Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mike
#33854
What's new in 5.9.3
-Added support for importing Envoy8X data.
-Further increased timeout value to eliminate "Error setting archive interval" bug.

Lijkt mij als je hier geen gebruikvan maakt of last van hebt je deze versie gewoon moet laten voor wat het is ;)
Door nolversteeg
#33865
hallo Meteovrienden,

Hoi Remie bedankt voor de tip de software is al geinstalleerd nu alleen nog wachten dat de envoi 8x geleverd wordt 8 weken duurt nwel geel erg lang , terwijl andere provider kan ze direkt leveren, geeft te denken voor de volgende bestelling.

groeten Nol
MeteoEersel
Door weerzoetermeer
#33866
Ik heb deze versie een paar weken geleden kunnen uitproberen maar loop tegen het probleem aan dat de boel steeds vast loopt terwijl het bij een collega weeramateur als een zonnetje loopt. Dus ik blijf nog maar even bij versie 5.8.3.

Gr.
Thierry
Door nolversteeg
#33867
Hallo Thierry,

Is er iets specifieks wat er vast loopt, met de vorige versie van wl had ik problemen met de minuut om alles weg te krijgen en daardoor zag in het log diverse meldingen waar geen touw aan vast te knopen was wat binnenin de console en wl gebeurd kan je van buitenaf niets doen dus hopen dat davis(WL) z,n werk doet om dit zo snel mogenlijk te verwerken , dus nu op 2 systemen geinstalleerd en morgenochtend weten we meer het log geeft duidelijkheid,

Groeten Nol
meteoeersel
Door Meteo Hoogeveen
#33868
ook deze versie stopt spontaan na ongeveer 10 - 15 minuten

veel crc errors en uploaden naar lichtkrant wil helemaal niet

het is niet mijn programma
teveel fouten


groet

Bert
Door nolversteeg
#33870
Hallo Meteovrienden,

deze melding "26-03-11 22:28 (Meteo Eersel) Upload of Data Upload Profile(s) 1 2 3 4 partially completed. See error messages below.
26-03-11 22:28 Error (12002) uploading file "BarometerHistory.gif" to location "\\profile4\". WeatherLink will reset the FTP connection and try again."
krijg ik regelmatig terug met de oude versie en ik had gehoopt dat dit met de nieuwe verie verholpen zou zijn ik heb voor dit probleem een ip versie aangeschaft en die doet ook hetzelfde , nu maar hoven dat de Envoi 8x binnenin iets sneller is en dat hij alles binnen een minuut verwerkt kan krijgen want daar zit volgens mij het probleem.

verder geen nieuwe problemen gezien

Groeten Nol
meteoeersel
Door weerstationhoogeloon
#33885
Mike schrijft:
What's new in 5.9.3
-Further increased timeout value to eliminate "Error setting archive interval" bug.


Heb versie 5.9.3 toch maar meteen geinstalleerd op de weer-pc. Het schijnt dat WL stabieler loopt en sneller de diverse rapporten en grafieken genereerd en ook sneller te uploaden naar siter. Ik heb altijd problemen gehad met de jaar-grafieken generatie en uploading, dit duurde veel te lang om binnen de tijdspanne van 1-minuut geregeld te krijgen door WL. Misschien dat dit nu beter gaat.

Heeft er nog iemand problemen met de generatie en uploading van jaar-grafieken door WeatherLink?

Dus voor nu: tevreden met 5.9.3

gr. Remie
Door nolversteeg
#33886
Hallo Meteovrienden,

Vanmorgen om 5:03 lag weatherlink 5.9.3 spontaan plat plat en moest ik een harde reset uitvoeren om de handel weer aan de praat te krijgen, vandaag heeft het de hele dag gedraaid zonder probelemen buiten de eerstgenoemde foutjes, dus afwachten tot morgenochtend, zonder wijzigingen aan te brengen , ik ben benieuw ,vooralsnog heb ik geen verbetering gezien, voor de zaken die ik nu gebruik .

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door weerstationhoogeloon
#33888
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Vanmorgen om 5:03 lag weatherlink 5.9.3 spontaan plat plat en moest ik een harde reset uitvoeren om de handel weer aan de praat te krijgen, vandaag heeft het de hele dag gedraaid zonder probelemen buiten de eerstgenoemde foutjes, dus afwachten tot morgenochtend, zonder wijzigingen aan te brengen , ik ben benieuw ,vooralsnog heb ik geen verbetering gezien, voor de zaken die ik nu gebruik .

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl


Hoi Nol (en anderen),
ik heb alle progjes op m'n weer-pc draaien onder controle van StartWatch, zo ook Weatherlink. StartWatch houd alles in de gaten en als WL om de een of andere reden crashed, zorgt StartWatch er weer voor dat WL weer opnieuw wordt opgestart. StartWatch houd ook een log-file bij. Voorheen had ik dagelijks meerdere crashed in de log staan, deze werden keurig weer opgevolgd door herstarts, dus daar merkte ik niks van.

Nu met versie 5.9.3 vandaag GEEN crashes, maar ik zal niet te vroeg juichen. Wordt vervolgt....

gr. Remie