Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door walberg
#59373
Tot voor kort gebruikte in Weather Display, echter nu ik sinds ruim een week de Davis VP2 heb gaat het steeds mis. Er was inderdaad wat met de VP loos maar dat heb ik gerepareerd. Op de console komt alles netjes binnen maar Weather Display maakt er Spaghetti van, afgezien van dat WD eigenwijs op gezette tijden de baudrate aanpast waardoor de logger niet meer werkt, krijg ik ook steeds bij het inloggen op de site in eerste instantie vreemde (oude) waarden te zien, onder andere -100 graden en dat is een limietinstelling die van WD komt. Na verversen staat alles wel weer goed op de site. Ik krijg deze fouten er niet uit, weet ook niet waar het vandaan komt maar ik denk dat ik beter naar een ander pakket uit kan zien en dat is dan jammer van de ruim 140 euro maar het is niet anders.

Welk programma kan ik gebruiken wat:
Overweg kan met
1) customtextoud10, clientdraw.txt, settings.php
2) ook aan te passen is voor: Wunderground, Awekas en EWN.

Op dit moment heb ik hetweerindiemen.nl bij hetweeractueel.nl even uit laten zetten.
Door JozBaz
#59391
Aan de website te zien werkt het weer?

Wild vragen of je verder nog problemen hebt met de computer want dit lijken me geen WD problemen. Indien het meer Windows gerelateerd is, koop je dadelijk een nieuw programma zonder dat het dan wel goed werkt. Zonde van de €€€s.
Ik weet het ook niet maar zou zelf misschien eerst proberen Windows (en WD) een keer helemaal opnieuw te installeren. Succes.
Door walberg
#59398
JozBaz schrijft:
Aan de website te zien werkt het weer?

Wild vragen of je verder nog problemen hebt met de computer want dit lijken me geen WD problemen. Indien het meer Windows gerelateerd is, koop je dadelijk een nieuw programma zonder dat het dan wel goed werkt. Zonde van de €€€s.
Ik weet het ook niet maar zou zelf misschien eerst proberen Windows (en WD) een keer helemaal opnieuw te installeren. Succes.


Nee de computer heb ik indertijd mechanisch nagelopen, ik ben van oorsprong elektronica reparateur. Ik ben geen fan van Windows maar die gekke waarden van -100 komen echt uit WD vandaan daar staan die waarden ook. Het weerstation had wat nukken toen ik het overnam maar die heb ik ook gerepareerd en de waarden van het weerstation zelf komen ook gewoon goed door op de console. Ik ga eens die WD opnieuw installeren zodra ik alle installatiegegevens heb verzameld (dus wat ik allemaal moet invoeren in WD als deze nieuw is). Ik ben namelijk geen programmeur.
Door walberg
#59405
Ik heb vanochtend opnieuw WD geinstalleerd. Eerst een backup gemaakt naar een map c:/wdisplayold.
Ik heb alles gewist en volgens mij was er alleen een directory c:/wdisplay met een lading onderdirectories.
Met het opnieuw installeren van wdisplay moest ik opnieuw mijn key ingeven, ging ook pas na 3 keer goed maar dat geeft aan dat weatherdisplay echt is gewist (dus niet). Mijn key moest ik invoeren maar de instellingen van de FTP en de files uploads waren allen toch al voorgedrukt! heel vreemd. En desondanks moest ik toch opnieuw Clientdraw.txt testtags.php en customtextout instellen, laatste duurde nog een tijdje voordat die daadwerkelijk ging uploaden, heb ik wel 10 keer opnieuw moeten opslaan (en ik kan nu even niet controleren of deze ook daadwerkelijk goed werkt want ik sta even niet in het overzicht bij hetweeractueel). Clientdraw is te testen gewoon door de waarden op mijn site te zien bij WDLive en die komen overeen met mijn console.
Er is natuurlijk wel een probleem met de history, immers mijn WDLive geeft alleen de huidige gegevens aan. Welke gegevens moet ik uit mijn wdisplayold terugzetten naar mijn site? (ik neem aan dat weatherdisplay zelf niet meer de oude waarden terugzet).
Door gerrit32
#59411
WD houdt een flink aantal instellingen vast in een directory in het register van windows.
Daar staan ook je ftp instellingen.
Wil je echt alles wissen van WD, dan moet je ook die directory wissen.

Groet,
Gerard
Door wvdkuil
#59743
@diemen => Uw probleem met WD op de PC en uw Davis

Een antwoord op alle andere boodschappen: Of u nu WD of consoleWd gebruikt, ik weet niet of dat iets uit maakt met de ontvangst problemen.

Als de communicatie wegvalt tussen WD en het Davis console ligt dat meestal niet aan het programma. Een aantal van de meest voorkomende oorzaken:

1. Kabel, vooral een USB kabel, altijd vervangen bij problemen, liefst door een kabel met ferriet kernen (zwarte blokjes)

2. Is de temperatuur in het Davis-console wel correct? Het console laat de temp voor een ingestelde tijd staan ook als er geen ontvangst is. Dus soms lijkt het alleen maar of het console wel en WD geen ontvangst heeft, maar laat het console gewoon een oude temp zien. Net zoals de flatline bij de gegevens die u naar HWA zendt.

3. Wat doet WeatherLink? Dat is het programma om toch echt even de verbinding tussen PC en console te testen. En als dat wel werkt en blijft werken, pas dan moeten we WD gaan verdenken. MAAR ik achte het zeer onwaarschijnlijk dat WD zomaar de temp gegevens weg laat en alle andere gewoon doorgeeft.

4. Heeft u de tweedehands logger al met WeatherLink gereset?

5. Staat de USB-slaapstand soms ingeschakeld op de laptop? Ook al blijft de laptop draaien, er zijn discussies op de fora dat de usb poort bij sommige laptops "uitgezet wordt" na dat er zoveel tijd door de gebruiker niets gedaan is. Dus het programma (WD in uw geval) draait, maar de usb poort gaat uit. Alleen dan zou niet alleen de temp maar alle weer-gegevens moeten wegvallen.

6. Start de laptop soms automatisch op na stroomuitval of omdat u ingesteld heeft dat de laptop iedere nacht op een bepaalde tijd moet herstarten?

Andere gebruikers kunnen deze lijst zeker nog verder aanvullen.
In ieder geval is er nog de zoek-functie op dit forum en op andere fora.

Succes, Wim
Door walberg
#59746
Er is inmiddels door iemand uit het WD forum ook al eens naar gekeken. Er zit inderdaad een reset op het programma zelf eens per 24 uur. maar het ene moment loopt het netjes 4 dagen door en dan is het ineens weer mis. Ik stap over naar een Raspberry. Ik heb meer vertrouwen in linuxmachines, daar heb ik meerdere hier van staan en die vallen (afkloppen) nooit uit. Iemand uit het wd forum heeft ook nog eens geprobeerd een aantal bestanden voor upload in te stellen maar dat vertikte het systeem gewoon. Energiebeheer had ik helemaal uitgezet op het netboekje, deze gebruikt 6 watt en deksel open 7,5. Geen nut om dan nog op de stroom te gaan sparen bij netwerk en usb etc, dan vraag je om problemen. Hardware is in orde, heb ik allemaal gecontroleerd, ik ben van oorsprong ook electronica reparateur. Alleen van software heb ik geen kaas gegeten.