Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: TFA Weatherhub
TFA Weatherhub 3 Weken, 4 Dagen geleden  
Iemand al ervaring met de TFA Weatherhub? en dan met name over de nauwkeurigheid van de (temperatuur) metingen?
walberg (Gebruiker)
service monteur
Junior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Locatie: Diemen Geboortedatum: 1961-02-09
Gelogd Gelogd  

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:TFA Weatherhub 3 Weken, 4 Dagen geleden  
Naast de TFA-beschrijvingen vond ik de uitgebreidste technische Weatherhub-beschrijving hier.
Zegt weinig over de gevraagde praktische prestaties van de T/H-meter.

Opkomende heel andere vraag i.v.m. 'systeem-denken':
uitlezen op Tablet/Smartphone e.d. is leuk, maar de noodzaak om via een specifieke internetportal uit te lezen, maakt me (zeker voor ander toepassingen) gezien de beschrijving (nog) niet echt opgewekt.
Display of the recorded data as a clear diagram, adjustable to fixed time ranges - day, week or month
Availability of the data on the server for min. 90 days
Export of data as PDF (graphic) or as CSV file (text file)

Een internetportal is een omweg met een 'middle-man' die een afhankelijkheid betekent.
1) In deze tijd zou je op z'n minst verwachten dat je (ook) met een URL-call de actuele data e.d. kunt opvragen als JSON data-file o.i.d. voor verdere toepassing.
2) Zou er een URL-call zijn waarmee je data lokaal kunt oproepen uit de Gateway?
Anders voor onafhankelijke, snellere, lokale data-toegang wachten op iemand die het draadloze 868MHz-dataverkeer ontcijfert tussen de sensoren en het basis-station, óf het dataverkeer tussen de Gateway en de Portal-Server.
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 28/04/2019 13:03 Door Toulon7559. Reden: Tekst uitgebreid

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

Sorry ook mijn fout, ik heb namelijk geen weerstation meer, dus het uploaden volgens HWA norm speelt voor mij niet maar ik wil het eigenlijk wel koppelen aan mijn domotica systeem (in mijn geval Home Assistant) Daarbij heb ik op dit moment ook nog het probleem dat de locatie waar ik diverse metingen wil gaan verrichten geen internet heeft en ook geen stroom (maar dat kan ik misschien wel via zonnepanelen opvangen) De locatie zit op ca 800 meter van huis dus moet ik ook nog een alternatieve transmitter hebben.
walberg (Gebruiker)
service monteur
Junior forum deelnemer
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Diemen Geboortedatum: 1961-02-09
Gelogd Gelogd  

Bob,

Helemaal geen fout.

Weliswaar heb ik wel een PWS, maar de aspecten die je noemt zijn deels ook voor mij van toepassing, en voor vele anderen.
Mijn upload naar HWA is nu via WsWin met TFA_Nexus als databron, met injectie vanuit Domoticz van o.a. luchtdruk en UVI, want Nexus-luchtdruk 'is niet zo goed', resp. Nexus heeft geen UVI.
Mijn Domoticz heeft m.i. ruim voldoende sensor-info om een net pakket samen te stellen voor upload naar HWA, maar 'k zit al langere tijd te kijken hoe ik Domoticz zo ver kan krijgen om met een eigen script een voldoende gevulde file te uploaden voor HWA.
Luc's algemene aanwijzing voor eigengemaakte software om een Weatherlink-file te maken is geen kleinigheid: vullen met actuele data lukt wel, maar de vulling met historische weerdata vraagt uitlezing van een database die niet is opgezet gericht op meteo.
De vergelijkbare Weatherlink html-upload naar AWEKAS mist (heel handig) het historie-segment.
Kan ook geen info vinden welke alternatieve file-soort met welke (mindere) minimale vulling toegestaan is voor HWA-upload.

Communicatie van PWS-sensors is altijd een zorgenkindje dus een betrouwbare langeafstands-communicatiemethode zou heel mooi zijn.
Een aanzetje met het item LoRa ook in dit Forum, maar ook dat vraagt 'nog wat werk' voordat het de gewenste verbindingen heeft geschikt voor een PWS-aansluiting.
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 29/04/2019 08:39 Door Toulon7559. Reden: Tekst bijgewerkt

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 41 gasten en 1 lid online