Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerstationhoogeloon
#34185
tjabine schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Mag ik ook vragen met wat welke firmware je draaid in de Envoy/Console?

Groet Ron.


Hoi Ron,

In de Console zit firmware 29-9-2009 Rev B, volgens mij is dat versie 1.90, de meest up-to-date.

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#34187
weerstationhoogeloon schrijft:
tjabine schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Mag ik ook vragen met wat welke firmware je draaid in de Envoy/Console?

Groet Ron.


Hoi Ron,

In de Console zit firmware 29-9-2009 Rev B, volgens mij is dat versie 1.90, de meest up-to-date.

gr. Remie


Niet goed gekeken, 29-9-2009 Rev B blijkt firmware versie 1.80 te zijn! morgens maar es up-daten !!!!
bedankt voor de trigger Ron!

gr. Remie
Door tjabine
#34188
weerstationhoogeloon schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
tjabine schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Mag ik ook vragen met wat welke firmware je draaid in de Envoy/Console?

Groet Ron.


Hoi Ron,

In de Console zit firmware 29-9-2009 Rev B, volgens mij is dat versie 1.90, de meest up-to-date.

gr. Remie


Niet goed gekeken, 29-9-2009 Rev B blijkt firmware versie 1.80 te zijn! morgens maar es up-daten !!!!
bedankt voor de trigger Ron!

gr. Remie


Ok, bedankt.
Ik had namelijk ergens een keer gelezen dat de nieuwste Weatherlink alleen goed werkte met de nieuwste Firmware, maar 1.80 werkt dus ook prima.

Gr Ron.
Door weerstationhoogeloon
#34220
Hallo allen,
Nou snap ik het niet meer...
Ik heb zojuist de firmware van de VP2 console ge-upgrade naar 1.90. Als ik nu onder in de balk kijk op het display van de console middels toets-combinatie + , staat daar: REV 1.90 (EU) English. maar als ik met Weatherlink kijk in het pulldown menu Reports --> Console Diagnostics... dan laat ie Firmware Version 1.80 zien. Ook met VPlive laat ie weer wat anders zien nl.: 2009-09-29 Rev B.

Wat is nu correct?!? Heeft iemand dit verschijnsel nog meer aan de hand?!? Graag jullie ervaringen.

gr. Remie
Door Ws Brielle
#34231
Het blijft toch het zwakke punt van Davis, anno nu kan software als Weaterlink echt niet meer..
Door nolversteeg
#34234
@ws Briele,

Doe je best!, een stukje software schrijven is een fluitje van een cent, ik ben met je eens dat Davis is blijven steken, de software werkt en daar heb je het mee gehad. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee en kan er alles afhalen wat ik nodig heb , het enige is dat de Davis console/envoy een beetje moeite heeft om binnen een minuut alles te verwerken wat je van hem vraagt, hopenlijk is dat met de Envoy 8x beter ,daar zit schijnbaar ook nieuwe software bij , dat weet ik als alles goed gaat over een week . Ik heb een extra transmitterkit aangeschaft die ik dan pas kan gebruiken.als 3 ISS station dat allemaal vanwege een snoer en kabel ergernis.

verder werkt alles naar behoren, de problemen die er waren heb ik zelf gemaakt door onkunde.

Groeten Nol Versteeg
www.Meteoeersel.nl
Door weerstationhoogeloon
#35679
weerstationhoogeloon schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Nu met versie 5.9.3 vandaag GEEN crashes, maar ik zal niet te vroeg juichen. Wordt vervolgt....


.....en nog steeds draait Weatherlink 5.9.3 zonder een crash! Ik ben nog steeds tevreden met deze versie up-date. Over een paar weken kom ik er nog een keer op terug, mits WL niet eerder crashed. (Effe hopen van nie!) Wordt nog vervolgt.....


Zoals belooft, nog een up-date van de ervaringen met Weatherlink 5.9.3 na een periode van 7 weken.

WL 5.9.3 is in de afgelopen 7 weken 5x afgesloten door StartWatch en weer opnieuw opgestart.
-In 2x van de gevallen was dat na het genereren van de jaar-grafieken. (Dit deed ik om de 12 uur, maar dit heb ik nu definitief uitgezet. Genereren en uploaden van de jaar-grafieken doe ik nu handmatig vanaf een andere pc.
-In 2x van de gevallen was dat omdat het back-up programma en andere programma's druk LAN/WAN verkeer veroorzaakte. Ik draai 's-nachts om 0:30 uur een back-up van m'n weer-pc naar m'n NAS en tevens draait VVP, StartWatch, WeatherLink, Cumulus, FWI-Calc ook nog op het weer-pc'tje (Hier is volgens mij niks tegen te doen).
-1x crashte WL doordat de *.wlk file gedefragmenteerd was, maar ook nu starte StartWatch de boel weer op.

Wie genereerd en upload wat?
WeatherLink:
elke min. de file "data2.txt"
elke 5 min. de dag-grafieken
elke 10 min. de week-grafieken, NOAA raporten, "awekas_wl.htm" en "WL_stickertags.txt".
elke 15 min. 2-Day data Archive en "openweerdata.htm"
elke 60 min. de maand-grafieken
Cumulus:
elke 30 sec. "Realtime.txt"
elke 10 min. "cumuluswebtags.php", "tnetwebtags.php", en genereerd nog een file voor FWI-Calc.
FWI-Calc:
elke 12 uur 3 stuks kleine data file's naar de site.

Al met al redelijk data-verkeer naar de hosting-server, alles kan wel binnen een minuut afgehandeld worden (behalve de jaar-grsfieken, dat duurde te lang om te genereren/uploaden).
Beter zou zijn om al het uploaden door één progje te laten verzorgen, maar bestaat er zoiets???

Dus eigenlijk ben ik best tevreden over WL 5.9.3......
Eerdere versies gaven bij mij vaker crashes/foutmeldingen in de upload.

Indien er iemand een progje kent en gebruikt wat dus een hele riedel aan files met verschillende tijdsintervallen van verschillende mapjes op de pc naar verschillende mapjes op de server kan uploaden dan ben ik zeer geinteresseerd! Want dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

gr. Remie
Door nolversteeg
#35680
Hallo Meteovrienden,

Daar zat ik vanavond met het geworstel aan de Envoy 8x software ook aan te denken, waarom niet zoals wunderground het doet, een module in weatherlink die de data ongehinderd naar de een site stuurt, volgens mij heeft deze ook voor andere software modules, maar prik me er niet op vast. dit zou bv ook naar HWA een uitkomst zijn. vandaag heeft mijn data naar HWA ook een deel van de dag plat gelegen, door mijn fout , maar de upload naar mijn eigen site en wunderground ging gewoon door. misschien iets voor de doorgewinterde software meteomannen.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl gedeeltelijk met envoy8x data