Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door eugel
#62559
Werk hier met webcamxp. Wil dit programma 's' avonds voor zonsondergang en s'morgens voor zonsopkomst laten uit en inschakelen, om een zwart beeld te voorkomen op de website.
Ik werk met wswin en weet dat dit hiermee kan. Alleen moeten er parameters worden ingevuld om het te laten werken.. Trouwens weet ik ook niet of webcamxp uit en opgestart kan worden met parameters.
Iemand hier ervaring mee?
Door ws vreewijk
#62563
Hallo

Deze mogeljkheid hoef je niet via ws win te doen omdat er een prachtig stukje is ingebouwd in webcam xp om dat voor je te doen.

Je zou ook een plaatje kunnen tonen in de tijd dat de webcam offline is trouwens.

lees het deel Enabling the Scheduler nog eens door in de gebruiks aanwijzing.

Hier te downloaden:
http://www.moonware.ch/private/webcamxp5.pdf


En ja als je links boven al je instellingen hebt opgeslagen in webcam xp start hij zonder problemen op,als bij mij een auto reboot heeft plaats gevonden loopt alles weer perfect na opstarten.



gr Chris
Door eugel
#62577
Hallo Chris,

bedankt voor je info, gelijk wat ingesteld onder webcamxp.
Blijf het wel jammer vinden dat dit niet astronomisch valt te schakelen, zal nu toch geregeld de tijden moeten aanpassen.
Door ws vreewijk
#62579
Ok mooi,

Ja dat kan inderdaad niet maar ach is maar een paar keer per jaar.
ik laat hem overigens gewoon door draaien kost zolang dr niemand kijkt toch geen upload en ter beveiliging kan je altijd je max upload instellen wat dat aangaat is dat in webcam xp prima geregeld.
Misschien neem ik tzt wel webcam7 is net iets uitgebreider.

Wist je dat de luxe uitvoering netcam studio zelfs kentekens kan herkennen.

Die had ik als prog even gedownload maar dr zit zoveel wat je kan instellen dat ik daar even niet uitkwam.

Overigens op welke vidio format draai je eigenlijk?
Ik zat eerst op 960x720 maar was wat onstabiel nu op 800x600 maar veel hoger was ook weer stabiel alleen heb ik geen idee wat dat aan upload doet.

gr Chris
Door eugel
#62587
ws vreewijk schrijft:
Ok mooi,


Overigens op welke vidio format draai je eigenlijk?
Ik zat eerst op 960x720 maar was wat onstabiel nu op 800x600 maar veel hoger was ook weer stabiel alleen heb ik geen idee wat dat aan upload doet.

gr Chris


draai hier op 640x480 px
Webcam is een marmitek IP21 eye

Had graag een livestream willen draaien maar dat krijg ik niet voor elkaar. Java gooit roet in het eten met deze camera. Vroeger werkte de livestream goed, maar sinds de nieuwere versie van java wil het zowieso niet meer onder windows explorer.

Groet Marcel
Door ws vreewijk
#62588
Dat is dan raar werkt bij mij toch ook ?

Alleen je moet opletten je hebt java applett of java script.

Ik snap eigenlijk niet wat de camera daar voor invloed op heeft.

Anders eerst even met een usb cammetje tot alles draaid en dan over schakelen naar je ip cam.

Anders even raad vragen op het wx forum onxder webcams aan Mike frankfurt weather

Gr Chris