Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mike
#27842
Heeft iemand al Weatherlink stabiel draaien onder Windows 7?
Zoja, welke versie?

Ben hier met de v5.8.1 aan de gang geweest maar dat wil niet lukken, kan de console uitlezen maar het uploaden naar internet wil maar niet lukken.
Door tinuz97
#27874
Mike schrijft:
Heeft iemand al Weatherlink stabiel draaien onder Windows 7?
Zoja, welke versie?

Ben hier met de v5.8.1 aan de gang geweest maar dat wil niet lukken, kan de console uitlezen maar het uploaden naar internet wil maar niet lukken.

Compatibiliteits modus geprobeerd?
Rechtse muisknop op de snelkoppeling,eigenschappen,compatibiliteit en daar even bij de eerste een vinkje zetten en bv windowx xp servicepack 3 optie nemen.
Kan het niet testen helaas,want ik draai op homeserver :side:
Door wsEpe
#27894
Mike,
Ik heb 1 pc met win7 32bits en 1 met win7 64 bits draaien met WL zonder problemen. Toevallig staat de 64bits wel op compatiblemode, maar maakt volgens mij weinig uit.
Ik denk echter dat je het in de instellingen van internet moet zoeken.
Je kunt bij internet settings kiezen voor local en internet. Werkt local daar wel, als je deze aanzet? Dan moeten de bestanden dus op je pc komen ipv internet.
Of in je pc? Een virusscanner / firewall die WL blockt om contact met internet te maken of zoiets.
Wellicht dat je je daarop moet concenteren.
PS.. Ik gebruik versie 5.9.2.2
Door nolversteeg
#27906
Hallo Mike,

Ik ben ook aan het stoeien geweest met WL en XP win 7 32/64 bij mijn weten moet dit draaien ook met de laatste versie van WL eerst met serieel en daarna/nu met IP. Waar je op moet letten is dat je basic begint metuploaden naar de plaats waar je het wilt hebben, en geen extra profielen, deze kunnen parten gaan spelen doordat de verwijzing naar een lokale map niet goed staat. De fouten kan je teruglezen in download.txt daar staat beknopt wat er fout gaat.

Nu draait bij mij een notebook met windows 7 Home Premium met daatop XAMMP als PHP/Apache en ftp voor het uploaden soms krijg ik een ACK/Error maar deze wordt hersteld. er wordten per minuut 4 profilen geupload naar een map waarvan profiel 1 speciaal is voor HWA . en de rest voor de Site ,dit gaat net binnen een minuut en heb op de server wijnig tijd over om het WL plaatje tevoorschijn te halen .

Groeten Nol
WWW.Nolversteeg.nl

Groeten Nol Eersel
Door Mike
#27909
Allemaal bedankt voor de info.

Ik ben ermee aan de slag gegaan, maar zonder resultaat.

De VP wordt gezien en ook uitgelezen, maar de upload van de .htx files dat lukt niet.
Firewall uit gezet en de boel in Compatibiliteits modus geprobeert maar zonder resultaat.

Nouja als ik weer wat meer tijd heb ga ik er weer verder mee stoeien, we gaan nu weer verder met de kerstboom :laugh: ;)
Door Willy Peters
#37977
Ook ik draai met W7 32bit. Ik draai met Wl versie 5.9.3 en gebruik Wl voor upload naar HWA, AWEKAS en Wunderground. Heb je de instellingen wel goed staan?

Willy