Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
#59432
Het overzetten van het weerstation naar andere PC heeft nu een probleem dat ik VVP niet aan de praat kan krijgen.
Na verschillende drivers te hebben geïnstalleerd zou ik dus nog CP210X_USB_Serial_Converter_ver2 moeten installeren voor het gaat werken? Zo ja dan heb ik een probleem gezien deze bij het setup een een foutmelding geeft.
CP210xmanufacturing.dll is missing.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Momenteel werkt alleen weatherlink.
Door JozBaz
#59442
Gebruik je een USB naar serieel converter, en zo ja; 'ziet' windows in apparaatbeheer de seriële (COM) poort?

Ik heb daar indertijd ook een tijd mee zitten stoeien maar uiteindelijk werkte de opstelling zoals te zien in de bijlage.

Groet,

Jos
Bijlagen
Scaled_Image.jpg
Scaled_Image.jpg (134.04 KiB) 3094 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#59447
Ik heb zojuist maar even een setup gedraaid en daarna een update om vervolgens die driver te installeren en dat heeft gewerkt! :)
Dus voor de mensen die dit probleem ook eens krijgen zou je deze stappen dus kunnen ondernemen.
Door SpeedyGJ
#59452
Ik snap er niks meer van.
Eerst Vue nog met WL en nu niet meer, ik krijg voor geen mogelijkheid het spul nog aan de praat.
Ik dacht dat ik er was maar VirtualVP kon geen comporten vinden, ook niet na verschillende software/drivers. Nu wil ik WL weer aangooien en later maar weer naar kijken maar nu wil die dat ook niet meer zien.

Nah ik ga nieuwe windows erop zetten werk namelijk met 64bit en wordt er nu niet goed meer van :S
Door SpeedyGJ
#59453
Oke Weatherlink weer aan de praat.
Nu alleen het probleem met de compoorten nog, virtualVP kan wel verbinding maken met de datalogger alleen er worden geen compoorten aangemaakt. N8VBVCOM driver geinstalleerd maar er wordt niks aangemaakt, ook niet na het opstarten van het systeem.
Ook andere programma's mocht niet baten. Toch nieuwe windows? Of ben ik nog wat vergeten.
Door SpeedyGJ
#59459
Edit:
Versie 5.8.2 update wel.
Toch vraag ik me af waar dit probleem weg komt.

___________________

Krijg de hik met al die problemen!

06-11-13 15:39 (wsdokkum) Unable to upload Data Upload Profile(s) 1 because of errors. See error messages below.
06-11-13 15:39 (wsdokkum) Error reading data from the Station.
06-11-13 15:39 (wsdokkum) We did not receive an acknowledge to our last command. Please try again.
06-11-13 15:39 (wsdokkum) GetAcknowledge () response: 0x0A (should be 0x06 )

Kortom geen updates vanaf hier tot dit probleem is opgelost.. *ZUCHT*
Door wsEpe
#59463
Wellicht dat toch een 64 bits windows jouw parten speelt. Ik heb pas alles overgezet over een nieuw 64 bits systeem en er was maar 1 manier dat ik alles aan de praat kreeg en dat was met de installatie van VSPE, maar dan alleen met de (betaalde !!) 64 bits key. Maar dat gaat je weer 25 dollars kosten.
Door wvdkuil
#59465
wsEpe schrijft:
Wellicht dat toch een 64 bits windows jouw parten speelt. Ik heb pas alles overgezet over een nieuw 64 bits systeem en er was maar 1 manier dat ik alles aan de praat kreeg en dat was met de installatie van VSPE, maar dan alleen met de (betaalde !!) 64 bits key. Maar dat gaat je weer 25 dollars kosten.
Ja maar: buiten die extra 25 dollars is er nog een oplossing. Windows in "test drivermode". Zie de uitleg van de maker van VVP zelf:
Windows 7 en 8 eisen een betaalde licentie van driver ontwikkelaars om in normale modus met Win7 en 8 64 bits versie te draaien. Dat kunnen de gratis leveranciers natuurlijk niet opbrengen.
Je kunt de 64 bits versies ook in "test mode" draaien en dan kun je gewoon de gratis com0com drivers en andere drivers gebruiken.
http://www.softwx.com/weather/virtualvp ... itHelp.pdf

ik dacht zelf eerst beter af te zijn met de betaalde driver, maar na diverse problemen ben ik dus weer terug gegaan naar de "test mode" en de gratis drivers. En die werken nu al meer dan een jaar tot volle tevredenheid.
Ik hoop alleen dat ik niet binnenkort ook weer deze ellende door moet maken als ik win7 of win8 op een nieuwe, vervangende server moet installeren.
Succes, Wim