Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jones
#20646
Hoi, ik heb sinds een maand een Davis weerstation met Weatherlink software

nu ga ik binnenkort een nieuwe computer aanschaffen, en de software daar op aansluiten.

Nu vroeg ik me af, als alles opnieuw geïnstalleerd moet worden op de nieuwe computer, gaan alle gegevens die ik tot nu toe heb/had (bv. NOAA vorige maand, extremen, ...) dan verloren?

Zo ja moet ik de nodige voorzorgen nemen.

Alvast bedankt.
Door wthus
#20648
Wat je moet doen is even de bestaande weatherlink map copieren naar een andere media (Harddisk, dvd, etc) en dat overzetten op je nieuwe PC. Wel voor die tijd even Weatherlink instaleren op je nieuwe pc en bij instalatie dezelfde stationsnaam opgeven als op de bestaande PC. Eenmaal geinslaleerd gewoon de WL map overschrijven met de copie van af je andere PC. Vervolgens draait alles weer en zijn instellingen behouden.
Door tjabine
#20649
Nee hoor, in de map Weatherlink staat een mapje met je stations naam.
Als je die gewoon op de zelfte plek terug zet op je nieuwe pc heb je alles nog.

Gr Ron.
Door Mike
#20655
tjabine schrijft:
Nee hoor, in de map Weatherlink staat een mapje met je stations naam.
Als je die gewoon op de zelfte plek terug zet op je nieuwe pc heb je alles nog.
Gr Ron.

@Jones : Weet je gelijk ook van welke map je regelmatig een back-up moet maken, mocht er ooit wat gebeuren heb je al je gegevens nog ;)
Door SpeedyGJ
#20661
Ik heb de WeatherLink CD maar 1 keer gebruikt, voor de rest kopieer ik gewoon de hele map, op deze manier behou ik alle gegevens config instellingen.
Backup van de weergegevens gaat automatisch om de dag dus daar heb ik geen last van :)
Door fbockstael
#20683
Vergeet niet om te kijken naar de instellingen van de units als je weatherlink op je nieuwe pc hebt geïnstalleerd.
Bij mij werkte dat niet helemaal goed.
Installeren was natuurlijk een fluitje van een cent.
Kopiëren van de map van mijn station ook een fluitje van een cent.
Maar toen de gegevens weggeschreven werden naar mijn website was het in een keer 35 graden, en dat was was ergens in februari van dit jaar....
Schrok me rot...

Bleek dus te liggen aan het feit dat de unit instellingen niet goed werden meegenomen. Dus controleer ze eerst voordat je live gaat.
Door jones
#20746
Oke nu staat Weatherlink geïnstalleerd op de nieuwe pc.

Maar, ik heb net zoals iedereen hier nij alles mooi gekopieerd en nu zijn alle gegevens voor deze maand (dus ..., januari, februari) beschikbaar in Weatherlink, maar van Maart vind ik ze niet meer terug

Bij NOAA deze maand slaat hij nu enkele dagen over en begint vanaf gisteren (toen ik weatherlink op deze pc zette)

nochtans staat het wlk-bestand van 2010-03 ook in de map gekopieerd

Iemand enig idee?

Bedankt.
Door jango
#20754
Ik heb geen idee

maar wel de vraag waarom je hiervoor een nieuw topic opent dit kan toch ook gewoon in het voorgaande