Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door reitsma1960
#47291
Op de Astrogenic website is een nieuwe versie 1.9 van Nexstorm te downloaden.
Denk ook aan het downloaden en installeren van de nieuwe NSlog 1.5
http://jcweather.us/NSLog.php

Deze versie 1.9 is een tussen versie naar de hele nieuwe versie 2.0 met een totaal nieuwe user interface.
Daarnaast komt tussen de lancering van de nieuwe Nexstorm 2.0 een nieuwe op Adobe Flash gebaseerde Stormvue 2.0 uit.

De wijzigingen in Nexstorm 1.9 zijn:
1) Support for LD-350. Please note that when used with LD-350 the squelch range is somewhat more sensitive in the lower registers.

2) Data format change in FlashGate IPC1. RAW_X and RAW_Y parameters are now deprecated. Correlated strike parameter replaces RAW_X and will hold a flag indicating whether this strike event belongs to an existing TRAC target. The previously named RAW_Y parameter is unused. Consult user manual appendix E for further information.

3) Data format change in FlashGate IPC2. Merged storms are now announced once over IPC2 at the time of deletion (NSLog related change). Consult user manual appendix F for further information.

Special notes:
To facilitate first time installations we have as of now two separate installers, one for 32 bit Windows and one for 64 bit Windows. The difference is that the 64 bit install package comes with the Boltek StormTracker 64 bit device driver and DLL's and excludes installation of the 32 bit PC speaker device driver which is incompatible with 64 bit systems.

Incremental upgrades -- including the 1.9 patch -- are indifferential, meaning they can be installed on both 32 and 64 bit Windows as long as you already have the appropriate device drivers pre-installed and working.

Note that this mainly affects StormTracker PCI owners!


Succes.
Oebel
Door reitsma1960
#47317
Een aanvulling:

Deze versie 1.9 is met name voor de support voor de Boltek LD350.
Deze versie kan zonder problemen over de oude versie geïnstalleerd worden.
Alle instellingen blijven behouden.

Zeer binnenkort komt er een nieuwe versie 2.0 van StormVue uit die vergaand verbeterd is. Ik ben zeer benieuwd.
Ook komt binnenkort een Nexstorm versie 1.9.1 uit met nieuwe functies ter test die toegevoegd zijn aan de nieuwe Nexstorm versie 2.0.
Komende week gaat de besloten beta test voor Nexstorm 2 starten.

Groet,
Oebel
Door WeerStationWoerden
#47318
nou ik ben ook erg benieuwt
ik heb de 1.9 versie laten lopen
wacht op de 2.0 nu nog de nieuwe nsdisplay
ohhhh kan niet wachten :silly:
Mvg Gert
Door reitsma1960
#47320
WeerStationWoerden schrijft:
nou ik ben ook erg benieuwt
ik heb de 1.9 versie laten lopen
wacht op de 2.0 nu nog de nieuwe nsdisplay
ohhhh kan niet wachten :silly:
Mvg Gert


Hoi Gert,

Heb net StormVue 2.0 gezien.
Komende week ga ik Nexstorm 2.0 testen.
Mag helaas niets laten zien.
Ziet er heel anders en heel erg mooi uit.
Is de moeite van het wachten echt waard.
Fantastisch.

Groet,
Oebel
Door forsurh
#47349
Erg benieuwd. Hoop dat het het lange wachten waard geweest is!

En als dit nu voor het onweerseizoen uitkomt is dat helemaal mooi meegenomen.

En zeker als je er al een paar jaar mee loopt te pioneren. Het is hier al ruim 3 jaar in bedrijf en dan is het wel weer eens tijd voor een update.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl