Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door SpeedyGJ
#32352
Dat was verleden ;)
Maar inderdaad ik heb die drivers geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.
Door weerstationhoogeloon
#32355
Hallo Gerrit-Jan

Je hebt toch wel de juiste programma's op de juiste plaats geinstalleerd? Dus:
- C:\\Cumulus
- C:\\WeatherLink
- C:\\Program Files\\VirtualVP
- C:\\Program Files\\N8VBvCOM Driver

Vooral Cumulus en WeatherLink zijn er erg gevoelig voor waar je ze neerzet.

Download en installeer ook het freeware progje "VPLive" eens: http://www.softwx.com/downloads.html. Hiermee kan je makkelijk testen of VirtualVP naar behoren is geinstalleerd en werkt.

gr. Remie
Door SpeedyGJ
#32359
Zowel WL als Cum als VP staan op de C:
Alleen WL staat in programfiles, weet niet of dit wat uit maakt.
Door weerstationhoogeloon
#32377
Installeer WL maar in de root van C:\\
dan heb je meer kans dat het goed werkt. Dat is mijn ervaring.

gr Remie
Door Eckie76
#32381
In WSwin heb ik heel soms ook een CRC Error, waarna er een melding komt: Station kan niet gevonden worden. Ook staat er soms: Com 1 Interfacefout! Dit gebeurt eigenlijk alleen maar wanneer WSWIN plots is afgebroken, zij het door pc- uitval, een crash, een update van Windows etc. etc.
Ik werk met een Vantage Pro, serieel op een pc aangesloten en heb tot voor kort nooit veel problemen gehad met de stabiliteit van WSwin. Dit is ook het enige programma dat ik gebruik, dus aan andere weersoftware kan het al niet liggen.
Door SpeedyGJ
#35858
Na een paar weken weer WL te draaien is alles goed gegaan, geen CRC Error etc :)
Tijd om VirtualVP op te starten, WD erbij en laat em maar gaan...niet dus, bij de 3de upload geeft die dood leuk die CRC Error weer aan.

Ik zal eens WeatherLink opnieuw installeren en paar data invullen, eens kijken of dit goed gaat, als dit zo is dan is er iets niet goed in WL. Ik hou jullie op de hoogte.
Door SpeedyGJ
#35859
Bij een volledig nieuwe install krijg ik nog steeds een CRC Error.
Ik heb nu VVP en WL onder administrator draaien, voor nu gaat dit goed.

Edit:
Ook dit mag niet baten. Ik zal moeten wachten tot mijn weerPC hier is en dan weer proberen.