Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Heeft er iemand ervaring met Meteobridge Pro WUS03 (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: Heeft er iemand ervaring met Meteobridge Pro WUS03
Heeft er iemand ervaring met Meteobridge Pro WUS03 2 Weken, 5 Dagen geleden  
Goeiemiddag
Wens iedereen een gelukkig nieuw jaar
Ik draai nu met een computer die werkt als server nu zag ik dat er Meteobridge Pro WUS03 - Pro(+) zag deze erg zuinig is met stroom verbruik heeft iemand er ervaring mee als deze stabiel en goed werkt.

Groet jeroen
Meteoschoonebeek (Gebruiker)
www.meteoschoonebeek.nl
Junior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man meteoschoonebeek info@meteoschoonebeek.nl Locatie: Drenthe Schoonebeek Geboortedatum: 1985-05-06
Gelogd Gelogd  

Meteoschoonebeek woont in het olliedorpje tussen de jaknikkers in Drenthe Schoonebeek woon hier nu 33 jaar toen ik 25 jaar was ben ik begonnen met mijn weerstation Davis nu inmiddels uit gebouwd tot grote weerstation ben erg blij met deze hobby en delen van mijn metingen met anderen.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:Heeft er iemand ervaring met Meteobridge Pro WUS03 2 Weken, 5 Dagen geleden  
Meteoschoonebeek schrijft:
Goeiemiddag
Wens iedereen een gelukkig nieuw jaar
Ik draai nu met een computer die werkt als server nu zag ik dat er Meteobridge Pro WUS03 - Pro(+) zag deze erg zuinig is met stroom verbruik heeft iemand er ervaring mee als deze stabiel en goed werkt.

Groet jeroen

Over de Meteobridge Pro is al heel veel "Pro" en "Con" geschreven op dit forum.

Het is geen computer waar je een ander weer-programma op kunt draaien. De eerste vraag moet dan ook zijn: "Welk weer-programma wordt er nu gebruikt" en "voldoet het weer-programma Meteobridge aan al je eisen".

Als het Meteobridge weer-programma voldoende is moet je kiezen tussen welke hardware.
Ook de WUS03 is een Meteobridge ( MB ). Het voordeel t.o.v. een "gewone" MB is her ruime eigen intern geheugen en interne USB opslag. En zoals ieder voordeel, er is naast de prijs het nadeel van de gevoeligheid voor storingen.

Aan het plaatje naast je bericht zie ik dat je een Davis weer-station hebt.
Dan kan je bij de Meteobridges kiezen tussen
1. Een gewone Metebridge, (WUS02) ,(139€) gebaseerd op een "reflashed" router
2. Een Meteobridge "Pro" (329€) waarbij in dit geval de gewone zwarte uitvoering goed genoeg is.
3. Een Meteobridge nano (199€) of met interne opslag zoals de Pro (269€)

Met elke Meteobridge en een Davis weerstation kun je nog steeds 1 ander weer-programma draaien, incidenteel of continue. De Meteobridge doet zich via het WLAN voor als een Davis IP-logger.

Willem
herent (Gebruiker)
Davis VP2-Pro+ via MB
Junior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
www.weerstation-herent.be
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 02/01/2019 14:21 Door herent.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 206 gasten en 3 leden online