Weervrouw
#54415
Bedankt voor de reactie. Dit deel had ik begrepen. Wat ik fout doe is de bestandsnaam voor de Output. (zie bijlage) C:\\ProgramData\\currdat.lst vul ik in en dat geeft een error omdat input en outputfile gelijk zijn. Blijkbaar moet daar iets staan met .ini maar of ik dat zelf aan moet maken of dat ik een bestaand bestand moet gebruiken weet ik niet. Ik kan een bestand vinden in WUHU met de naam 'WUHU configuratie DATA.ini' maar ben niet zeker of ik daarin moet schrijven.
Bijlagen
invoerveld.jpg
invoerveld.jpg (81.29 KiB) 2951 keer bekeken
Door pdw112
#54420
Ik zou hiervoor even vanavond thuis moeten kijken hoe ik dit heb ingesteld.
Probeer anders eens in het witte vakje de volgende regel te zetten:
c:\\plaats van WUHU\\data\\Currdat.lst

Bijlagen
(388 Bytes) 177 keer gedownload
Door Weervrouw
#54450
Bedankt voo het txt-bestand.
Dat c:plaats van WUHUdataCurrdat.lst bestaat niet. currdat.lst van HW had ik al geprobeerd maar dat is dus verkeerd.
Ik wil een website maken met meerdere pagina's en heb daarvoor de templates uit de engelstalige hadleiding gebruikt (txt-bestanden). Het vreemde is dat deze stap alleen wordt genoemd bij het maken van een website die uit meerdere pagina's bestaat. Bij het maken van een enkele internetpagina wordt deze stap niet genoemd.
Door pdw112
#54459
Volgens mij maakt het niet uit of je die stap doet bij een pagina of meerdere pagina's.

Ik heb het ingesteld volgens het onderstaande plaatje.


Even WUHU stoppen en de gegevens aanpassen en vervolgens WUHU weer starten.
Meestal duurt het dan weer even voordat hij het bestand leest.

Als je Cumulus gaat gebruiken heb je gelijk al een meerdere pagina's voor de website.
Bijlagen
Naamloos-3ce611d12c0e535828fcc35971de5c78.jpg
Naamloos-3ce611d12c0e535828fcc35971de5c78.jpg (33.87 KiB) 2951 keer bekeken
Door Weervrouw
#54460
Ik heb in de Map WUHU helemaal geen Map DATA en ook geen file Currdat.lst . Ik kan me niet voorstellen dat beide worden aangemaakt als ik die gegevens invoer. Die handleiding is werkelijk heel slecht, hebben ze misschien per ongeluk een stuk gewist?
Is bij jou de inhoud van Currdat.lst in WUHU gelijk aan de currdat.lst in HW?
Door pdw112
#54474
Dan heb ik waarschijnlijk zelf de map data aangemaakt.
WUHU maakt dat bestand zelf en bestaat nu ook niet.
Je kan dan of zelf de map data aanmaken en dan zou WUHU daar zelf het bestand wegschrijven of je laat het bestand in de WUHU map wegschijven.
Het WUHU bestand bevat meer info.
Door Weervrouw
#54529
Ah, nu begrijp ik pas wat er in die handleiding staat. Nu moet ik echter in de ini-file "Write Extended Currentdat=1" invoeren bij de General settings. Maar die wijzigng kan ik ineen niet meer opslaan omdat ''het bestand in gebruik is'. En ik heb WUHU echt uitgeschakeld!
Door Weervrouw
#54544
Dat was m'n eigen schuld. De map was beveiligd. Alle stappen zijn nu uitgevoerd (nog geen ftp-actie) maar de html-pagina's worden niet aangemaakt.
In de actionfile heb ik dit staan:
template:"C:\\Program Files (x86)\\WUHU\\Templates\\wx1.txt" "C:\\Program Files (x86)\\WUHU\\HTML\\index.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx2.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx2.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx3.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx3.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx4.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx4.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx5.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx5.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx6.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx6.html"
template:"c:\\program files (x86)\\wuhu\\templates\\wx7.txt" "c:\\program files (x86)\\wuhu\\html\\wx7.html"
In de ini-file heb ik dit staan:
[General Settings]
Write Extended Currentdat=1
History Hours=24
Minimum Period=300
Display Units Type=1
No Accounts Warned=0