Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door tjabine
#22407
Hallo allemaal,

Al weer een tijdje uit maar toch even een vraag.
Zijn er die 5.9.2 gebruiken om elke minuut te uploaden naar een website?
Zo ja, gaat het net zo snel en goed als bij 5.8.3?
En wat zijn eigenlijk de voordelen als ik 5.9.2 ga draaien ipv 5.8.3.
Is hij net zo stabiel?
Ik ben benieuwd.

Gr Ron.
Door weerstationhoogeloon
#22410
Hoi Ron,

ik draai met WL 5.8.3, ik ben er zeer tevreden over, ook al omdat 5.9.2 foutmeldingen geeft bij het up-loaden.
Bij mij draait 5.9.2 op een 2de pc als test (zie afbeelding) Het onderste gedeelte tot 22:24 uur is met WL 5.9.2 daarna met 5.8.3

Qua snelheid kan ik geen verschil aangeven.

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#22412
Hopelijk nu wel de afbeelding...
Bijlagen
wxwl.jpg
wxwl.jpg (96.39 KiB) 3048 keer bekeken
Door tjabine
#22413
Hoi Remie,

Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik de afbeelding zo bekijk, word je daar niet vrolijk van.
Gaat dit de hele tijd zo 5.9.2? daar heb ik dus bij 5.8.3 geen last van.
Zo nu en dan alleen error reading data from the station meer niet.
Ik kijk dus nog even de kat uit de boom.

Gr Ron.
Door weerstationhoogeloon
#22416
Heel af en toe dan loopt ie (WL5.9.2) wel door voor een minuut of 10 achtereen.

Ik moet je wel vertellen dat op m'n weer-pc VirtualVP draait met WL 5.8.3 en Cumulus onder Windows XP Professional sp3. Dit draait goed, eens in de 2 weken stoppen - schijf defragmentatie draaien - weer opsterten.
Op de laptop heb ik dan nog een versie van VVP draaien en WL 5.8.3 of 5.9.2., Cumulus 2 en andere weersoftware pakketten onder Windows Vista sp2. Dit doe ik om te testen.

Vooralsnog geen WL 5.9.2 voor mij!
Het wordt tijd dat Davis met iets geheel nieuws uitkomt.

Ben ook benieuwd wat de ervaring van andere is qua WL versie en Windows versie.

gr. Remie
Door wsEpe
#22418
Ik heb net even een draaitabel gemaakt van mijn logfile van de laatste 4 dagen.
Draai op een aparte weer-pc met WL 592 en Win7 32 bits met een usb logger op een Davis Vue; upload om de 5 minuten, maar wel via WLAN.
Resultaat: Download ok: 100%. Upload completed naar server: 97,5%. Upload partially completed: 2% (FTP wordt gereset en vervolgens het ontbrekende bestand alsnog geupload)
; Unable to upload: 0,5% (Internet lag er uit).
GetAcknowledge () response: 0x0A (should be 0x06 ): 1%. (Wel foutmelding, maar volgens mij heeft dit geen gevolgen voor download en upload).
Ik ben hier dus wel over tevreden. Wel is mijn ervaring dat de weer-pc met rust gelaten wil worden. Doe ik dat niet, dan komen er meer foutmeldingen.
Door weerinzeeland
#22419
Tot nu toe heb ik met 5.9.2 geen enkel probleem gehad. Eerst met 5.9.1 kreeg ik de USB verbinding niet goed werkend... (dagelijkse storingen) en met 5.9.2 heb ik nog nooit problemen gehad. Ik upload iedere minuut richting mijn website(op grafieken na, 10 minuten)
Kortom ik heb er geen enkel probleem mee!

Groeten,
Bart
Door Mike
#22427
Mijn ervaring met Weatherlink in het algemeen, het is een zeer gevoelig programma (tenminste hier bij mij), ik download regelmatig (via Utorrent) zodra ik daarmee begin, en dan heb ik de max download op nog geen 50% staan, dan hangt Weatherlink gelijk bij zijn 1e upload, de v5.9.2 overigens uploade hier zo traag als dikke stront ;), dusja daar ben ik meteen mee gestopt.

Zit nog steeds met v5.8.1 en dat gaat prima, ook met normaal gebruik van internet.

Ben tevreden over Weatherlink, gebruik het al 4 jaar onder Windows XP, maar het blijft een onstabiel programma.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22429
Volledig mee eens dat Weatherlink een zeer onstabiel programma is.


Met de Usb versie en 5.9.1 had ik ongeveer 20 keer per dag problemen met Errors communicatie Usb.

Sinds ik er zo,n schoon genoeg van had en ben overgegaan naar de serieele versie,
Heb ik geen problemen meer gehad gelukkig.

Voor alle duidelijkheid.

Ik draai nog wel versie 5.9.1 maar dan met de serieele logger.Zonder problemen.


Maar het ligt ook aan sommige PC,s

Op de ene Pc draait het goed en op de andere niets dan problemen.

Ook is Windows Vista hierbij in mijn geval een grote boosdoener geweest.



De Usb versie is hier nog compleet te koop voor 100 euro.Voor de geen met goede pc zonder Vista er op.

Mvg,

Martijn
Door tjabine
#22444
Hoi Martijn,

Nu geloof ik dat juist! versie 5.9.1 problemen had met de usb logger.
En dat is opgelost met 5.9.2 als het goed is.
Ik zelf gebruik al 2 jaar de usb logger met Vista, met 5.8.3 dan.
Maar we houden het nog wel even bij de 5.8.3 als ik dit zo lees allemaal.
Al weet ik nog steeds niet of er voordelen zijn bij het gebruik van 5.9.2

Gr Ron.